PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Mesa Single Rectifier



tillens
16 februari 2012, 12:39
Zo afgelopen week op gitaarmarkt gezien voor een scherpe prijs. Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en na een paar dagen was het dan ook beklonken. Tuner goed op ingeruild en de verkoper was zelfs zo tof om de amp te brengen. Hele toffe sounds, echte rock sounds, maar ook het bekende CHUGGA CHUGGA is welkom. Bijgaand wat foto's. Weer een leuke aanwinst voor de collectie.

Gr Peter

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Mesasinglerectifier.jpg

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Collectiefebruari2012.jpg

bass blom
16 februari 2012, 12:51
single.. is dat dan een buis of solid state?

tillens
16 februari 2012, 12:55
6l6 buizen...

polviggen
16 februari 2012, 13:03
Ik denk dat die de rectifier bedoelt.. is in dit geval solidstate...
Ik heb eigenlijk nooit echt gesnapt waarom mesa geen simpele 100 watt rectifier uitbrengt. De meeste rectogebruikers spelen toch metal en zetten die bijna altijd op bold, silicon diode.

Mr. Dynamite
16 februari 2012, 13:09
Elke keer als ik plaatjes van die kant zie denk ik het weer, wat een machtig mooi spul!
Gefeliciteerd ermee :ok:

marc_o
16 februari 2012, 14:36
Te gek Peet, dan weet ik waar ik moet zijn als ik zo'n sound nodig mocht hebben !!

Kingfisher
16 februari 2012, 15:24
Proficiat.

Euh...die onderste foto: uw buren zien u graag? Of woon je naast een doveninstituut :-)

ieme
16 februari 2012, 16:43
Nice! Ik heb al 10 jaar rectifiers, alle modellen wel gehad. Werkt live perfect!

Misery Signals
16 februari 2012, 17:16
Idem hier, van Dual tot Triple tot Roadking, pre-500, 2-, 3-, en 4-kanaals.

En die tube rectifier wordt door genoeg bands gebruikt oa LImp Bizkit, Foo Fighters enz.

MS

o0rollo0o
16 februari 2012, 21:00
Kan iemand mij precies uitleggen wat een rectifier amp is, behalve dat het ac naar dc conveert? Wat doet dit met je sound of wat voegt het precies toe aan de amp?

Misery Signals
16 februari 2012, 21:05
Maakt de sound iets losser, bruiner, bluesy, vuiler. Icm mid/high gain werkt dat vaak erg lekker.

MS

bass blom
16 februari 2012, 21:06
Kan iemand mij precies uitleggen wat een rectifier amp is, behalve dat het ac naar dc conveert? Wat doet dit met je sound of wat voegt het precies toe aan de amp?

rectifier = gelijkrichter.
die maakt gelijkspanning, DC..
je kunt dat met buizen of met diodes doen.
buizen zorgt voor een wat natuurlijk gecompressed geluid, diodes maken het strakker.

tillens
16 februari 2012, 23:52
Elke keer als ik plaatjes van die kant zie denk ik het weer, wat een machtig mooi spul!
Gefeliciteerd ermee :ok: Dank u dank u. Wat bedoelt u met die kant? De voorzijde van de amp? Die is inderdaad tof om naar te kijken!

tillens
16 februari 2012, 23:53
Te gek Peet, dan weet ik waar ik moet zijn als ik zo'n sound nodig mocht hebben !!

U weet de weg! :)

Nils47
17 februari 2012, 09:21
Telkens als ik zo'n rectifier voorbij zie komen, start ik marktplaats op om vervolgens te zoeken op "rectifier"... :mmmm: Proficiat!

YannickH
18 februari 2012, 14:00
mooie aanwinst!
ik moet niets anders meer hebben dan mesa boogie:D
mijn dual rectifier gaat er echt nooit meer uit! dat is de beste amp dat ik ooit gehoord heb (voor mijn muziek dan)

tillens
18 februari 2012, 19:53
mooie aanwinst!
ik moet niets anders meer hebben dan mesa boogie:D
mijn dual rectifier gaat er echt nooit meer uit! dat is de beste amp dat ik ooit gehoord heb (voor mijn muziek dan)

Nou das mij te kort. Heb nu een pracht arsenaal van amps, maar er is zeker nog een tone king amp en matchless amp welkom. Sterker nog ben nu al weer bezig met een nieuwe amp! :D

tillens
10 maart 2012, 11:05
Zo de honeymoon is over. Flink aantal uren al op gespeeld. de modern kant is voor mij voor het mooie niet echt bruikbaar, te heftig , te veel gain. De vintage kant dus wel, maar heb het idee dat mijn Mercury daar ook in de buurt van kan komen. Alleen de oomph van de mesa is ongeevenaard. Het cleane kanaal is feitelijk niet veel, maar als je die op pushed zet kun je er weer een hoop mee.
Daarnaast vind ik de Eq toch wel iets minder gevoelig dan bijv mijn Matchless, dus daar moet ik nog steeds aan wennen. De andere amp waar ik mee bezig was ben ik niet mee doorgegaan, zou een Aiken zijn. Maar moest uit canada komen en om nu zo 1200 euro over te maken zonder garantie dat ie komt is ook zo wat. Ik weet nog niet of ik de Mesa houd, het is een toffe brute amp, maar wel een amp om heavy sounds mee te spelen. En dat met een tele.. haha!

Misery Signals
10 maart 2012, 11:52
Ik vind zelf een Single Rectifier iets te weinig veelzijdig om te hebben. Zo'n driekanaals dual Rectifier is dat wel, met zijn heerlijke tweede kanaal erbij.

MS

tillens
10 maart 2012, 12:07
Wat bedoel je precies met tweede kanaal? De single recto heeft twee kanalen, ieder welke met een solo boost gepusht kan worden. Clean en gain dus, met ieder een solo boost. Maar hij is inderdaad rechtlijnig en dat vind ik wel fijn.

Misery Signals
10 maart 2012, 12:26
Een driekanaals heeft nog een tweede kanaal tussen het cleane en drive kanaal van de Single Rectifier in. Dat klinkt veel beter wanneer het qua gain en modern-vintage-raw switch gemilderd wordt dan het derde kanaal (het tweede bij de Single Rectifier). Met dan nog eens de Tube Rectifier-optie erbij wordt het veel meer een amp om leuk te vinden en te houden, als je niet enkel heavy muziek speelt.

MS

tillens
10 maart 2012, 12:36
Een driekanaals heeft nog een tweede kanaal tussen het cleane en drive kanaal van de Single Rectifier in. Dat klinkt veel beter wanneer het qua gain en modern-vintage-raw switch gemilderd wordt dan het derde kanaal (het tweede bij de Single Rectifier). Met dan nog eens de Tube Rectifier-optie erbij wordt het veel meer een amp om leuk te vinden en te houden, als je niet enkel heavy muziek speelt.

MS

Ah ok, nou dan ga ik die halen ;)