PDA

View Full Version : waarom verkopen we zoveel ?



skabouter
5 juni 2003, 12:01
eigenlijk verbaas ik me steeds weer over de enorme hoeveelheden gitaren/bassen/etc die ik dagelijks weer op de verkoop site`s zie staan
alleen op marktplaats vaak al 20 gitaren, 10 bassen per dag. dan nog die andere sites, en de 2e hands afdelingen van alle muziekwinkels is toch aardig wat

waarom verkopen we zooooveeeeel gitaren ?

De Teng
5 juni 2003, 12:04
Volgens mij omdat we steeds meer en beter willen hebben. Als we een bargain zien op het net, gaan we daar voor...en zo blijven we bezig.

Ook nieuwsgierigheid speelt parten. Als de een een topset heeft (in andermans ogen) wil hij toch weer beter. Mensen zijn nooit tevreden.

Oh man, how I am human ;)

Matsvansanten
5 juni 2003, 12:04
ik denk dat mensen gauw op iets zijn uitgekeken of dat ze iets nieuws willen wat best wel prijzig is en dan verkopen ze hun oude gitaar zodat ze genoeg hebben voor hun nieuwe.... :???:

Soulflyhigh
5 juni 2003, 12:31
Inderdaad oude gitaar weg en GAS sen maar! :-D

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 12:42
of je komt tot de ontdekking dat je helemaal geen 30 gitaren nodig hebt en dat je misschien ook wel wat ruimte in je kamer/studio wilt

Theije
5 juni 2003, 12:44
Het probleem bij mij is dat ik uiteraard steeds beter wil, maar geen geld heb om alle gitaren te houden. Als je een ouwe voor een leuk bedrag verkoopt heb je al weer een startbedrag voor je volgende.
Ik zou graag 20 gitaren in mijn bezit hebben maar helaas.

guvnor
5 juni 2003, 13:30
vroegah...toen deed ik dat ook. Draai je een Dire Straits nummer, heb je opeens in de gaten dat jouw LP kloon niet als een Strat klinkt. Verkopen dus en een Strat kloon kopen. Dan Gary Moore draaien en heimwee krijgen naar een LP. Verkopen dus (moest wel bij gebrek aan geld) en weer een Epi kopen. Dan een goedkoop telecastertje erbij kopen. Had geen idool die daar op speelde en had dus niets aan (tja, je bent jong..) en die dus inruilen op een Ibanez Artstar. Die had weer teveel feedback dus weg ermee en nu een wat betere Strat kloon kopen. Ik ben volgens mij nog een aantal gitaren vergeten, maar het verhaaltje is duidelijk...toch?

En..heb ik er wat van geleerd? Een beetje wel ! Geen gitaren meer wegdoen en vooral beter nadenken voor je wat nieuws koopt. Eigenlijk heb ik flink spijt van de verkoop van een aantal gitaren (bij sommigen tot aan maagkrampen aan toe) en daarom verkoop ik er nu geeneen meer. Dan maar een volle schuur met gitaren die ik eigenlijk niet meer bespeel. Wie weet pak ik volgend jaar weer een van die gitaren op en speel ik er weer op. En anders wacht ik wel tot zelfs Squiers en Epi's vintage genoemd worden !! Heb ik toch een leuk kapitaaltje bij elkaar :D

Anders Destium
5 juni 2003, 14:40
Gitaren verkopen????????????????? NO WAY!!!!

Gewoon geld sparen en dan verzamelen! Je moet wel erg selectief zijn op een gegeven moment, maar dat hoort er bij :)

Ik denk dat ik bij ruimtegebrek pas zal overwegen een gitaar (of meerdere) te verkopen. De enige gitaar/gitaren die ik zou verkopen zijn degene die ik niet meer verkocht krijg (helemaal opgespeeld) of waar ik elke dag met veel plezier op speel. Op mijn echte verzamelgitaren speel ik een stuk minder, maar dat wil niet zeggen dat ze alleen maar stof lopen te happen :wink:

bert k
5 juni 2003, 15:20
Nou, ik heb de afgelopen twintig jaar drie gitaren gekocht en die heb ik alledrie nog... een Charvel, een Les Paul en een Lakewood akoestische. (en nog ff een ouwe SG maar die heb ik weer terugverkocht aan de ouwe eigenaar, die had heimwee :) )

Maar als je ziet wat ik aan versterkers en pedalen heb doorgedraaid, dan ga je zachtjes huilen..... (ik wel, soms :D )

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 15:24
het enige dat ik tot nu toe verkocht heb is trouwens een Solina String Ensemble. Dat ding heb ik gratis gekregen en zag er niet uit... voor €150 euro verkocht :D

guvnor
5 juni 2003, 16:01
was vergeten te vermelden dat ik het niet erg vind als anderen hun spullen verkopen !! Zo kom ik nog eens aan leuke spulletjes...

Negative K3 fan
5 juni 2003, 16:54
er wonen zo'n zestien miljoen mensen in nederland, daaronder bevinden ich d us een bult gitaristen (en dan reken ik belgie nog neit eens mee) dus dan kom j e vaak wel aan een zooi ads.

rancor36
5 juni 2003, 16:59
zijn er nog meer leuke site`s waar gitaren aangeboden worden buiten natuurlijk gitaarmarkt en marktplaats.
waar er ook een hoop opstaan????

BLOK182
5 juni 2003, 17:03
www.2dehands.nl

wietse
5 juni 2003, 20:16
ik verkoop alleen maar als ik een gitaar vind van een model dat ik al heb
vergelijk ik ze effe welke is het beste en de slechtste gaat dan weer weg.
zo heb ik ondertussen al een leuke collectie bij elkaar gescharreld voor weinig geld.

taylor
5 juni 2003, 21:26
er zijn ook genoeg mensen die zo'n ding kopen zonder te kunnen spelen doen ze toch maar weer weg,veder er zijn gewoon heel wat gitaren op deze wereld.

ik heb ook al 1 aardige verzameling maar verkoop nooit iets,dat van het zelfde model snap ik niet als een gitaar helemaal te gek vind bv 1 strat of iets zou ik juist meer van kopen.

Neals
5 juni 2003, 21:39
Ik heb maar drie, maar ook ik ben geen verkoper, tenzij ik iets echt dikke lauwe but vind (ibanez GRX720 bijvoorbeeld)

Zelf probeer ik iets te kopen wat ook echt wat aan mijn arsenaal toevoegd, en ben ook geen voorstander van een rack vol met de zelfde typjes.

wietse
5 juni 2003, 21:49
er zijn ook genoeg mensen die zo'n ding kopen zonder te kunnen spelen doen ze toch maar weer weg,veder er zijn gewoon heel wat gitaren op deze wereld.

ik heb ook al 1 aardige verzameling maar verkoop nooit iets,dat van het zelfde model snap ik niet als een gitaar helemaal te gek vind bv 1 strat of iets zou ik juist meer van kopen.

nou ik vind het onzin om een muur vol te hangen met dezelfde gitaren nu heb ik wel 2 lp copy's maar die verschillen dag en nacht .
de ene is een harmony van ong 1977 speelt super en klinkt fantastisch ,
de ander is een samick van ongeveer 2 jaar oud ziet er heel mooi uit (heb hem daarom gekocht voor de sier)speelt ook wel lekker maar de pickups konden beter maar deze hou ik beide omdat ze juist zoveel verschillen.
er moet een duidelijk verschil in zitten wil ik 2 van hetzelfde model houden
heb nu al 7 electrische gitaren +nog 1 voor de verkoop en 1 die ik weer op zal bouwen die dan ook verkocht wordt, huis raakt zo al aardig vol.
en ook nog 4 akoustische.
en komen nog wel meer bij kan ze slecht laten staan op rommelmarkten.

Kitaarhiero
6 juni 2003, 11:43
Hoezo verkopen?

Gewoon ff doorbijten en sparen.
je weet maar nooit wanneer je weer heimwee krijgt naar je vorige.
En ik vind meerdere gitaren handig voor het experimenteren met alternatieve stemmingen (en dat is het zeker als je ook nog eens optreed).

Akira
6 juni 2003, 18:12
Ik heb de 2 eerste gitaren die ik had verkocht, en daar heb ik nu spijt van.
Het waren crappy gitaren, maar het waren wel mijn 1e....

Ik verkoop never meer een gitaar.....