PDA

View Full Version : AMPMAN Bassman vs. FENDER Bassman = ?



wireman
17 februari 2012, 12:04
Ik weet een AMPMAN Bassman 4x10 te koop. Handwired, dat wel..
Is deze nou heel veel beter dan de Fender Bassman LTD? Deze is wel met printplaat.. Van de ampman heb ik geen configuratie qua speakers.. In mijn Bassman zitten Jensens..

Wat zou het kosten om een Fender Bassman dusdanig te laten modden, dat deze handwired wordt? Compleet nieuwe bedrading dus..

Buzzel
17 februari 2012, 16:29
Verschil hoor je niet hoor.

Slowhand41
17 februari 2012, 17:11
Zelf vergelijken is uiteraard het beste, weet niet wat voor parts er in de Ampman bassman gebruikt zijn maar over het algemeen zijn die wel beter dan de stock Fenders.
Een ander voorbeeld hiervan is de Tubeking bassman. Deze is ook point tot point gebouwd met veel N.O.S. onderdelen waardoor je zeker een hoorbaar betere sound krijgt uit deze amp. (Zoek maar eens op YouTube)
De Tubeking kan ook jouw amp ombouwen.

Mitch
17 februari 2012, 17:43
Onderdelen zijn belangrijker dan PTP vs PCB (of: handbedraad versus printplaat). Ampman Leiden? Ik dacht dat -ie al gestopt was. Heb er wel eens wat van hgehoord, was goed spul.

texasspecial
17 februari 2012, 21:16
Ik heb er onlangs een van hem gekocht, die van mij heeft ipv 2 X 6L6 eindbuizen, 4 X 6V6 eindbuizen, waardoor hij halfpower te schakelen is, klinkt als een klok, het maakt niet uit hoe je hem instelt, alles klinkt gewoon lekker!

Eko
17 februari 2012, 22:01
Als je het verschil niet hoort tussen een goede handgebouwde amp en de `59 LTD is er iets mis. Een goede amp , gebouwd met goede materialen en in een goede kast , heeft diep warm laag en sprankelend hoog. Zet ze een keer naast elkaar , speel er op, en je begrijpt waarom sommigen zoveel meer betalen voor een ,,imitatie,,! Ik heb de 4 x 10 van Marble gehad ( en ik heb de clubreverb nog steeds ) naast een Victoria Golden Melody en die beiden hebben een tonestack van een Bassman. Stukken beter dan de `59 LTD. oh ja ,ik heb hem gehad en weet dus waarom ik hem weggedaan heb.