PDA

View Full Version : Bluesrock van Bouke - Ridin'.wma



Bouke
5 juni 2003, 11:51
Hey all,

Ik heb weer eens een liedeke in elkaar geknutseld. Laat maar horen wat je er van vindt! Positief en negatief welkom mits gefundeerd!!

http://home.tiscali.nl/bouke/BJ%20-%20Ridin'_master_opto-halfinch.wma

Bouke

De Teng
5 juni 2003, 12:26
Goed nummer, weet jij echt niet waar dit bij hoort? Gewoon blues man, met duidelijk invloed van Hendrix en Gary Moore naar mijn mening.(akkoordjes praktisch van Purple Haze met wijziging van het tweede akkkoord, zo op het gehoor is dat een G?) Leuke riff daarna ook.

Misschien dat je een iets viezere stem op kunt zetten, i.v.m. het bluesy karakter, maar dat is misschien mierenneuken. Het leuke er van is, dat dit genre vaak wat saai op den duur wordt, maar dat is hier niet aan de hand. Netjes gedaan. Misschien, omdat de zang soms wat een 'te blij' karakter heeft, (ik vind namenlijk die tweede stem ook niet echt erbij passen) in de zin van zuiver zingen, moet je hem iets viezer neerzetten. Meer Gary Moore richting zou ik het zoeken.

De algehele sound is goed vind ik. Partijen zijn goed in balans, weinig op aan te merken. Toch mag het wel wat ruiger voor dit genre. 't Is duidelijk blues/ bluesrock en dan moet het niet te braaf. De gitaar iets 'nastier' en je stem ook.

Ik moet er wel bij zeggen, dat dit de meest minieme kritiekpuntjes zijn hoor, goed over nagedacht! Als dit net wat meer die richting in wordt gespeeld, ben ik heel erg benieuwd naar de eindopname! (please do..)

ReinoutV
5 juni 2003, 12:33
Klinkt lekker. Ik sluit me bij De Teng aan als ik zeg dat de zang en vooral de gitaren iets nastier mogen. Die tweede stem klinkt wel gaaf, moet je er mijns inziens wel inhouden. Weer eens iets aparts in de blues. Het hoeft niet allemaal roots te blijven, een beetje cross-over is juist gaaf. Het chorus is wel een beetje veel purple haze ja, het riffje daarentegen is wel lekker origineel. Mag ik vragen hoe je alles opgenomen hebt (sequensers, mic's, amps, gitaren, software)?

Bouke
5 juni 2003, 23:23
Hey,

Thanks voor de reacties.

Ik ga m'n stem nu even niet forceren want ik moet morgen weer 'op' zeg maar... :P Als ik ruiger moet ga ik forceren en da's bij mij niet mooi... De meerstemmigheid hou ik er in want ik wil dingen doen die je hier niet bij verwacht zeg maar.

Tja, bluesrock hou ik 't dan ook maar op... :D

Oke, de opname...

Gitaar: Strat '70 reissue
Amp rhythm: PodXt (gedubbeld)
Amp lead: PodXt
Amp vocals: Pod Xt
Amp Bass: PodXt
Drums: Edirol Super Quartet (plugin voor bass/drums/piano)
Tracker: Sonar2XL
Mics: PodXt voor gitaar
Hier en daar een verbje, eq, compressie...
Mastering met T-Racks
Voor zang: Samson S12 dynamic mic over mijn tube pre-amp patch in de Pod.

Bouke

Josdevos
7 juni 2003, 11:51
Lekkere PODxt klank!

Predator
7 juni 2003, 16:47
Klinkt HEEL goed vriend :o !!!! Muzikaal, technisch, geluidskwaliteit.. Alles klinkt goed! Je zang ook. Lekkere solo's en rythm partijen.

Het enige wat ik zou verbeteren is dat ik de drums wat meer op de voorgrond zou brengen. Ik hoor ook amper wat bass, de mix kan dus wat beter.. Maar om de geluidskwaliteit van je drums, je stem en je gitaar valt echt niet te klagen. We want more! :lol:

Wilson
7 juni 2003, 17:21
wow! dik goed man!

idd gitaargeluid mag wel iets nastyer, stem ook wel, en de lead guitar mag ietsjes harder maar verder klinkt het echt relaxed!

sash
8 juni 2003, 21:34
Klinkt niet anders dan ik verwacht. Super! Lekker geluid, maar ik vind dat het ook wat nastyer mag. Beetje overdrive op de slag en een dikke vette tubescreamer achtig iets over de solo zou ik zeggen :)

Je spel is goed man! Lekker rocky en strak. Je zingt ook beter dan ik verwacht had :) Veel power en mooie vibrato's

Jullie moeten die website van jullie band snel es afmaken want ik wil jullie echt een keer live zien!

Bouke
9 juni 2003, 23:01
Hey fellas,

Alweer bedankt voor de aandacht, ik blijf het maar herhalen. Ik heb inmiddels behoorlijk wat input binnen voor dit liedeke. Ik ga het eerst een paar keer life doen met de band en dan ga ik het opnieuw opnemen. Dan heb ik een beetje meer feeling met het liedje en kan ik het ook wat soepeler zingen (omdat ik het dan vaker heb gezongen).

