PDA

View Full Version : Feedback gevraagd voor mix



Philippe
15 februari 2012, 18:06
Ik ben samen met een vriend van mij bezig met een zooitje Metallica nummers op te nemen voor de lol.

Nu woont hij in Haarlem, dus ik ben alvast begonnen:

EDIT: Verbeterde versie: http://www.youtube.com/watch?v=V6kKEH_5igw

Ik werk nog niet zo heel lang met Logic, dus ik vraag jullie vriendelijk om feedback te geven om mijn mix. Be gentle :hippie:

--> Bekijk het in 720p voor het beste geluid!

Gitaren: Mark III
Bas: Amplitube Ampeg SVX
Drums: Superior Drummer 2.0

bass blom
15 februari 2012, 18:39
je vriend is lopend onderweg? :D

een echte gitaristen mix.. drums matig hoorbaar en bas helemaal nauwelijks behalve in dat breakje.

boel te doen nog.
maar je vriend zal nog wel ff onderweg zijn ;)

Philippe
15 februari 2012, 19:09
je vriend is lopend onderweg? :D

een echte gitaristen mix.. drums matig hoorbaar en bas helemaal nauwelijks behalve in dat breakje.

boel te doen nog.
maar je vriend zal nog wel ff onderweg zijn ;)

Haha nee, maar hij kan alleen op vrijdag.
Bedankt voor je feedback. Ik zal er nog eens kritisch naar luisteren.

EDIT: Ik moet er wel bijzeggen dat de clip op YouTube 128kbs is. Ik heb net nog eens zitten luisteren naar het originele .aif bestand, en daar zijn de drums en bas wel degelijk beter hoorbaar. Neemt niet weg dat ze inderdaad nog wel een tik harder mogen.

bass blom
15 februari 2012, 19:17
ja youtube verneukt je geluid flink al is het stukken beter dan een paar jaar geleden.

Han S
15 februari 2012, 19:26
Het gitaargeluid is niet verkeerd hoor. :D

savale
16 februari 2012, 11:37
Tja ik luister op crappy 10 euro dopjes, dus ik zou dit eigenlijk thuis even over de monitoren moeten gooien. Misschien later.

Wat ik hoor:
+ Gitaren lekker zo laten
- Drums (met name de kick mag wat meer volume (en compressie) hebben)
- Basgitaar: ook n tikje meer compressie.

Ik vind het trouwens wel erg lekker gespeeld; de solo gitaar op 4:00 in het begin wel een tikje hakkelig kwa timing.

interessander
16 februari 2012, 11:52
Jammer van die 128k inderdaad, dat hoor je vooral goed terug in het hoog bij de bekkens.

Maar een lekker droog gitaargeluid, ik herken de Mark III er goed in, ik heb namelijk ook een red stripe, maar dan de long head.
Heb je het met een microfoon opgenomen of met een impulse?

Philippe
16 februari 2012, 17:10
Jammer van die 128k inderdaad, dat hoor je vooral goed terug in het hoog bij de bekkens.

Maar een lekker droog gitaargeluid, ik herken de Mark III er goed in, ik heb namelijk ook een red stripe, maar dan de long head.
Heb je het met een microfoon opgenomen of met een impulse?

Medium en long head is hetzelfde bij de Mark serie :) Is maar net hoe je het wil noemen.

Ik heb de death magnetic impulse gebruikt uit de metallica golden ir pack.

Heb hem ondertussen geprobeerd te verbeteren! Check de link uit mijn beginpost. Helaas geen vergelijkingsmateriaal meer..die vorige heb ik er vanaf gedonderd.

EDIT: Hoor net dat youtube dusdanig zit te kutten dat er hele stukken weg zijn gevallen. Ik zal hem ff opnieuw uploaden.

interessander
16 februari 2012, 17:16
Medium en long head is hetzelfde bij de Mark serie :) Is maar net hoe je het wil noemen.

Ik heb de death magnetic impulse gebruikt uit de metallica golden ir pack.

Heb hem ondertussen geprobeerd te verbeteren! Check de link uit mijn beginpost. Helaas geen vergelijkingsmateriaal meer..die vorige heb ik er vanaf gedonderd.

Ah, ik dacht dat het medium en long was, dan is hij dus helemaal hetzelfde :)
Die impulse pack werkt echt heel goed, ik gebruik ze voor thuis samen met een Peavey Rockmaster preamp en dan kom je echt akelig dicht bij de album sounds. Ik heb hopelijk binnenkort ook wat materiaal, we hebben namelijk Blackened en Harvester of Sorow opgenomen, alle ritmesporen quad-tracked en dat klinkt echt te gek.

Philippe
16 februari 2012, 17:43
Ah, ik dacht dat het medium en long was, dan is hij dus helemaal hetzelfde :)
Die impulse pack werkt echt heel goed, ik gebruik ze voor thuis samen met een Peavey Rockmaster preamp en dan kom je echt akelig dicht bij de album sounds. Ik heb hopelijk binnenkort ook wat materiaal, we hebben namelijk Blackened en Harvester of Sorow opgenomen, alle ritmesporen quad-tracked en dat klinkt echt te gek.

Cool man! Check dan zeker deze site ff: http://www.chain-metal.nl/mark3/metallica.html
Heb voor S&R de Leper Messiah settings als basis gebruikt en daarop verder getweakt.

Heb Blackened ondertussen ook opgenomen (vooral het intro was leuk om te doen). Moet alleen nog zang overheen. Ik zal hem zsm uploaden.

Han S
16 februari 2012, 17:52
Het is je mogelijk nooit opgevallen, maar bij Metallica is de drums gewoonlijk snoeihard, misschien moet het bij jullie een tikkie meer.

interessander
16 februari 2012, 18:02
Cool man! Check dan zeker deze site ff: http://www.chain-metal.nl/mark3/metallica.html
Heb voor S&R de Leper Messiah settings als basis gebruikt en daarop verder getweakt.

Heb Blackened ondertussen ook opgenomen (vooral het intro was leuk om te doen). Moet alleen nog zang overheen. Ik zal hem zsm uploaden.

Ja die ken ik, is wel handig om de settings te onthouden, de studio notes van Rasmussen van MOP en AJFA zijn ook altijd handig om in de buurt te komen. Al moet ik zeggen dat in dit geval die IR's echt het meeste uitmaken.

Philippe
16 februari 2012, 18:03
http://www.youtube.com/watch?v=_34Ukdxx9SE

Verbeterde versie. 720p selecteren aub!

bass blom
16 februari 2012, 18:05
ik hoor meer bas nu en iets meer drums maar het klinkt nog steeds alsof ik op minder dan een halve meter van de gitaar sta :D

Han S
16 februari 2012, 18:33
Bass, lul niet zo eikel, het is stukken beter nu, stront in je oren? :D:D

Philippe
16 februari 2012, 18:47
Dank u :D Vind hem zelf ook beter klinken zo

bass blom
16 februari 2012, 18:48
geen stront in mijn oren nee :D

maar ik had wel alleen de eerste 20 seconden ofzo geluisterd :hide: