PDA

View Full Version : Intro's afspelen, maar hoe?



joeyonfire
15 februari 2012, 11:09
Intro's speelden we live altijd via het keyboard waarin een usb-poort zat voor backing tracks. Nu heeft onze toetsenist sinds kort een nieuw keyboard waarmee dit dus niet meer mogelijk is.

Nu zijn we dus aan het zoeken naar een oplossing om het afspelen van intro's zelf in de hand te houden zonder afhankelijk te zijn van een geluidsman. Omdat we geen vaste geluidsman hebben vermoeden we dat dit dus niet 100% probleemloos zal gaan werken.

Ik ben nu dus opzoek naar een manier/apparaat om dit toch eenvoudig zelf te doen zonder dat er teveel bij komt kijken.

Wie heeft er hier een oplossing voor? Liefst zo goedkoop mogelijk. In mijn zoektocht kom ik alleen maar uit op dure samplers. Eventueel een mp3-speler zou ook voldoen maar dit is weer lastig aan te leggen naar de PA-tafel.

skanky
15 februari 2012, 11:36
Gewoon een mp3 speler met een verloopkabeltje van minijack naar 2x XLR voldoet al. Nooit problemen mee.

joeyonfire
15 februari 2012, 11:51
Dat is tot nu toe inderdaad de enige optie die ik kan vinden.
Het enige risico vind ik dat die dingen op een batterij/accu werken. Zul je net zien dat wanneer je een optreden hebt, iemand vergeten is dat ding op te laden of nieuwe batterijen mee te nemen.

bass blom
15 februari 2012, 12:02
er zijn zat recorders/players te vinden die zonder batterijen kunnen.
en als je wat meer uitgeeft zelfs met XLR'uitgangen.

joeyonfire
15 februari 2012, 12:07
Met XLR uitgangen ben ik nog niet tegen gekomen.

Dan ga ik daar eens naar zoeken. Thanks!

skanky
15 februari 2012, 12:09
Waarom hang je geen adapter aan je mp3 speler dan? Alle andere oplossingen zijn omslachtig of kosten geld en voegen niets toe.

bass blom
15 februari 2012, 12:20
die 3,5 mm plugjes zijn zwaar kut.
vooral de chassisdeeltjes zijn binnen 10 keer in/uit doen naar god.

skanky
15 februari 2012, 12:46
Met m'n iphone/iPod nooit last van gehad. En ik heb toch al heel wat intro's ingestart. :-)

joeyonfire
15 februari 2012, 12:58
Ok tot zover, niemand van ons heeft een IPod/IPhone/IPad. Een mp3-speler zou echt de laatste optie zijn.

interessander
15 februari 2012, 13:39
Wij doen het ook altijd via een ipod nano met een verloopje, en dan een playlist voor de set zodat de geluidsman niet hoeft te zoeken.

Riny
15 februari 2012, 16:39
Ik werk (thuis) met deze combinatie op dit moment.
Gewoon met een simpel tablet.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TKUVDZKG.jpg

Jedeel
15 februari 2012, 17:28
Een van de muzikanten zo ook een looper kunnen aanschaffen.
Ik heb een Jamman die ook gewoon stukken muziek kan afspelen (welliswaar in mono).
De muzikant kan de looper zelf bedienen en de looper ook nog eens voor de 'eigen' muziek gaan gebruiken.
(Ik weet niet of je hoge eisen stelt aan de geluidskwaliteit mp3 versus wav e.d.)

keenoncoolstuff
15 februari 2012, 21:20
Bij een van mijn bands worden alle intro's, samples en outro's gestart met een Boss RC-50. Werkt prima.


Groet, Rob.