Voor wie in de buurt van Assen woont: LowBudgetBlueBand in de TT-nacht op het podium op de Brink 21.00 tot 21.45 uur. Daar spelen we dit deuntje voor het eerst denk ik... als het met band goed klinkt!

Meer input is natuurlijk altijd welkom, ik wil vooral van veel mensen weten wat de eerste indruk is...

Groetsels,

Bouke

Liam Gallagher
11 juni 2003, 16:35
De geluids-opnamekwaliteit is uitstekend. Spel ook! Zang vind ik ook mooi, maar t klinkt een beetje "technisch" beetje "aangeleerd", ligt misschien aan mij, wel mooi en niet vals enzo hoor! Niet echt super origineel en niet een enorm pakkende melodie, maar over t geheel heel professioneel

Bouke
12 juni 2003, 09:52
Hey Liam Gallagher,

Bedankt voor je reactie. Over de zang; ik ben een ongeschoold zanger dus dan moet ik 't mezelf al aangeleerd hebben :-D . Ik vond het zelf hier en daar een beetje 'musical-achtig' klinken dus ik snap wel wat je bedoeld. Ik ga het nummer eerst een tijdje met de band live spelen, daar wordt de zang wel wat soepeler en natuurlijker van. De opname die je hier hebt gehoord van de zang is nog erg pril, ik heb 'm nog weinig gezongen (en dat hoor je denk ik ook). Gisteravond voor het eert het band arrangement gedaan (met 1 gitaar en hammond) en dat wordt leuk!

Verder heb ik wat nuttige commentaren gehad voor de mix dus die ga ik ook opnieuw doen.

Thanks,

Bouke

sash
12 juni 2003, 21:47
Volgens mij gaat die eerste solo heel vet klinken met octavia en fuzz ;) .

Hebben jullie een Hammond in de band? IK BEN JALOEEEEEERS!!! Niet nog een plaatsje vrij toevallig ;)

basswasp
14 juni 2003, 00:47
Hey fellas,

Alweer bedankt voor de aandacht, ik blijf het maar herhalen. Ik heb inmiddels behoorlijk wat input binnen voor dit liedeke. Ik ga het eerst een paar keer life doen met de band en dan ga ik het opnieuw opnemen. Dan heb ik een beetje meer feeling met het liedje en kan ik het ook wat soepeler zingen (omdat ik het dan vaker heb gezongen).

Voor wie in de buurt van Assen woont: LowBudgetBlueBand in de TT-nacht op het podium op de Brink 21.00 tot 21.45 uur. Daar spelen we dit deuntje voor het eerst denk ik... als het met band goed klinkt!

Meer input is natuurlijk altijd welkom, ik wil vooral van veel mensen weten wat de eerste indruk is...

Groetsels,

Bouke
Vanavond had ik nog het programma bekeken van de TT-nacht en nu kom ik weer dezelfde bandnaam tegen. Misschien sta ik in 't publiek, die wma is in ieder geval goede reclame :)

Bouke
16 juni 2003, 13:04
Hey Basswasp,

Ja, dit jaar op de Brink. Meestal stonden we op de Torenlaan, dus nu eens wat anders... Vanaf 21.00 uur.

See ya!

Bouke

Bouke
23 juni 2003, 22:55
[quote="sash"]Volgens mij gaat die eerste solo heel vet klinken met octavia en fuzz ;) quote]

ehhh, er zit al een octaver in! Met een screamer...

Bouke

Barret Wallace
24 juni 2003, 16:20
Damn dit klinkt echt vet !!! KEEP IT UP

sash
25 juni 2003, 00:57
[quote=sash]Volgens mij gaat die eerste solo heel vet klinken met octavia en fuzz ;) quote]

ehhh, er zit al een octaver in! Met een screamer...

Bouke

? Omlaag dan zeker. Octavia is omhoog a la purple haze.

gjlp
26 juni 2003, 17:15
Klinkt waanzinnig man. Qua zang ben ik het er mee eens dat het wat 'viezer' mag, maar gitaargeluid is top. Ben zeer benieuwd naar het resultaat met hammond..

JorisBos
29 juni 2003, 23:25
Gaaf, ik vind het echt lekker klinken, vooral je stem. Het thema is ook duidelijk aanwezig. nogmaals, gaaf! Veel succes verder met je band, misschien dat we ooit nog es samen in de buurt spelen. (Groningen)

btw. JeeBee BluesBand staat 4 en 5 Juli op Swinging Groningen, als je tijd hebt :)

groet!


www.jorisbos.nl

Bouke
3 juli 2003, 00:00
Hey,

Thanks wederom. We hebben dit liedje onlangs voor het eerst live gedaan. Kwam nog niet helemaal uit de verf. We moeten het vaker spelen, dan wordt 'ie wat soepeler. Nu nog teveel met schema en timing bezig, daardoor liep het wat stroef. Het schema is ook licht gewijzigd, dus ik ga het binnenkort nog een keer helemaal opnieuw opnemen.

@Joris: Waar spel je dan in Groningen? Hoe laat?

@Sash, ja, twee omlaag. Ik zal de octavia uit de Pod er eens op loslaten...

Bouke

JorisBos
3 juli 2003, 11:43
:)
4 Juli 21u30 in Cafe Koster (hoogstraatje)
5 Juli 21u30 Cafe Soestdijk, het podium (yeah)

www.jorisbos.nl

ga door! ga door! :)