PDA

View Full Version : Banjo, Mandoline, enz, Welke en waar?



Riny
13 februari 2012, 18:54
Als Country-konijn zijnde in al zijn facetten betreffende Country- stijlen, het volgende.

Omdat de gitaar en toetstechnieken vlugger terugkomen als verwacht overweeg ik wat instrumenten toe te voegen.
Ik denk dan aan een 5 snarige banjo, een mandoline, een dobro en voor de fun een ukulele.
Hiervoor wil ik geen topmerken aanschaffen, maar ook geen kliko- materiaal, dus een goede redelijke gemiddelde.

Zijn er hier ook mensen die voor een redelijk budget leuk materiaal hebben aangeschaft?

Ben benieuwd.

P.s. Pedalsteel guitar moet er ook nog komen, maar das nog even door sparen.:(

piker
14 februari 2012, 06:46
Ik heb een maand terug deze besteld.
http://www.musicstore.com/nl_NL/BEF/Gitaren/Mandolines/Ortega-RMAE20BK-Mandoline-Black-inkl.-Bag/art-GIT0015244-000

Voldoet prima! Na wat zoeken met de brugpositie klinkt hij goed.
Wss niet zoals een duurder instrument, maar voor een beginner hoeft het niet meer te zijn.

Puccini
13 september 2012, 19:44
Ik denk dat ik in de toekomst nog eens een bluegrass banjo koop, die dingen zijn niet goedkoop maar ik vind het wel leuk zoeen ding.
Ik ken ook mensen die in een groep Bluegrass muziek maken, en dat klinkt wel leuk.
Maar dan koop ik er wel een goede.
Iemand ook kennis van deze Muziek.? Graag maak ik contacten met mensen die ook deze muziek spelen.
Ruil ook CD (orgineel) voor een CD van een andere groep die ook Bluegrass muziek maken, dus geen kopie maar een CD die je groep al op de markt heeft gebracht.

bass blom
13 september 2012, 19:51
een met harpjes aan de stemschroeven?

Tabula Rasa
13 september 2012, 20:03
En een mooi filmpje van maken aan de eetkamertafel.

Puccini
13 september 2012, 20:13
Lol en nu ben ik even niet mee :B waar wil je een harpje :seriousf: hoeveel snaren staan er op een harp.? Ik zal het even aan Tosca vragen die weet het wel "denk ik" :seriousf:

Han S
13 september 2012, 21:06
Lol en nu ben ik even niet mee :B waar wil je een harpje :seriousf: hoeveel snaren staan er op een harp.? Ik zal het even aan Tosca vragen die weet het wel "denk ik" :seriousf:

Puccini, aka CID Gibson en al die ander nicks, je bent hier permanent gebanned. Houd op met steeds nieuwe accounts aanmaken want elke moderator ziet je IP onder je posts. Ga je door dan krijg je een IP ban.