PDA

View Full Version : St. Anger



Carpe Diem
5 juni 2003, 12:19
wat vinden jullie van het gitaargeluid op de nieuwe van metallica? ik ben er zelf aangenaam van onder de indruk. vooral de bas van Trujillo spreekt mij enorm aan. what do you guys (and gals of course) think?

Lacrimosa
5 juni 2003, 12:50
Kheb tot nu toe alleen het liedje St Anger gehoord, en klein stukje van Frantic(ofzoiets :D ) en ik vind et nie veel aan :???: !!

Theije
5 juni 2003, 12:52
Mijn huisgenoot liet me toevallig gister het een en ander horen en ik moet zeggen ik was ook wel aangenaam verrast, het geluid is weer een beetje zoals het vroeger was, wat agressiever.
Alleen het stem geluid vond ik daarentegen weer een stuk minder.

Carpe Diem
5 juni 2003, 13:19
stemgeluid vond ik juist wel vet, Kirk zingt nu zelfs ook, en trujillo ziet er niet alleen uit als een gorilla, hij klinkt ook als een gorilla. erg vet dus

taylor
5 juni 2003, 14:49
ik heb ook al stukken van gehoord.

moet zeggen dat het veel beter is dan al die load crap meer terug naar het oude,maar het spreekt mij nu niet meer aan.

Zhou
5 juni 2003, 15:07
Beste album sinds ...And justice for all
Kvind 'm echt lekker, en bob rock doet ook lekker mee op de plaat
Kben benieuwd hoe het had geklonken als Trujillo had meegebassd op deze plaat, kdenk niet dat 't veel had uitgemaakt aan de andere kant.

Damage inc. is back ! :D

Neals
5 juni 2003, 16:26
niet zo super, had er minder van verwacht

Negative K3 fan
5 juni 2003, 17:27
ik vind d ie zang juist erg slecht, helemaal niet (oude) metallica-achtig. het gitaargeluid is helemaal op de achtergrond geraakt ivm de oudere albums, nu komt de drums overal bovenuit samen met de zang, terwijl je bij de ouidere metallica de gitaar ook een prominente rol hoorde spelen.

Negative K3 fan
5 juni 2003, 22:41
ik vind de bas drum wel gaaf klinken, lekker lomp en dik, alsof het vel erg slap hangt.

Anders Destium
5 juni 2003, 22:53
Ik ben er niet echt over te spreken...

Na Load en Reload kan dit er ook nog wel bij, hoewel ik die platen langzaam maar zeker ben gaan waarderen :)

Kitaarhiero
6 juni 2003, 11:19
Nickelback zegt geïnspireerd te zijn door metallica (vond ik niet echt duidelijk te horen).

Zouden ze in de toekomst hebben gekeken?
Is er een vreemde time-warp in Vancouver?

Ik vind de nieuwe metallica wel wat hebben van de hardere nummers van Nickelback... maar dan een beetje harder.

jackson tom
6 juni 2003, 13:23
mensen? zijn jullie helemaal van de pot gerukt?!
er is volgens mij geen slechter album op de markt!!!
het geluid is waardeloos, maar dan ook echt waardeloos!

de snare klinkt 10 seocnden door. gitaar is een grote ruis. en hij zingt als een wijf!!!

zo! en dat van een metallica fan

Zhou
6 juni 2003, 18:28
En jackson tom heeft de oren van britney spears geleend

st. anger is geniaal

BLOK182
6 juni 2003, 20:54
vind die lompe beukstukken in st. anger behoorlijk impressive, ik bedoel, die sound is echt flink dik en zwaar. Enne, dat praktisch cleane stukkie waar James zingt, en daarna met kirk erbij, is toch behoorlijk metallica of niet?

sash
6 juni 2003, 22:57
Ik heb album vandaag gekocht en ben em nu aan het luisteren.

Wat ik nu allemaal gehoord heb is goed. Niet wat we van Metallica gewend, maar dit is wel lekker hard beuken, maar toch weten wat ze doen want er zitten vrij veel gevarieerde riffs in. De meeste nummers zijn behoorlijk lang en zonder solo's, maar je mist ze echt niet op de een of andere manier.

