PDA

View Full Version : Versterker Santana op woodstock



Psychomantis
12 februari 2012, 19:12
Ik was naar de geweldige Woodstock-versie van Soul Sacrifice aan het kijken/luisteren (klik (http://www.youtube.com/watch?v=8JryQXilMj4)), toen ik de amp van Carlos in de gaten kreeg. Ik vond het geluid te gek, maar de versterker zag er vreemd uit. Ben ik wat gaan zoeken op het net, en blijkt dat dit een Gallien GMT 226A is (dezelfde Gallien van de GK bas amps).
En die versterker is ... volledig transistor...
Maar ik vind er helemaal niks van terug op het net. De naam duikt hier en daar op (o.a. op de site van GK), zijn typenummer zou het aantal watts betekenen, maar voor de rest nada. Zelfs geen foto (buiten vage foto's vanop woodstock).
Weet er iemand iets meer over deze amp? Gewoon uit nieuwsgierigheid

Pepe
12 februari 2012, 19:55
Ik ken de 250ML nog wel, mid tachtig kwamen de transistors weer in beeld toen meneer Bradshaw transistors in zijn zijn racks lepelde voor LA finest. Het heeft niet lang geduurd.

In Nederland zijn ze nooit echt van de grond gekomen, prijzig ook wel voor een tranny.

Duhsjaak
13 februari 2012, 01:08
Hi
Aan je nieuwsgierigheid doe ik niks af. Blijf vooral nieuwsgierig.
Ik ben op het gebied van het geluid van Santana alleen bang dat er sprake is van collectieve geschiedvervalsing.

Het geluid dat wij kennen is afkomstig van het Woodstock Soundboard. De originele opname is om die reden alleen al compleet niet te pruimen, daarna zijn er nog een aantal 'restauratie pogingen' gedaan om het geluid enigszins te pimpen en het CD acceptabel te krijgen.

We kunnen alleen gissen naar de stoned/clean ratio van de personen in de toren en in de mobile en de micro's die een beetje geimproviseerd waren opgesteld.

Ik heb het complete optreden van de band op Holland Pop Festival op het podium gestaan. Daardoor heb ik nauwelijks een serieus beeld van het geluid op het veld. Maar des te meer op het podium. En dat was anders dan jij en ik als het Woodstock geluid opgedist krijgen.

Het lijkt mij dat de kans vrij groot is dat de 1e LP/CD met dezelfde gear is opgenomen als Woodstock. Geef je oren een prachtfeest en luister daarnaar. De kans dat die min of meer neutraal is opgenomen en dat de betrouwbaarheid dus groter is, is veel groter dan de Woodstock farce.

Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
23 februari 2012, 20:35
Hi
Het geluid dat wij kennen is afkomstig van het Woodstock Soundboard. De originele opname is om die reden alleen al compleet niet te pruimen, daarna zijn er nog een aantal 'restauratie pogingen' gedaan om het geluid enigszins te pimpen en het CD acceptabel te krijgen.
We kunnen alleen gissen naar de stoned/clean ratio van de personen in de toren en in de mobile en de micro's die een beetje geimproviseerd waren opgesteld.
Ik heb het complete optreden van de band op Holland Pop Festival op het podium gestaan. Daardoor heb ik nauwelijks een serieus beeld van het geluid op het veld. Maar des te meer op het podium. En dat was anders dan jij en ik als het Woodstock geluid opgedist krijgen.

Het lijkt mij dat de kans vrij groot is dat de 1e LP/CD met dezelfde gear is opgenomen als Woodstock. Geef je oren een prachtfeest en luister daarnaar. De kans dat die min of meer neutraal is opgenomen en dat de betrouwbaarheid dus groter is, is veel groter dan de Woodstock farce.

Vriendelijke groet, Gus

Maar Gus, als hij dát geluid nou mooi vindt..... ;)