PDA

View Full Version : Moet dat nou, dat lelijke Facebookding?



zoon van Piet
17 februari 2012, 13:24
In mijn niet aflatende strijd tegen Big Brother en met name zijn virtuele trawanten op het internet ben ik al jaren bezig het onderspit te delven tegen Facebook ( en google, en windows, en apple en microsoft en en en..)
nu zie ik dat lelijke logo zelfs op mijn geliefde gitaarnet..
en ik zie dat mn verbinding langzamer is om GN effe met FB moet connecten.. en ik wil nie met FB geconnect worden..

en nee, ik vind het niet als eerste van mijn vrienden leuk! ;)

Ukeloeder
17 februari 2012, 13:41
Bovendien heb ik geen vrienden...
...daar ben ik voor behandeld.

Nielsje
17 februari 2012, 13:41
... je hoeft toch niet op connect te drukken?
Als je dat niet doet, maakt 'ie toch ook geen verbinding?

barno
17 februari 2012, 15:55
ik wil ook geen fb connect, dus gewoon niet op drukken en geen last van (hoop ik toch)

terrasbeest
17 februari 2012, 16:13
Gun Facebook toch ook een succesje en wees geen asociaal wezen.

Baker
18 februari 2012, 12:52
Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van die facebook App? (oprecht geïnteresseerd)

zoon van Piet
18 februari 2012, 13:12
Gun Facebook toch ook een succesje en wees geen asociaal wezen.

Ik meen me te herinneren dat Fb niet over succes te klagen heeft - in de grote zin des woords..
En alleen al de gedachte dat ik asociaal zou zijn omdat ik niks te maken wil hebben met fb..daar ga ik niet eens op in..heb belangrijker dingen te doen! ;)


Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van die facebook App? (oprecht geïnteresseerd)
Zo kan Big Brother zien hoe Baker heet, waar die woont, en wat ie doet.. niks is meer veilig ;)

Ike57
18 februari 2012, 13:16
Ik meen me te herinneren dat Fb niet over succes te klagen heeft - in de grote zin des woords..
En alleen al de gedachte dat ik asociaal zou zijn omdat ik niks te maken wil hebben met fb..daar ga ik niet eens op in..heb belangrijker dingen te doen! ;)


Zo kan Big Brother zien hoe Baker heet, waar die woont, en wat ie doet.. niks is meer veilig ;)

+1 Voor mij ook géén FB :stop:

HaroldA
18 februari 2012, 13:40
Alle Social widgets blocken in je browser: https://chrome.google.com/webstore/detail/hgiihiookhijpbhaflohognbhmamdnol

RB-1
18 februari 2012, 14:56
Gun Facebook toch ook een succesje en wees geen asociaal wezen.Je moet de zaken niet omdraaien.
Facebook en zijn brothers in crime zijn hier de werkelijke asocialen.
Ze maken gebruik van slinkse technologie om hun klanten in kaart te brengen en deze daarmee door gerichte reclame naar extra uitgaven te manipuleren.
Weldenkende mensen gunnen ze dus geen millimeter en bestrijden ze waar het maar mogelijk is.
Wees dus geen manipuleerbare meeloper.

@ Zoon van Piet : :ok:

Ike57
18 februari 2012, 15:52
Facebook Disconnect voor Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/fbdc/?src=search

terrasbeest
18 februari 2012, 15:57
Gun Facebook toch ook een succesje en wees geen asociaal wezen.

Opmerking was niet ontdaan van enig sarcasme ....

The Bertman
18 februari 2012, 17:05
Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van die facebook App? (oprecht geïnteresseerd)
Ik stel hier maar weer dezelfde vraag: wat is het nut van dat knopje? Ik kom ermee op mijn FB pagina, maar dat lukt me zonder die knop ook wel.

JazzBass
18 februari 2012, 17:58
Je moet de zaken niet omdraaien.
Facebook en zijn brothers in crime zijn hier de werkelijke asocialen.
Ze maken gebruik van slinkse technologie om hun klanten in kaart te brengen en deze daarmee door gerichte reclame naar extra uitgaven te manipuleren.
Weldenkende mensen gunnen ze dus geen millimeter en bestrijden ze waar het maar mogelijk is.
Wees dus geen manipuleerbare meeloper.

@ Zoon van Piet : :ok:

Hmm.. dus het is puur om gerichte reclame te sturen naar mensen? En jij bent natuurlijk machteloos als jij reclame krijgt die je enorm aanspreekt? Kom op man, denk zelf een beetje na en bepaal je eigen leven. Dat gaat FB echt niet voor je doen.

