PDA

View Full Version : HNGD: Fender Stratocaster American Standard (Candy Cola Maple)



Rembull1980
16 februari 2012, 10:12
Hoi iedereen,

Ben enorm trots op mijn nieuwe aanwinst! :crazyhappy:

Het verhaal ging als volgt:
Ik was gitaren aan het bekijken totdat ik de Fender American Special HSS tegenkwam. De nek, feel en mojo was als liefde op eerste gezicht :lovelove:.
Na lang andere gitaren getest te hebben om zeker te weten dat dit "het" is ging ik weer vol goede moed naar de winkel om de American Special te testen. Eerst pakte ik een HSS, welke ik vergeleek met SSS config. Ik had een duidelijke voorkeur voor de single coil variant. Wat een twang en attack! Kon die grote lach niet meer van mijn gezicht halen. :seriousf:

Toen ik eenmaal het oefenhok uit kwam, zag ik de American Standard staan in Candy Cola. Wat een beauty!
Ik had niet gerekend om een stap hoger te gaan, maar kon de verleiding niet weerstaan om hem aan de tand te voelen. Je weet maar nooit...

Na paar uur verder en vergeleken met de American Special kwam ik er toch achter dat de American Standard een stap beter klonk en voelde! Ik was helemaal verkocht! Het grootste verschil was toch dat de klank wat voller was en de nek nog beter in de hand lag. Hoewel het laatste een minimaal verschil is.

Ben vervolgens nog enkele keren keer wezen testen en toen wist het zeker. De Fender American Standard, dat wordt hem! Helaas had ik het geld er nog niet voor, dus besloot te wachten. Zou mij zeker een half jaar kosten om het bedrag bij elkaar te sparen. :dontgeti:


Maar toen kwam een verassing...
Mijn lieve vriendin stond erop dat ik hem toch kocht, ondanks de meerprijs. Was was ik blij!

Dus eenmaal thuis meteen foto's gemaakt. De stickers zijn er ondertussen af, maar zo ziet hij eruit vers uit de muziekwinkel:

http://img406.imageshack.us/img406/5846/imag0205j.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/8519/imag0204wm.jpg

Shredder Mike
16 februari 2012, 10:28
Prachtige gitaar. Gefeliciteerd. Verstandige keuze/investering, vergeleken met de Special.

Rembull1980
16 februari 2012, 10:37
Dank je wel Mike!

benwave
16 februari 2012, 10:58
Mooi man,,,gefeliciteerd

Rembull1980
16 februari 2012, 11:31
Nu nog jouw Gibson binnen. Nog een nachtje slapen he! ;)

Dweezman
16 februari 2012, 12:07
Ja! Mooi met maple.

Fiendish
16 februari 2012, 12:14
Wow, vette strat man :-o

wireman
16 februari 2012, 12:40
Ik ben gek op candy kleuren.... Apple red..... Cola.... nice.... Mooie strat! Dat wordt een half jaar lang schoenenwinkels en kledingboutiques! :seriousf:

Overigens een goeie keuze om toch voor `die eneŽ te gaan.. Geloof me.. uiteindelijk had je alsnog je special verkocht om deze te scoren.. been there.... net zoals ik weet dat Ždie eneŽ niet bestaat ;)

Brewskie
16 februari 2012, 12:56
Wat is dat rood toch prachtig. Ik heb vorig jaar de Olympic White Am.Std. gekocht, maar af en toe als ik dat rood zie, dan knaagt het aan me. :-) Veel plezier ermee.

Rembull1980
16 februari 2012, 16:05
Leuke reacties! :D Wireman je hebt wel gelijk. Je moet geen spijt krijgen van je aankoop. "Had ik die maar" als je met een mindere genoegen hebt moeten nemen. Daarom wilde ik gewoon door gaan sparen.
Ben helemaal gek van die kleur trouwens :strat:

En die maple hals doet het hem ook. Lekker smooth!

Kingfisher
16 februari 2012, 17:36
Schitterend! Kerstbolrood!

Tabula Rasa
16 februari 2012, 20:14
Iedereen heeft het over hoe geweldig die strat niet is. Jaja, leuk ding hoor, maar volgens mij heb je iets veel mooiers `in bezit`.


Mijn lieve vriendin stond erop dat ik hem toch kocht, ondanks de meerprijs.

Hier kan geen gitaar tegenop.

TimoSomers
16 februari 2012, 20:19
Mooi man, prachtige kleur!!

En fijne vriendin inderdaad, ik heb precies hetzelfde! En nu zit ik met de 4292 gitaren en bergen rekeningen hahah.

wireman
16 februari 2012, 20:24
jaja... wij domme gasten denken dat de dames van ONS zijn...

WAKE UP CALL!!!! ZIJ OWNEN ONS!!

Jij denkt dat jij haar nu nog wat kan 'weigeren' ? guess again.... Wat ik zeg..

en Timo... die rekeningen... komen die van Huub of van ZALANDO?

TimoSomers
16 februari 2012, 20:31
Hahah, ik overdreef een beetje.
Maar krijg wel altijd fijne support als ik ergens over twijfel! (Overigens alleen m'n eigen gear hoor, koop weinig voor haar :D).
Rekeningen zijn van allerlei dingen haha. Zalando zeker niet, die boycot ik met hun kut reclames.

wireman
16 februari 2012, 20:33
:crazyhappy:

mixing
16 februari 2012, 22:10
Wauw wat een mooie strat! Ik wou ook dat ik zon vriendin had die dat doet.

guitarkid
17 februari 2012, 20:10
Wat is dat rood toch prachtig. Ik heb vorig jaar de Olympic White Am.Std. gekocht, maar af en toe als ik dat rood zie, dan knaagt het aan me. :-) Veel plezier ermee.

Grappig, ik heb een '89 AVRI in candy apple red. Ik wilde een OW, maar deze speelt zo heerlijk en klinkt waanzinnig, dus de kleur nam ik op de koop toe. Ik heb ooit overwogen 'm te (laten) refinishen, maar dat mag niet van de CAR-politie.... ;) Candy Cola kende ik nog niet! Tikje donkerder dan CAR, zo lijkt het.
Gefeliciteerd en mooi dat je de gitaar direct kon kopen. Nu weet je zeker dat je de gitaar hebt die je wilde en over een half jaar was hij waarschijnlijk toch al verkocht geweest.