PDA

View Full Version : Vox AC30 1964



kenx
16 februari 2012, 19:30
Hello gitaarnetters!

Ik ben nu in het bezit van een Marshall DSL100, maar ik ben tegelijk ook verliefd op een vox ac30... Als grote U2 fan ben ik benieuwd wat tegenwoordig de prijzen zijn voor een originele (helemaal origineel!!) AC30 uit 1964, aangezien The edge ook 1tje in zijn bezit heeft. Uiteraard zijn daar al verscheidene mods aan gebeurt, en dingen veranderd, maar gewoon puur uit nieuwsgierigheid dus. Ik las ook ergens dat ze heel erg onbetrouwbaar zijn? In welke mate is dat waar? Beter dan een nieuwe AC30?

Verder vraag ik mij af of het wel een goede zet is om een Vox AC30 te ruilen met mijn DSL + laney cab. Ik heb het gevoel dat ik een beetje uitgekeken ben op de DSL, en ik toch niet echt mijn sound vind. Niet vintage genoeg, en overigens kan ik 'm nooit echt op volume zetten... Dat is jammer.

Don Olivier
16 februari 2012, 20:56
Ik heb een 64 Top Boost. Doet het al 10 jaar zonder enige problemen...heb zo'n 6 voxen gehad maar nooit een kapot gegaan.
Die 64-er klinken gewoon het beste. Ze gaan zo ongeveer voor 1500

kenx
16 februari 2012, 21:00
Hoy!

Bedankt voor je antwoord! 1500 valt inderdaad erg goed mee! ik had eerder iets tegen de 3000 verwacht...

Groeten

Toaster
19 februari 2012, 15:37
£ 1500 misschien ?
Er staat er nu 1 op marktplaats waar al €2000 voor geboden is.
Is misschien een betere richtprijs.

Einzeln
19 februari 2012, 17:53
Ik heb een 64 Top Boost. Doet het al 10 jaar zonder enige problemen...heb zo'n 6 voxen gehad maar nooit een kapot gegaan.
Die 64-er klinken gewoon het beste. Ze gaan zo ongeveer voor 1500

Hij doet het al bijna 50 jaar zou ik zeggen.

Angel
21 februari 2012, 20:28
£ 1500 misschien ?
Er staat er nu 1 op marktplaats waar al €2000 voor geboden is.
Is misschien een betere richtprijs.

De effectieve vraagprijs van de verkoper is €3000.

hugo123
21 februari 2012, 20:33
Hoe prijsvast is zo'n oude ac30 nou? zal die over een paar jaar voor 10000 verkocht worden? of valt dat wel mee?

Toaster
21 februari 2012, 21:08
Ik denk niet dat die vamps heel hard gaan stijgen in versterkerland. Het zal allemaal wel iets omhoog blijven lopen maar niet spectaculair.

Ik heb de afgelopen 10 jaar ook niet echt een prijsstijging gezien. Je ziet wel prijsstijging bij de hidden gems / of de versterkers die de eerste rondes zijn overgeslagen: De Valco's, Supro's, Selmers....

Block Logo Marshalls zullen het altijd wel goed blijven doen....

En je weet ook nooit hoe lang die oude meuk het blijft doen he :D

Nobler
23 februari 2012, 13:49
Ik ben de gelukkige eigenaar van een VOX AC 30 uit 1964 (non top-boost) die al sinds 1980 heb. Toen gekocht voor 150 gulden ..., wel met twee onbruikbare speakers (geen Celestions). Niet helemaal origineel, maar wel zoveel mogelijk. Er is in het verleden wat geknipt en geplakt in de electronica, maar rond 1993 is hij weer zo veel mogelijk in originele staat teruggebracht. Toen bleek uit datering van de condensatoren dat hij uit 1964 moest stammen, wat later bevestigd werd door kenmerken en serienummer. Leuk omdat dit mijn geboortejaar is. Speakerdoek en hoekjes etc. ontbraken toen ik hem kreeg, dus zijn later vervangen. Er zitten nu twee pre-Rola G12M Greenbacks in. Hij is niet te koop, maar misschien zou ik daar over na moeten denken, want door het gewicht en doordat hij niet zacht te zetten is (daar houdt het regelbereik van de potmeter op), gebruik ik hem eerlijk gezegd nauwelijks (ik heb andere versterkers). De jaren dat ik hem als main-versterker heb gebruikt (getemd met behulp van een TS9 en later een ingebouwde master-volume), heeft hij het echter probleemloos gedaan op één keer na, maar toen ging er een buis kapot en dat kun je de versterker toch niet verwijten?

Ik zou wel teleurgesteld zijn als de waarde werkelijk 'maar' rond de 1500 euro ligt (wel 3300 gulden in oud geld, dus dat zou toch een waarde stijging van mijn aankoop van 2200% zijn, dus zou je dat een redelijke belegging kunnen noemen, alhoewel er natuurlijk het nodige in restauratie en onderhoud is gaan zitten). 3000 euro lijkt mij overdreven, tenzij hij erg origineel of bijzonder is. Ik zou denk ik eerder 2250 tot 2500 euro verwachten.
3000 euro