PDA

View Full Version : Queensryche



Fvddungen
5 juni 2003, 16:12
Zijn er hier nog mensen gisteren naar Queensryche geweest? Ik zelf wel en ik vond het wel aardig. Muzikale uitvoering was heel goed. Door het feit dat ik lang niet alle nummers kende beleefde ik er wat minder plezier aan. Visueel was er niet veel aan door gebrek aan een leuke show. Gewoon een aantal muzikanten op het podium die dik 1,5 uur goede muziek maken.

In het voorprogramma Sun Caged met Marcel Coenen op gitaar. Ook niet onaardig, maar ik wou dat ik als Marcel kon spelen, zeg.

flippodestroyer
5 juni 2003, 19:10
Ik kende ook niet alle nummers, maar ik vond het wel schitterend dat ze Operation Mindcrime praktisch helemaal gespeeld hebben. Het ziet er naar uit dat die nieuwe ceedee ook erg goed gaat worden. De lichtshow van Queensr˙che was trouwens ook prima in orde!

Sun Caged was een aangename verrassing. Beukte er af en toe stevig op los, maar ze missen eigenlijk een tweede gitarist naar mijn idee.

Phoenix Rising
5 juni 2003, 23:59
had ik ook al in gigs gepost maar hier nog maar ff, sorry modjes:

Ik ben dus naar queensryche geweest, en ze waren echt super goed! Verassend was Sun Caged als support act, maar die waren natuurlijk ook weer zeer heftig. Queensryche is tegenwoordig toch niet echt meer een gitaarband, dat zag je ook tijdens het optreden. De tijd van lange en heftige twin solos is echt voorbij. Ze kunnen het nog wel, maar deden het gewoon maar twee keer ofzo.

Vooral Geoff Tate was echt super goed, die man kan gewoon zo goed zingen ook live. Hij haalt niet meer de hele hoge noten maar dat hoeft ook niet, alles is loepzuiver en nog steeds abnormaal goed. Echt een goede frontman, erg charismatish.

Wel grappig ik stond op een gegeven moment naast Arjen Lucassen van Ayreon en Star One te pissen (tenminste, ik wist 99% zeker dat hij het was), maar ik ging nix zeggen want je moet een man niet storen terwijl ie staat te zeiken :D daarna ook nog ff de gasten van Sun Caged gesproken, heel kort, al met al echt een super avond!

Fvddungen
6 juni 2003, 07:55
Star One ben ik ook geweest en de toetsenist van Sun Caged speelde daar ook. Bij Star One heb ik het halve concert gedacht dat het een vrouw was, maar halverwege begon ik al te twijfelen. Ik moest dus echt lachen dat de zanger van Sun Caged de band voorstelde en dus bij Joost zei van 'Het is een jongen'.

Phoenix Rising
6 juni 2003, 15:44
dacht ik eerst ook ja!

Super Slinky
8 juni 2003, 14:14
ik was ook bij Queensr˙che in de Musichall. Maar ik vond het echt jammer dat Chris de Garmo niet mee kwam op toernee. Deze gastgitarist vond ik niet zo. Ook vond ik de gitaren niet goed op elkaar afgesteld. Veel solo's van Michael kwamen slecht door. De bekkens van de drums waren trouwens ook slecht te horen. Maar goed Geoff was erg enthousiast en goed bij stem. Ze speelden verrassend veel van Q2K en HITNF. Had voor mij niet gehoeven. De Operation Mindcrime set vond ik te gek.

Toch heb ik meer genoten van Sun Caged
Ik heb Sun Caged ontdekt doordat ik op Ayreon.com had gelezen dat Arjen een jonge talentvolle toetsenist genaamd Joost had gevonden.
Toen ik me in hem ging verdiepen kwam ik bij Sun Caged terecht en vond het een te gekke band. Ik was totaal verrast toen Dennis (drummer)
aankondigde, enkele dagen van te voren, dat zij het voorprogramma van QR deden. Ik vind Marcel Coenen echt super. :wink:

Ibanez
8 juni 2003, 15:57
He keeperoftheflame! Jij ook hier? :) Ik ben Satriani op het Sun Caged forum.

Super Slinky
8 juni 2003, 19:11
Hoi Satriani /Ibanez. Cool die Jem gitaar! Dat ding is gewoon de Ibanez volgens mij.

Dit is de eerste keer dat ik op een Nederlands forum post. Raar eigenlijk, want ik had al zoveel op het DT forum gezeten en op Ultimate Metal dat ik gewoon aan de Nederlandse gebruikaanwijzingen hier moest wennen. :)

Maar heb je SC ook gezien bij QR afgelopen woensdag?
Wat een kans voor ze!!

marc_o
19 juni 2003, 23:52
Heb Queensryche nog gezien in 1984 tijdens de Rage for Ordertour, toen waren ze pas te gek!! Later nog 2 keer met de Mindcrimetour, helemaal de max, helaas vond ik het daarna toch al wat minder worden, ben wel blij ze toen gezien te hebben.

helleke
20 juni 2003, 13:55
Heb Queensryche nog gezien in 1984 tijdens de Rage for Ordertour, toen waren ze pas te gek!! Later nog 2 keer met de Mindcrimetour, helemaal de max, helaas vond ik het daarna toch al wat minder worden, ben wel blij ze toen gezien te hebben.

Ja ik ook.Dat was toch in de Rijnhal in Arnhem waar ze het voorprogramma speelden van Bon Jovi?

Phoenix Rising
20 juni 2003, 13:57
wow man daar was ik echt graag bij geweest... maarja toen was ik 4 :-D

denniseindhoven
20 juni 2003, 15:33
Hmm... ik acht, ik mocht ook niet ;)

mcoenen
17 juli 2003, 15:53
Hee mensen :)

Ja wa sinderdaad te gek voor ons !!! Heel gaaf om voor zo'n mensen zee te spelen en dan ook nog es in het voorprogramma van een van mijn favoriete bands :)

Marcel