Ik heb ook wel 1 aanmerkingspuntje: het geluid. Slecht! Vooral de drums. Erg slordig opgenomen. Heel droog geluid en teveel room. Als je een losse gitaarriff hoort, hoor je ook vaak de hi hat meetrillen. Dat is het enige wat ik er slecht aan vindt.
Verder is de muziek super!

lupoloco
6 juni 2003, 23:52
mensen? zijn jullie helemaal van de pot gerukt?!
er is volgens mij geen slechter album op de markt!!!
het geluid is waardeloos, maar dan ook echt waardeloos!

de snare klinkt 10 seocnden door. gitaar is een grote ruis. en hij zingt als een wijf!!!

zo! en dat van een metallica fan
i agree, ik vind dit album ook nergens op trekken

Nash
7 juni 2003, 14:09
Ik heb wat versies van het nummer gedownload en die gaven allemaal dezelfde opname. Ik dacht: dit is absoluut niet afgemixt.

Carpe Diem
7 juni 2003, 15:01
dacht je nou echt dat metallica, the ALMIGHTY METALLICA een album zou afleveren dat niet afgemixt is? die gasten zijn zo precies, dit is dus wel degelijk goed afgemixt, maar met een ander geluid in gedachten dan wat we tot nu toe gewend zijn van ze. maar verandering hoeft niet altijd slecht te zijn. als het maar altijd hetzelfde blijft wordt het op den duur toch ook maar saai

Zhou
7 juni 2003, 15:55
Ze hebben het album express clean gelaten, 't garage-rock idee.
Bob rock wilde er niet te veel aan klooien, zodat het idee en 't geluid
puur bleef.

In mijn opzicht heb je dan kloten, en zeker lars met z'n snare-geluid.

Anders Destium
7 juni 2003, 16:55
Bob Rock is dus eigenlijk een luie donder :)

Als ze de zelfde productie hadden op Garage days RE-Revisited dan zou er niets aan de hand zijn, lekker fel en duidelijk...

Nash
7 juni 2003, 17:20
Hmmm, nou als dat dan echt de rouwe en tevens originele versie is, dan sluit ik me duidelijk aan bij Anders Destium

taylor
7 juni 2003, 19:25
ik heb nu de pre release dvd(mp3) .

mha wat zou ik er van zeggen tis niet echt slecht(maar ook niet goed),idd het beste na de black album.

maar het klinkt 1 beetje alsof het hele album 1 nummer is ofzo,de composities zijn vrij zwak(losse rifjes werk enzo).

maarja er zullen er genoeg zijn die het te gek vinden zelf vrienden van me die metallica niks meer vonden vinden dit wel 1 goed album.

ik heb hem wel nog maar 1 keer gehoord dus.......

Chezzy
8 juni 2003, 00:32
stemgeluid vond ik juist wel vet, Kirk zingt nu zelfs ook, en trujillo ziet er niet alleen uit als een gorilla, hij klinkt ook als een gorilla. erg vet dus
Jammer alleen dat je 'opper gorilla' Bob Rock op de CD hoort en niet Rob...

taylor
8 juni 2003, 11:10
ik snap zowizo niet wat ze nog doen met 1 producer als bob rock.

ik dacht eigenlijk ook dat het ruw material was maar ik begrijp dus dat dit het eindproduct is,jezus he dat ze daar me weg komen.

maarja al die fans maakt dat geen reet uit als er maar metallica op staat kopen ze het wel.

stringer
8 juni 2003, 19:15
Metalliwat ?? Metallikut ?? Metallizakkenvullers ??

Ik zou zeggen na het derde wanproduct: KILL EM ALL

Carpe Diem
8 juni 2003, 19:16
stemgeluid vond ik juist wel vet, Kirk zingt nu zelfs ook, en trujillo ziet er niet alleen uit als een gorilla, hij klinkt ook als een gorilla. erg vet dus
Jammer alleen dat je 'opper gorilla' Bob Rock op de CD hoort en niet Rob...

das waar, maar op de dvd hoor je hem wel :wink:

taylor
8 juni 2003, 20:31
ik heb ook al gehoord van anderen dat dvd beter klinkt niet die hele irri snare enzo........

