PDA

View Full Version : Help! buizenversterker stopt met geluid maken!



Cokacola
14 februari 2012, 14:23
hoi,

Ik heb een buizenversterker(epiphone blues custom 30) uit 2005 er zitten 6l6 buizen in.
Vandaag zette ik mijn versterker aan ik hoorde een paar knetters en toen hield hij ermee op!
ik weet niet hoe uit de buizen zijn, mischien ligt het hieraan.

Weet iemand waar het nog meer aan zou kunnen liggen of hoe je dit kunt fixen?

Antwoorden worden zeer gewaardeerd!

erwin_ve
14 februari 2012, 14:28
hoi,

Ik heb een buizenversterker(epiphone blues custom 30) uit 2005 er zitten 6l6 buizen in.
Vandaag zette ik mijn versterker aan ik hoorde een paar knetters en toen hield hij ermee op!
ik weet niet hoe uit de buizen zijn, mischien ligt het hieraan.

Weet iemand waar het nog meer aan zou kunnen liggen of hoe je dit kunt fixen?

Antwoorden worden zeer gewaardeerd!

Meestal 1 vd eindtrap buizen; maar voor de zekerheid laten checken door een tech. Soms neemt een kapotte eindtrap buis ook een screen grid weerstand mee.

Dirk_Hendrik
14 februari 2012, 14:33
+1 met Erwin.
En als je in je profiel nou ook nog even je woonplaats had ingevuld hadden we je mischien ook nog kunnen toppen naar een tech bij jou in de buurt ;)

Cokacola
14 februari 2012, 18:00
. Soms neemt een kapotte eindtrap buis ook een screen grid weerstand mee.

Zijn eindtrap buizen makkelijk zelf te vervangen?
Ik ben niet zo thuis in alle termen dus wat is een screen grid?
Weet je ook de kosten van zo'n reparatie?

Cokacola
14 februari 2012, 22:57
Ik heb het probleem gevonden samen met een vriend. De zekering is doorgebrand. Bespaard me weer wat euro's. Volgens mij zat mun jack niet goed in de versterker. Kan hierdoor de zekering knallen of zou het door iets anders komen?

erwin_ve
14 februari 2012, 23:10
je zal toch de oorzaak van je kapotte zekering waarschijnlijk in een defecte eindbuis moeten zoeken. Tech time.

Cokacola
15 februari 2012, 22:41
Je had inderdaad gelijk erwin.
weet je misschien een tech in de buurt van Woerden(dicht bij Utrecht)?

kidrock
16 februari 2012, 01:02
Je had inderdaad gelijk erwin.
weet je misschien een tech in de buurt van Woerden(dicht bij Utrecht)?

Yep! AC/DC Repair in Nieuwegein. Een degelijke tech die goed werk levert. Ik kom daar al heel lang voor versterker onderhoud en reparaties.

www.acdcrepair.nl/

cluseau
16 februari 2012, 08:47
Eindbuis zou kunnen, maar in dit geval kun je ook de gelijkrichter niet uitsluiten. Zeker als je veel gebruik maakt van de standbyswitch. Al deze buizen kun je zelf vervangen want in dit zeldzame geval heb je een autobias 6L6 eindtrap. Je hoeft dus niets af te regelen na vervangen van je buizen.