PDA

View Full Version : Mijn probeersels...



wormke
16 februari 2012, 22:19
Hey hallo.

Ik weet niet of het echt de bedoeling is dat ik hier voor elk stukje muziek dat ik upload een nieuw topic begin, dus zal ik dit als vast topic nemen om mijn 'sounds' te laten beoordelen, om niet aan forumvervuiling te doen (hoewel ik dit mss nu ook doe :-)

Ben dus eindelijk bezig met de v)studio 20. Ik begin het een leuk ding te vinden, maar na de 2de dag leer ik ook al snel wat de beperkingen zijn. Om een voorbeeld te geven, het is heel leuk dat je 4 keer 8 kanalen kan opnemen, maar het mengpaneeltje is natuurlijk geen 32 kanalen breed. Dus bij het afmixen moet je constant liggen switchen tussen 'track groepen'. Natuurlijk valt het al bij al wel mee, want normaal neem je in volgorde op.

Wat mij nu ook enorm opvalt is de kwaliteit van mijn gitaren, dit zowel in slechte zin als in goede zin. Mijn RG Ibanez (450) klinkt ineens veel minder helder, en teleurstellend. Ook de Ibanez Apex klinkt niet super. Mijn fender Stratocaster klinkt dan weer veel mooier als ik ze altijd heb ingeschat. Maar als ik mijn jem Ibanez inplug, is het hek van de dam. Nu weet ik terug waarom ik destijds verliefd ben geworden op de klank van die gitaar!!


Ondertussen nog iets gemaakt ook. Het is met momenten te druk, ben ik me zeker van bewust, maar graag toch nog meningen...

Het is een 12 sporen lied, en 1 spoor is de drum, al de rest gitaar en ééntje bass.

http://dl.dropbox.com/u/44107296/mix.mp3

Laat maar weten!!!

The Lo Lands
17 februari 2012, 00:08
Geen kop en geen staart. Probeersels zijn leuk maar is ook vaak niet meer dan een probeersel :-) Blijf vooral veel opnemen en leer de beperkingen kennen van zowel je hard als software. Oefening baart kunst!

wormke
17 februari 2012, 22:07
Idd, probeersels zijn probeersels. Daarom zet ik het ook hier neer. ;)

Maar geen kop of staart? een staart heb ik toch proberen te maken, met het wat kalmer stukje er tussen?

Maar idd, ik vind het leuk om zo de beperkingen en de kunsten van zowel hard als software te leren kennen.

wormke
22 januari 2013, 16:09
Hele tijd terug had ik hier een 'livingopname' gezet van een nummer waar ik was aan begonnen. Ondertussen lag dit nummer ergens onderaan en heb er nog heel even iets mee gedaan. Verre van af natuurlijk. Vind het zelf ook nog véél te lang, maar dat heb ik altijd als ik met nummers bezig ben, uiteindelijk krimpen die serieus in. Laat maar weten...



https://soundcloud.com/gerrit-holsbeek/tryout