PDA

View Full Version : Aanschaf westerngitaar voor beginner



eilleen333
14 februari 2012, 14:51
Hallo,

Ik ben onlangs begonnen met gitaarles. Laat ik het zo zeggen, ik heb een proefles gehad en wil er graag mee verder. Daarvoor heb ik natuurlijk zelf een gitaar nodig zodat ik thuis kan oefenen. Ik heb alleen helemaal geen verstand van gitaren, dus ik heb een paar vragen zodat ik me beter kan oriënteren op mogelijk geschikte modellen.

Ik heb het topic met revieuws van modellen gelezen en me wel een beetje kunnen orienteren. Er is mij echter verteld dat 10 gitaren van hetzelfde model alsnog anders kunnen klinken. Ik ga dus met mijn gitaarleraar naar een winkel wat uitzoeken, maar ik wil wel een beetje voorbereid binnen stappen.

- Ik wil vooral country muziek gaan spelen. Mij is verteld dat ik dan het best stalen snaren kan nemen ivm het geluid. Ik heb op de proefles zowel op stalen snaren als op nylon gespeeld. De nylon snaar was makkelijker en dat was me ook verteld, dat dat voor een beginner beter is. Uiteindelijk wil ik wel bij stalen snaren uitkomen. Kan ik de nylon snaren van een gitaar vervangen door stalen snaren als ik daar aan toe ben, of kan dat niet zomaar op elk model gitaar?
- Hoe zit het met de maten? Op de proefles heb ik op twee maten gitaar gespeeld, de kleinere (de nylon) vond ik makkelijker spelen. Heeft het formaat veel invloed op het geluid?