RB-1
18 februari 2012, 20:31
Hmm.. dus het is puur om gerichte reclame te sturen naar mensen? En jij bent natuurlijk machteloos als jij reclame krijgt die je enorm aanspreekt? Kom op man, denk zelf een beetje na en bepaal je eigen leven. Dat gaat FB echt niet voor je doen.Ik ben geroerd door je onwrikbare geloof in de maakbaarheid der dingen.
Voor mij hoort dat in dezelfde categorie sprookjes als 'iedereen heeft gelijke kansen en iedereen die het niet redt is daar zelf schuldig aan'.

In werkelijkheid heeft men vastgesteld dat dit soort manipulatie gewoon goed werkt, anders was het al lang verdwenen.
Aangezien overheden tegenwoordig liever de andere kant op kijken bij dit soort ranzige praktijken -in plaats van hun werk te doen en ze aan te pakken- is het minste wat men kan doen is daar op fora als dit aandacht aan besteden.

Ike57
18 februari 2012, 22:17
Ik ben geroerd door je onwrikbare geloof in de maakbaarheid der dingen.
Voor mij hoort dat in dezelfde categorie sprookjes als 'iedereen heeft gelijke kansen en iedereen die het niet redt is daar zelf schuldig aan'.

In werkelijkheid heeft men vastgesteld dat dit soort manipulatie gewoon goed werkt, anders was het al lang verdwenen.
Aangezien overheden tegenwoordig liever de andere kant op kijken bij dit soort ranzige praktijken -in plaats van hun werk te doen en ze aan te pakken- is het minste wat men kan doen is daar op fora als dit aandacht aan besteden.

+1

Ben er ondertussen achter dat FB ook met Addblock Plus (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/) in Firefox goed is te bestrijden. Geen FB button meer te zien :D

JazzBass
18 februari 2012, 22:20
Je bent blijkbaar van mening dat manipulatie werkt, dat begrijp ik. Maar ben je dan wel sterk genoeg als persoon om hier weerstand aan te bieden? In jouw woorden lees ik dus van niet.
In je lijn van anti-Facebook etc. neem ik dus ook aan dat je geen televisie kijkt, geen tijdschriften leest, niet in etalages kijkt, je niet op websites van muziekinstrumenten-leveranciers kijkt, en je natuurlijk mateloos ergert aan de andere banner bovenaan deze pagina?

Nogmaals, trek je eigen lijn en maak je eigen keuzes. Dat reclame werkt is al jaren bekend, geen groot nieuws en zeker niet ingrijpend veranderd sinds de komst van Facebook (zie 'Dokters roken Camel' uit vroeger tijden)

barno
18 februari 2012, 22:42
Je bent blijkbaar van mening dat manipulatie werkt, dat begrijp ik. Maar ben je dan wel sterk genoeg als persoon om hier weerstand aan te bieden? In jouw woorden lees ik dus van niet.
In je lijn van anti-Facebook etc. neem ik dus ook aan dat je geen televisie kijkt, geen tijdschriften leest, niet in etalages kijkt, je niet op websites van muziekinstrumenten-leveranciers kijkt, en je natuurlijk mateloos ergert aan de andere banner bovenaan deze pagina?

Nogmaals, trek je eigen lijn en maak je eigen keuzes. Dat reclame werkt is al jaren bekend, geen groot nieuws en zeker niet ingrijpend veranderd sinds de komst van Facebook (zie 'Dokters roken Camel' uit vroeger tijden)

quod erad demonstrandum ...
Wat zelfvertrouwen is nooit weg natuurlijk, maar geloven dat je niet wordt beïnvloed door reclame, dat je surfgedrag niet wordt gestuurd door fb, google en co..., zullen ginder erg blij mee zijn :)
Ik vind fb een pest
Ik gebruik het overigens wel

JazzBass
18 februari 2012, 23:11
Absoluut wordt je gestuurd en gemanipuleerd door reclame, dat wil ik ook niet gaan weerleggen. Maar je moet inderdaad als mens zelf sterk genoeg kunnen zijn om hierin keuzes te maken (hoewel we vaak denken meer vrijheid te hebben dan dat we daadwerkelijk hebben).

aaronstonebeat
18 februari 2012, 23:42
... (hoewel we vaak denken meer vrijheid te hebben dan dat we daadwerkelijk denken).

Bedoel je nu wat je schrijft? Of bedoel je 'hoewel we vaak denken meer vrijheid te hebben dan we daadwerkelijk hebben'?

Ik denk in ieder geval wel dat we regelmatig meer denken zelf te denken dan we daadwerkelijk denken; Je pense donc je pense que je suis' in plaats van 'je pense donc je suis'.

