PDA

View Full Version : Carl Martin Red Repeat: stuk???



Emielio
14 februari 2012, 17:07
Gegroet mensen,

Ik heb een klein probleempje, waarvoor ik nergens de oplossing kan vinden. Het zit zo, mijn Carl Martin Red Repeat delay pedaal doet het prima als ie aanstaat... maar zodra ik hem uitzet.. hoor ik niks meer? Nouja, niks, ik hoor mijn gitaar nog heeeel zachtjes door de speaker, maar meer niet. En als ik hem dan weer aanzet is het volledige volume weer terug. Wat kan dit veroorzaken?

Extra info: er hangt een Dunlop volumepedaal voor, en soms ook nog een Carl Martin 2Wah. En nee, ik ben niet vergeten om het volumepedaal open te zetten.

Ik wil hem wel naar een technicus brengen, maar het helpt wel als ik eerst alvast weet wat het probleem is, dan kan ik wat specifieker zijn en uitleggen wat hij moet repareren.

Vriendelijke groeten en bedankt alvast!

Dirk_Hendrik
14 februari 2012, 17:44
Ik wil hem wel naar een technicus brengen, maar het helpt wel als ik eerst alvast weet wat het probleem is, dan kan ik wat specifieker zijn en uitleggen wat hij moet repareren.


Je probleem is toch helder? Je bypass werkt niet.

Daarna mag ik hopen dat je technicus technisch genoeg is aangelegd zelf om uit te kunnen vinden wat de oorzaak van het probleem is. Daarom noemt ie zich toch technicus?

Uit m'n blote hoofd is dit ding niet TB. Daarmee is de kans op een gare switch vrij groot. Laat em die dus even meten (voordattie em vervangt)

Emielio
14 februari 2012, 18:34
Ah okay, bedankt!

Ik heb niet echt een vaste technicus ofzo hoor, maar het gaat me er meer om dat ik tijd kan besparen door gelijk het probleem uit te leggen, des te eerder kan ik het pedaal weer gebruiken.

Excuses voor deze blijkbaar nogal domme vraag, maar ik ben een a-technisch rund.. het enige wat ik van gitaren weet is hoe ik snaren moet vervangen.. hoe ik mijn gitaar en pedaaltjes op de versterker aan moet sluiten.. en hoe ik erop moet spelen.. De rest laat ik allemaal door professionals doen, vandaar dus. Ik raak zelf nog met geen vinger wat voor elektronica dan ook aan, daar zijn anderen voor.. Ik zou het toch alleen maar slopen.