PDA

View Full Version : marshall mg hdfxh100 vervangen voor buizen



Spoon
15 februari 2012, 20:39
Beste allemaal,

ik ben dus in het bezit van een marshall halfstack met een mg hdfxh100 top.
(ik weet het, ik weet het :dontgeti:toen zag het er vet uit in mijn kamertje)
Nu ben ik dus op het punt beland dat ik hem eigenlijk kwijt wil.
Vraag 1 is waar kan je hem te koop aanbieden.. Op marktplaats moet je betalen voor een advertentie.
Het is niet veel maar het slaat nergens op. zijn er nog andere plekken waar je hem zou kunnen aanbieden?
En zo jah wat is een beetje redelijk bedrag?

Vraag twee gaat dus over de vervanging.
Ik wil graag een mooie buizen versterker ervoor terug. Eentje voor kleine optredens maar het liefst ook een beetje geschikt voor in de kamer.

Ikzelf ben stiekem wel gecharmeerd van de vox versterkers.
Maar elk advies is welkom.
Ik wil goed voorbereid de winkels in stappen om de bakken te testen.
Vandaar..
Ben benieuwd!

Alvast bedankt!

arcane
15 februari 2012, 21:09
www.2ehands.nl
www.speurders.nl
www.gitaarmarkt.nl

bass blom
15 februari 2012, 21:33
kleine vox dan heb je het over AC15 al dan niet met een aantal c's er achteraan.
en die 3 euro zo ik me niet door laten weerhouden, marktplaats geeft meer reaxies dan de andere sites.
tenzij je iets hebt waarvan je weet dat mensen het zoeken, dan vinden ze het wel.

caliban
15 februari 2012, 21:54
Wat is je budget? Wat voor sound ben je naar op zoek?

Spoon
15 februari 2012, 22:25
Thanks voor de reacties..

tsjah die drie euro is inderdaad niet een wereld schokkend bedrag. Het gaat meer om het principe he ::sssh:
haha.. Ik kan het op in ieder geval proberen.

En qua sound tsjah..
Ik speel pop/rock af en toe punk en ben erg fan van incubus.
Is dat antwoord op je vraag of zegt dat nog steeds niets :D

Qua budget ben ik redelijk flexibel.
Als het echt een vet geluid is ben ik bereid om er meer voor te betalen..
Maar zo rond de €1000,-.. Om mee te beginnen.

caliban
15 februari 2012, 22:48
Thanks voor de reacties..

tsjah die drie euro is inderdaad niet een wereld schokkend bedrag. Het gaat meer om het principe he ::sssh:
haha.. Ik kan het op in ieder geval proberen.

En qua sound tsjah..
Ik speel pop/rock af en toe punk en ben erg fan van incubus.
Is dat antwoord op je vraag of zegt dat nog steeds niets :D

Qua budget ben ik redelijk flexibel.
Als het echt een vet geluid is ben ik bereid om er meer voor te betalen..
Maar zo rond de €1000,-.. Om mee te beginnen.

Dat is best een ruim budget. Wat is nog belangrijk: Wil je meer dan één kanaal? Sta je open naar tweedehands spul? Incubus heeft best wel een highgain gitaar geluid, en doet me denken aan een mesa/boogie rectifier of zo. Oh ja, nog iets, wil je een combo of (half)stack?

Spoon
15 februari 2012, 23:20
Hey caliban,

Ik heb eigenlijk nooit echt met kanalen gewerkt.
Ik gebruik altijd gewoon mn effecten reeks..
Tweedehands is altijd goed om in te verdiepen. Dus uiteraard sta ik daar open voor.
En eigenlijk maakt het me dan niet zo uit of het een combo of halfstack wordt.
en qua budget, minder mag ook hoor ;).. dan blijf ik misschien wat langer vrienden met mijn vriendin :sssh:

Die orange tops zien er eigenlijk ook wel vet uit :D..
alleen de cabinets dan weer iets minder.. mij iets te oranje ;)

Mike Einziger van Incubus gebruikt meerder versterkers (splitter op zn pedal board).
Een daarvan is de Vox Custom Classic AC30CC2X 30w 2x12 Tube Guitar Combo Amp with Alnico Blues
(onbetaalbaar ;))

Ik sta open voor veel :D

Ace 1.15.19
15 februari 2012, 23:43
Ik plaats zoiets op Marktplaats altijd onder 'speakers'. Dat kost niks en mensen die specifiek zo'n amp zoeken die vinden hem dan toch wel middels de zoekfunctie.

o0rollo0o
16 februari 2012, 09:32
Ik plaats zoiets op Marktplaats altijd onder 'speakers'. Dat kost niks en mensen die specifiek zo'n amp zoeken die vinden hem dan toch wel middels de zoekfunctie.

+1 doe ik ook :P Anders kan je hem altijd nog onder fietsen, scheerapparaten of babykleertjes plaatsen, kost ook niks:D

Spoon
16 februari 2012, 10:37
Ik plaats zoiets op Marktplaats altijd onder 'speakers'. Dat kost niks en mensen die specifiek zo'n amp zoeken die vinden hem dan toch wel middels de zoekfunctie.

thanks! dat ga ik vanavond direct even doen!! :D

bedankt voor het meedenken iig.

JohnLord
16 februari 2012, 20:51
Die paar euro die je op MP betaalt, is het meer dan waard. Veruit de meeste views op MP. Ik heb nog maar zelden iets via Speurders of gitaarmarkt verkocht.
En: als je budget zo ruim is, is het kopen van twee amps misschien een idee. Eentje voor thuis en eentje voor kleine optredens.

o0rollo0o
17 februari 2012, 13:16
hmm liever 1 supergoede dan 2x half werk...

JohnLord
17 februari 2012, 19:26
Voor 1000 euro hoeft het echt niet half werk te zijn hoor.

caliban
19 februari 2012, 14:56
Als je iets apart wil om thuis mee te spelen, vind ik de toneport gx altijd een aanrader. Kost €100 of zo, heb je nog veel over voor een amp die LUID mag wezen.