JazzBass
18 februari 2012, 23:52
Dat van mij was een spelfoutje, heb het al ff aangepast, bedankt! Maar jouw punt is ook erg waar, gaat wel diep zo in een discussie over een klein klote knopje :seriousf:

aaronstonebeat
19 februari 2012, 00:07
Ik probeer bij bewustzijn te blijven. De laatste tijd gebruik ik Facebook regelmatig; het heeft wel een zekere levendigheid, ik heb er op het moment een stel leuke contacten. Mijn Hyves-account heb ik onlangs opgeheven en ik denk dat ik hetzelfde ga doen met LinkedIn; Sushi, laatst op een uitnodiging ingegaan, lijkt me vooralsnog ook niet opportuun alhoewel ik de Chinezen in de gaten houd.

Hoe dan ook, dan blijven YouTube, Facebook en Gitaarnet over; dat lijkt me zat. Maar om het nu helemaal af te kappen, lijkt me nog wat kort door de bocht; we hebben onlangs al de tv uit de huiskamer gebannen en vandaag is onze vaatwasser de deur uit gegaan. De eieren komen al bijna een jaar van onze eigen kippen; een flink deel van ons keukenafval wordt door de kippen in eieren omgezet.

zoon van Piet
19 februari 2012, 12:25
G^h.. ik ben een topic begonnen dat een daadwerkelijk discours uitlokt.. ;)
IK ga het irritante ding blocken..niet dat ik er dan vanaf ben, maar goed..


Je bent blijkbaar van mening dat manipulatie werkt, dat begrijp ik. Maar ben je dan wel sterk genoeg als persoon om hier weerstand aan te bieden? In jouw woorden lees ik dus van niet.

Misschien gaat het niet om mij, of om hem of iemand anders.. Wij zijn allemaal sterk, natuurlijk. Maar toch zijn er plenty people die geen weerstand kunnen bieden aan verleiding of reclame, of andere gerichte impulsen. Niet wij, maar anderen, vanzelfsprekend ;)

Mitch
19 februari 2012, 12:43
Ik vind Facebook op zich ook wel leuk, maar de alom aanwezigheid zint me niet. Het overal verbanden willen leggen en voor allerlei leuke dingetjes proberen je privé info af te troggelen. Daar word ik wel een beetje chagrijnig van. Ik begreep dat als er zo'n button staat, Facebook in principe al bij kan houden dat je op de pagina bent geweest. Ik houd niet zo van stalkers...

Ike57
19 februari 2012, 12:44
Misschien gaat het niet om mij, of om hem of iemand anders.. Wij zijn allemaal sterk, natuurlijk. Maar toch zijn er plenty people die geen weerstand kunnen bieden aan verleiding of reclame, of andere gerichte impulsen. Niet wij, maar anderen, vanzelfsprekend ;)

Het gaat mij er niet om of je wel of geen weerstand kunt bieden aan reclame. Ik heb bewust géén facebook account omdat het onderliggende concept mij niet aanstaat. Daarom begin ik mij steeds meer te ergeren aan het feit dat die FB knop overal, op steeds meer websites, opduikt. Waarschijnlijk denken steeds meer website eigenaren dat ze daar de bezoekers een plezier mee doen. Misschien is dat, voor een grote groep bezoekers, ook wel zo.
Voor mij dus niet. Daarom blokkeer ik ze, op sites die ik vaak bezoek (zoals deze dus :D ), via Adblock Plus (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/) in Firefox. Simpel klikje met de rechtermuisknop en ik ben ervan af :D

Een van de redenen (Link (http://gawker.com/5636765/facebook-ceo-admits-to-calling-users-dumb-fucks)):

Mark Zuckerberg admits in a New Yorker profile that he mocked early Facebook users for trusting him with their personal information. A youthful indiscretion, the Facebook founder says he's much more mature now, at the ripe age of 26.

"They trust me — dumb fucks," says Zuckerberg in one of the instant messages, first published by former Valleywag Nicholas Carlson at Silicon Alley Insider, and now confirmed by Zuckerberg himself in Jose Antonio Vargas's New Yorker piece. Zuckerberg now tells Vargas, "I think I've grown and learned a lot" since those instant messages.

gitaarnet
19 februari 2012, 12:56
Waarschijnlijk denken steeds meer website eigenaren dat ze daar de bezoekers een plezier mee doen. Misschien is dat, voor een grote groep bezoekers, ook wel zo.

klopt, en ik begrijp de weerstand ook,
eerst maar eens kijken hoeveel mensen er gebruik van maken, dat valt nogal mee/tegen 35 mensen hebben zich tot nu toe "gelinkt", waarvan twee zich via hun facebook account hebben geregistreerd

The Bertman
21 februari 2012, 16:14
Ik heb me geregistreerd, uit nieuwsgierigheid. De registratie verneukt wel je profiel. Mijn woonplaats was opeens A,A, inplaats van Rotterdam, en er waren gegevens van mijn Facebookprofiel in het Gitaarnetprofiel terecht gekomen. Ik weet niet of ik daar nou zo blij van wordt. Hoe zet je die shit weer uit?

