PDA

View Full Version : Vraag aan MusicMan Petrucci / Luke owners



ruezzz
12 februari 2012, 14:12
Ik zit al een tijdje rond te speuren naar een MM Petrucci.
(Niet dat ik qua spel ook maar iets in buurt kom, maar meer om de multifunctionaliteit en gewoon omdat ik het een mooie gitaar vind)
Anyways, ik moet tijdens gigs regelmatig even snel naar dropped-d stemmen tussen de nummers door.
Is dat tremelo-systeem daar geschikt voor, of ontstemt dat meteen de hele boel?
En kan het wel snel, vanwege de locking tuners?

jze
12 februari 2012, 14:20
Drop D omstemmen op een petrucci kan gewoon. Je zult dan wel alle snaren een beetje moeten bijstemmen, omdat je met een zwevende tremelo te maken hebt. Als je dat niet wil moet je de brug vastzetten.

Braindead
12 februari 2012, 18:26
De tremolo van een MM Petrucci model is inderdaad zwevend dus de hele boel ontstemd. Kortom, daar is het "fabriek af" niet geschikt voor. Ik weet niet waar je Luke owners voor nodig hebt want de Lukes hebben een andere tremolo als de JP's.

ruezzz
12 februari 2012, 18:44
Ok, thanx...
Dat wordt niet ff snel omstemmen dus, dacht ik al.
Dacht overigens dat de Petrucci tremelo dezelfde was als op
de Luke, maar dan met een extra kapje erover.

jze
12 februari 2012, 19:32
De Luke heeft de Music Man vintage tremelo, ook heel prettig. Als je die op dive only instelt kun je zonder problemen naar drop D stemmen.

hole
13 februari 2012, 10:01
Ik heb zelf een hele tijd met een 'dive only' met mijn Luke gespeeld (ook ivm drop D stemmen). Dat ging inderdaad zonder problemen...en je kunt de brug ook vastzetten (het welbekende blokje hout), werkt ook prima.

P.S. MusicMan Vintage trem = beste vintage brug ooit

johanh
13 februari 2012, 10:09
Dat wordt niet ff snel omstemmen dus, dacht ik al.

Is wel weer een mooi excuus om een tweede gitaar aan te schaffen voor je dropped tuning :D

Gr
johan

lindstrom
13 februari 2012, 10:15
Heb eens een gitaar te leen gehad, een MM Eddy Van Halen met een topmounted floyd met D-tuner.
Dat werkte echt geniaal!

Ik wil sindsdien zo'n zelfde floyd op een les paul bouwen maar durf het nog niet aan.

Rutger Molenberghs
13 februari 2012, 10:42
Als je graag een Petrucci wil en ook snel naar drop-d wil stemmen, dan kan je een tremol-no (pin versie) overwegen. Niet goedkoop (eigenlijk schandalig duur :sssh:) maar het geeft je de mogelijkheid je trem vast of op dive-only te zetten. Zwevend kan ook, maar waarom heb je dan een tremol-no?

ruezzz
8 maart 2012, 12:28
Na een tijdje speuren heb ik een MM Petrucci gescoord. Naar Dropped D omstemmen gaat prima trouwens, de andere snaren ontstemmen nagenoeg niet... Fijn tremelootje zit er op trouwens!

jze
8 maart 2012, 12:38
Details, details! Welke kleur, piezo enz. Foto's zijn altijd leuk!

Dat drop D stemmen was me ook al opgevallen, andere snaren hebben maar minimale bijstemming nodig. Maar echt zuiver blijven ze niet. Heerlijk: floyd rose achtige capriolen kunnen uithalen zonder locking nut.