PDA

View Full Version : Psychonaut - Between the Middle and Nowhere EP released!



Arts
16 februari 2012, 21:51
Afgelopen zaterdag hebben we onze eerste EP met 6 nummers uitgebracht. Het was een zeer geslaagde avond en hebben veel goede reacties gehad. We zijn daarom ook benieuwd wat jullie ervan vinden!

Je kan 3 nummers beluisteren op:
http://www.psychonautmusic.nl
Check ook even onze Facebook (http://www.facebook.com/pages/Psychonaut/253018201430283)

Als je het tof vind en een EP wil kopen, stuur dan even een mailtje naar order@psychonautmusic.nl


Om jullie een idee te geven wat voor band we zijn:


Psychonaut is an alternative rock band that is hard to classify. Its range of musical influences – from Radiohead to The Beatles, from Queens of the Stone Age to Muse – is combined with the inventiveness of no less than three composers within the band. This blend produces a somewhat spacey rock music with psychedelic edges. The songs take shape in subtle pieces of music, but also in robust rock compositions.
But talking about Psychonaut does not bring you any closer to an explanation of its identity. Psychonaut is not even a band you should hear, it’s a band you should listen to.

Triggy
17 februari 2012, 07:16
Hoewel niet mijn muzieksmaak vind ik het geweldig goed gedaan.
Prima opbouw in de nummers waarbij je als luisteraar ook nog wel eens op het verkeerde been wordt gezet.
Kreeg een beetje het gevoel van poezie op een kleurlijk landschap van muziek. Gefeliciteerd! :punk:

Duhsjaak
17 februari 2012, 17:00
Hi
Geweldig professioneel in elkaar gezet. En een daverend goeie blurb (wervende tekst op de achterflap of zo).
Als je je band naar een hoger plan wilt tillen, doe dat dan door je meer soeverein op te stellen ten opzichte van jullie voorbeelden. Het mooie van helden is dat je ze hebt. Nog mooier is als je aan de helden laat horen dat je ze niet lukraak naspeelt, maar dat je een eigen twist geeft aan het geheel. Daar door kunnen je helden ook je fans worden.
Tenzij je een tribute band wilt oprichten. In dat geval zeg ik: Mission accomplished, snel wat anders bedenken.

Je bent meer dan halverwege. Isoleer je sterke punten, geef die een creatieve draai en maak je eigen geluid. Echt doen! Kwaliteit genoeg!!!

Vriendelijke groet, Gus

-geert-
17 februari 2012, 18:59
Toffe muziek ! Vooral het nummer "between the middle and nowhere" vind ik erg gaaf. Erg mooi piano intro, en mooie opbouw naar het einde toe.

Han S
18 februari 2012, 12:34
Muse fans toevallig? En hebben jullie het zelf opgenomen?

The Lo Lands
19 februari 2012, 14:12
Invloeden zijn duidelijk hoorbaar maar buiten dat vind ik dit zeer fraai klinken! Mooie opbouw van nummers en de productie is ook erg goed gedaan. Ben het ook wel eens met Gus dat jullie je meer souverein mogen opstellen. De kwaliteiten zijn volop aanwezig dus breek jezelf los van je voorbeelden en vaar volledig je eigen koers :)

Merelvh
19 februari 2012, 15:07
Geweldig! Vooral het eerste nummer is echt super.

Dweezman
19 februari 2012, 15:26
Goed hoor! Mooi verzorgde en goed doordachte muziek, sympathiek geluid. Hou ik van!

Fusion
19 februari 2012, 21:45
Echt geweldig goed dit. Helemaal mijn smaak. Ongelooflijk profi in elkaar gestoken nummers. Strak en toch lekker losjes gespeeld. Mix is top. Ik kan echt weinig slechte kritiek verzinnen, behalve dat de nummers missdchien nog iets pakkender kunnen zijn en soms de zang wat meer mag geven, maar dat komt vast allemaal goed :)

Arts
22 februari 2012, 15:26
Thanks allen voor de positieve reacties!

@Duhsjaak Ik hoop dat je mening na vaker luisteren zal veranderen. Misschien dat we in de loop van de week nog een extra nummer online gaan zetten.

Duhsjaak
22 februari 2012, 16:41
Hi
Je ziet het als een kat, heb ik het idee. Als dat zo ie: Sorry.

Probeer dat niet te doen. Het is ook geen kat. Alleen een aanmoediging om je talenten een iets meer zelfstandige koers te geven.

Ik vind het vakwerk! Nu nog een geluid, dat iets minder is geënt op je helden.

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
22 februari 2012, 17:15
Ik hoor gelijk overeenkomsten met Coparck en die band zal je misschien niet kennen dus dan zijn we daar gelijk mee klaar. Sja, het klinkt goed, strikje erom en hop de schappen in. Kijken of er wat bijt.

Die hoes....die lichaamsbeharing die een mannelijk en vrouwelijk geslachtsdeel tekent.. is dat bewust of alleen mijn twisted mind?

Arts
22 februari 2012, 17:37
Ik hoor gelijk overeenkomsten met Coparck en die band zal je misschien niet kennen dus dan zijn we daar gelijk mee klaar. Sja, het klinkt goed, strikje erom en hop de schappen in. Kijken of er wat bijt.

Die hoes....die lichaamsbeharing die een mannelijk en vrouwelijk geslachtsdeel tekent.. is dat bewust of alleen mijn twisted mind?

Ik ken de naam Coparck wel , maar nog nooit naar geluisterd.
We hebben een oplage van 300 stuks, die we verkopen bij optredens of via mail.

Je bent de eerste die dat zegt over de hoes, I guess it's your twisted mind. Al zie ik er wel een soort van gezicht in ;)

Duhsjaak
25 februari 2012, 16:44
Ik hoor gelijk overeenkomsten met Coparck en die band zal je misschien niet kennen dus dan zijn we daar gelijk mee klaar. Sja, het klinkt goed, strikje erom en hop de schappen in. Kijken of er wat bijt.

...................................

Hi Dit is leuk!!!
Een associatie die ik zelf niet had gehad. Zijn die niet eind 2009/begin 2010 gestopt?
Omdat de rek er eem beetje uit was of zo?

Ik vond dat nogal jammer. Maar dat maakt wel de weg vrij voor een nieuw (moet ik voorzichtig mijn woorden kiezen) en een ietsjes gepolijst geluid.

Ik zie het wel zitten met deze gasten. Talent genoeg.
Go go go Psyconautjes!!!

Fijn weekend, Gus

Pepe
25 februari 2012, 17:28
Dat was een goeie band ja maar op de een of andere manier lukt het soms gewoon niet met bands waar alles aan klopt. Zo gaan die dingen. Het is vooral de poëtische zang wat betreft de Coparck link, deze band is wat dramatischer, de overeenkomst met Muse die je ziet denk ik, met arrangeren en gebruik van tijd effecten.

Arts
12 maart 2012, 17:21
Wij doen ook mee aan ''De Grote Prijs van Nederland'' en daarvoor hebben we jullie stem nodig.

http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/psychonaut/

Facebook is wel nodig om te stemmen.

Binnenkort ook meerdere nummers online!

Arts
20 maart 2012, 13:25
Iedereen hartstikke bedankt voor het stemmen! Om onze blijk van waardering te geven hebben we een extra nummer van de EP online gezet op www.psychonautmusic.com.
Helaas zijn we 13e geëindigd, maar we kunnen nog geselecteerd worden door de vakjury. We'll keep you posted!