gitaarnet
21 februari 2012, 16:37
Ik heb me geregistreerd, uit nieuwsgierigheid. De registratie verneukt wel je profiel. Mijn woonplaats was opeens A,A, inplaats van Rotterdam, en er waren gegevens van mijn Facebookprofiel in het Gitaarnetprofiel terecht gekomen. Ik weet niet of ik daar nou zo blij van wordt. Hoe zet je die shit weer uit?

goed dat je het zegt, ik heb alle import van facebook meteen uitgezet

Ike57
21 februari 2012, 18:03
Mijn woonplaats was opeens A,A, inplaats van Rotterdam

Heb je misschien in je FB profiel gezet dat je bij de AA bent? :D

Ace 1.15.19
21 februari 2012, 18:11
Ik vind fb een pest
Ik gebruik het overigens wel
Net als McDonald's. Iedereen weet dat het geen echt freten is maar elke dag staan er hordes mensen voor de kassa.

Ik weiger om een Facebook-profiel aan te maken, idem bij Twitter. Ik heb (nog) wel Hyves maar daar doet niemand meer iets mee, ik dus ook niet. Overweeg om het te verwijderen, iedereen gaat naar FB.

barno
21 februari 2012, 18:19
Net als McDonald's. Iedereen weet dat het geen echt freten is maar elke dag staan er hordes mensen voor de kassa.

Ik weiger om een Facebook-profiel aan te maken, idem bij Twitter. Ik heb (nog) wel Hyves maar daar doet niemand meer iets mee, ik dus ook niet. Overweeg om het te verwijderen, iedereen gaat naar FB.

ja,
nu ik gebruik fb echt enkel voor gitaarbouw en muziek gerelateerde dingen. dus geen games, familie, hobby, jokes, oude vrienden enz...

Goeiemorgen
21 februari 2012, 21:58
Gitaarnet word wel ontzettend langzaam waarneer je inlogt en je profiel linked...

Fiendish
29 februari 2012, 20:23
Nu ook al bij elk topic zo'n irritante 'like' banner van facebook, heb meteen m'n adblockplus weer aangezet voor gitaarnet en het allemaal weggewerkt.

Harald
1 maart 2012, 08:19
Maar, je kunt nu wel een anti facebook topic liken :D Dat is dan wel weer ironisch

jplm
1 maart 2012, 20:17
Hallo.

Ik ben misschien een beetje langzaam van begrip, maar inderdaad: Gitaarnetforum is bij mij ook tergend traag, tot ik erachter kwam dat dat steeds over was zo gauw dat blauwe "facebook-connect" knopje geladen is. Mijn ervaring is dat alles waar Facebook bij aan te pas komt tergend langzaam wordt, dus nu snap ik 't. Weg met die zooi, we praten hier over gitaren, niet over Facebook.

Groet, Jan.

vinni
2 maart 2012, 07:06
Vind al die "social" media ook niet fijn.
Het is echt niet bedoeld als vriendschappengenerator.
Zoals altijd is daar wel het belang van winsten.

Ik zit niet op Facebook, niet meer op Hyves.
Heb me wel laten verlijden tot Google+ in de hoop dat dit platform wel de privacy respecteert en
je niet constant lastig valt met reclames of je "vrijwillig" laat meewerken aan reclames.
Maar ja....Google hé......Ook geen lievertje.

Sluit me dus helemaal aan bij ZvP, Barno en RS.....

Vinni

Rizz
2 maart 2012, 08:28
Vind al die "social" media ook niet fijn.
Het is echt niet bedoeld als vriendschappengenerator.
Zoals altijd is daar wel het belang van winsten.

Ik zit niet op Facebook, niet meer op Hyves.
Heb me wel laten verlijden tot Google+ in de hoop dat dit platform wel de privacy respecteert en
je niet constant lastig valt met reclames of je "vrijwillig" laat meewerken aan reclames.
Maar ja....Google hé......Ook geen lievertje.

Sluit me dus helemaal aan bij ZvP, Barno en RS.....

Vinni

Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar Google heeft z'n privacyinstellingen van meer dan 60 diensten samengevoegd via Google +, om jou zo nog beter in de gaten kunnen houden!!

Het is allemaal 1 pot nat en het is vreselijk moeilijk om er onderuit te komen, maar bedenk wel dat de gemiddelde internetgebruiker in 100000+ databases geregistreerd staat!

repelsteeltje
3 maart 2012, 08:23
ik ben trouwens wel gelinkt met Facebook uhh lekker irritant inderdaad, maar hoe maak je dit weer ongedaan?

The Bertman
3 maart 2012, 13:04
Zit in je instellingen > Edit connections. Ik heb het ook effe uitgeprobeerd, maar het is nutteloos en vertragend.

repelsteeltje
3 maart 2012, 14:31
THX ben weer normaal ingelogd,