PDA

View Full Version : Webcam



Flipflap
16 februari 2012, 17:12
Hier mijn eerste post.
Omdat ik lang heb gezocht om filmpjes op te nemen plus het geluid uit de versterker, merkte ik dat de
oplossing niet zo makkelijk was. Hier heb je dus geen losse microfoon of microfoon webcam nodig.
Hier de mijne , misschien een idee voor sommigen:
Ik heb een pc met realtek audio-configuratiesoftware die ik al veel op moderne pc's zie. Verschillende gekleurde aansluitingen achter en twee voor.
Als ik een kabel aansluit krijg ik een popup,zodat ik kan kiezen wat voor aansluiting ik wil. Sluit ik bijv een koptelefoon aan ,kan ik toch microfoon aanvinken.
Opstelling:

PC------- VERSTERKER*INPUT (aangevinkt line-out)
VERSTERKER*KOPTELEFOON---------PC voor (aangevinkt microfoon)

Zo kan ik mijn backingtrack tezamen met gitaarspel opnemen op audacity.

Ik heb een losse webcam Logitech communicateSTX . Heb gemerkt dat software,drivers van andere modellen
hier ook mee werken. Software van de MP S5500 geinstalleerd. Bij deze kan je instellen welke microfoon je gebruikt. Realtek /line in selecteren ,pc opnieuw opstarten.
Je kunt nu filmpjes opnemen met het geluid rechtstreeks van de versterker. (dus gitaar met de backingtrack).

Op VERSTERKER*KOPTELEFOON heb ik nog een verdeelstekkertje gezet zodat ik gelijktijdig alles via de koptelefoon kan luisteren.

Natuurlijk ook een desktop 2.1 boxsetje achterop aangesloten zodat geluid eventueel ook de kamer in kan.
Groet,
Flipflap

harrie-beton
20 februari 2012, 10:59
Voor een thuisopname met webcam kan het vriendelijker, als je een line6 kastje hebt zoals een UX of een pod xt kan je tijdens de direct camera opname in plaats van je geluidskaart, de usb geluidskaart kiezen.