Stybanez
11 juni 2003, 21:46
K vind het een goed album! Dat sommigen em op Justice vinden lijken vind k niet zo gek, dat waren ook voornamelijk lange nummers en veel van het zelfde (niet negatief!). Maar die Trujillo is echt een goeie bassist! Ipv de metal stukken aan het eind hadden ze ook solo's kunnen spelen, maar zo hakt het er wel erg lekker in!

PetrucciFan
2 juli 2003, 04:14
Op zich wel aardig alleen die snare is 10x niks. Ik vind dat metallica z'n tijd heeft gehad.

mAsTaH
3 juli 2003, 00:35
Altijd leuk om de haat/jaloezie jegens Metallica te mogen lezen. Gewoon 1 nummer luisteren en meteen zeggen dat heel het album kut is. Het is hard, agressief, snel, de logica is ver te zoeken net als in de vroeger albums, dus het is gewoon goed!!
Volgens kenners zou het album 'commercial suicide' zijn, maar daar is tot nu toe nog weinig van te merken, ondanks de weinige media-aandacht. Dan heb ik het over Nederland.

Anders Destium
3 juli 2003, 00:45
Oude Metallica-fans zullen het album waarschijnlijk toch wel kopen, helaas bieden resultaten behaald in het verleden geen garantie voor de toekomst :-? Ik heb Load en Reload na een tijd leren waarderen, dat zal met St Anger ook nog wel gebeuren, Sweet Amber bijvoorbeeld vind ik een heel lekker nummer....

ER STAAT ALLEEN GEEN ENKELE BLOODY SOLO OP DE HELE PLAAT :evil:

Droffie
4 juli 2003, 12:12
Wat willen jullie nou? Dat ze een album ala Justice for All maken? Dat is al gedaan, geweest, voorbij. Als een band, zoals Soulfly bijv, nooit iets anders doet dan zichzelf coveren is 't ook niet goed. Wees blij dat Metallica niet steeds 't zelfde blijft doen maar tenminste probeert wat nieuwe smaakjes te creeren. Misschien niet altijd succesvol maar ze zijn tenminste geen parodie op zichzelf geworden.
Dat is mijn mening

lupoloco
4 juli 2003, 12:16
Wat willen jullie nou? Dat ze een album ala Justice for All maken? Dat is al gedaan, geweest, voorbij. Als een band, zoals Soulfly bijv, nooit iets anders doet dan zichzelf coveren is 't ook niet goed. Wees blij dat Metallica niet steeds 't zelfde blijft doen maar tenminste probeert wat nieuwe smaakjes te creeren. Misschien niet altijd succesvol maar ze zijn tenminste geen parodie op zichzelf geworden.
Dat is mijn mening
Het probleem is dat ze beloofd hadden dat ze een album gingen maken waarmee ze back to their roots zouden gaan, hier is dus niets van in huis gekomen -> daarom moeten bepaalde mensen er niets van hebben.

mja, als ik verkeerd zit , don' t shoot me :)

Droffie
4 juli 2003, 12:20
Wat willen jullie nou? Dat ze een album ala Justice for All maken? Dat is al gedaan, geweest, voorbij. Als een band, zoals Soulfly bijv, nooit iets anders doet dan zichzelf coveren is 't ook niet goed. Wees blij dat Metallica niet steeds 't zelfde blijft doen maar tenminste probeert wat nieuwe smaakjes te creeren. Misschien niet altijd succesvol maar ze zijn tenminste geen parodie op zichzelf geworden.
Dat is mijn mening
Het probleem is dat ze beloofd hadden dat ze een album gingen maken waarmee ze back to their roots zouden gaan, hier is dus niets van in huis gekomen -> daarom moeten bepaalde mensen er niets van hebben.

mja, als ik verkeerd zit , don' t shoot me :)
Oh, in dat geval. I didn't say a word...

Rubenios
5 juli 2003, 20:12
nu-tellica zuigt...

RS-Rik
18 maart 2004, 16:52
Zit kirk nog wel in de band? of is het een dubbelganger.. geez man, bass op 300%, kirk mag af en toe nog een snaartje aanraken

Snert cd als je het mij vraagt (maar ik heb hem wel...)

alleen het nummer Dirty Window ging wel.