PDA

View Full Version : Barst in head



Trecion
11 februari 2012, 15:44
hallo mensen,

zojuist is mijn nieuwe versterker aangekomen, een peavey XXX. Helaas kom ik er tot mijn schrik achter dat het hout is gebarsten. Terugsturen is geen optie want ik heb hem tweedehands gekocht. Gelukkig was hij wel verzekerd verzonden.

http://www.freebits.nl/images/561foto_1.jpg

http://www.freebits.nl/images/491foto_2.jpg

Mijn vraag is nu, wat zou het kosten om dit te repareren en wat kunnen verdere gevolgen zijn van zulke barsten?

mvg

Trecion

bass blom
11 februari 2012, 15:47
ieuww.

als de versterker het gewoon doet zal het niet gauw gevolgen hebben.
maar hij moet wel een flinke tik gehad hebben.
dat wordt zeuren met de verzekering :chicken:

Trecion
11 februari 2012, 15:50
ja ik ben hem nu even aangezet en laat hem opwarmen en dan ga ik hem testen. Wilde hem niet even op kamer temperatuur laten komen want hij was echt ijskoud.

ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren want dit is duidelijk een fout van de post. Het is overigens wel een "mooie" barst wat ik zo kan zien.

bass blom
11 februari 2012, 15:53
mwah, fout van de post, ja die gooien flink met dozen, maar ik zou ook zeggen dat de verkoper er wellicht te weinig materiaal omheen heeft gedaan. zat ie strak in een passende doos?

is het spaanplaat wat ik zie?

inderdaad ff op temperatuur laten komen.

Jasper.
11 februari 2012, 16:15
Oei oei oei oei oei! Dat is een lelijke plek zeg! Jij lust vast wel een ijsje :crazyhappy:

Dat was ff schrikken hé!

Trecion
11 februari 2012, 16:26
@ Bas: ja hij was in een passende doos met aan de zijkanten en onderkant zo'n 3cm piepschuim en aan de onder en bovenkant nog van dat dikke bubbelplastic. Was in elk geval hetzelfde ingepakt als mijn Marshall 3 jaar terug.

En ja dat is inderdaad spaanplaat, dat is overigens allemaal origineel :)

@Jasper: Helaas hadden we geen ijs in huis dus ben ik naar buiten gerend en begon ik de lantaarnpaal te likken. Dat was overigens geen goed idee.

Mja volgende keer toch maar gewoon er heen rijden.

Heb hem overigens net even getest en hij doet het gewoon zonder problemen. Mocht de post echt niks vergoeden dan heb ik gewoon pech gehad. Maar aangezien ik er maar €400 voor betaald zal ik er geen rusteloze nachten van hebben. Altijd beter dan een Bugera :)

Mocht ik het overigens willen repareren, heeft iemand dan enig idee wie/wat/waar en hoe duur?

Trecion
12 februari 2012, 14:21
Even een kleine update:

Ik begin toch te vermoeden dat hij zo is opgestuurd. Men stiefvader wees me namelijk op het feit dat die hoek die de barst heeft veroorzaakt nergens op de doos te zien is. De doos is zelfs helemaal in orde.

En als iemand een idee heeft wat het zou kunnen kosten om het te repareren waardeer ik dat zeer.

mvg,
Trecion

pasqual
12 februari 2012, 14:43
Heb je die pipo waar je 'm van gekocht hebt geconfronteerd met de foto's? Is het via marktplaats gegaan of (ver) over de grens want in dit laatste geval zul je waarschijnlijk weinig bereiken. Ik heb eens een body opgestuurd gekregen waar in de advertentie werd beweerd dat het een solid body was en dat is in mijn beleving massief hout. Maar het was multiplex. Gezien de afstand kon ik niet veel bereiken maar ik heb 'm net zo lang blijven bestoken met mail tot dat hij mij de helft van het geld terug overmaakte. Toch iets!
Probeer hem eens met jouw verhaal te confronteren en maak het nog iets erger...met een beetje geluk doet hij water bij de wijn. En anders toch Post.NL aansprakelijk stellen want hij was volgens jouw verzekerd.

Trecion
12 februari 2012, 15:12
Heb je die pipo waar je 'm van gekocht hebt geconfronteerd met de foto's? Is het via marktplaats gegaan of (ver) over de grens want in dit laatste geval zul je waarschijnlijk weinig bereiken. Ik heb eens een body opgestuurd gekregen waar in de advertentie werd beweerd dat het een solid body was en dat is in mijn beleving massief hout. Maar het was multiplex. Gezien de afstand kon ik niet veel bereiken maar ik heb 'm net zo lang blijven bestoken met mail tot dat hij mij de helft van het geld terug overmaakte. Toch iets!
Probeer hem eens met jouw verhaal te confronteren en maak het nog iets erger...met een beetje geluk doet hij water bij de wijn. En anders toch Post.NL aansprakelijk stellen want hij was volgens jouw verzekerd.

Ja ik heb hem foto's gestuurd en aangegeven dat dit niet tijdens transport gebeurt kan zijn. Het is overigens iets van 2 uur rijden. De volgende keer toch maar gewoon tijd maken xD. Het is overigens via tweedehands.nl gegaan.

Je hebt geluk gehad dat je wat kreeg. De aller eerste keer dat ik een tweedehands gitaar had gekocht had die een hele lelijke neck crack die niet meer te repareren viel. Dit was wel gebeurt tijdens transport. Alleen had de verzender om de een of andere rare reden schijnbaar besloten dat hij recht had op mijn overgemaakt geld + de vergoeding van de post.

bass blom
12 februari 2012, 15:20
repareren officieel lijkt me te duur.
dat zou denk ik een nieuwe kast inhouden.

zelf valt er wel wat te prutsen, met epoxy ofzo misschien?

Trecion
12 februari 2012, 15:28
Ah oke, dan zal het waarschijnlijk niks worden.

Zelf klote was ik ook al aan het denken maar er is geen speling te krijgen in het hout dus dan ik of zelf een nieuwe kast moeten bouwen of misschien alleen de gebarsten plaat vervangen (als dit uberhaupt mogelijk is)

pasqual
12 februari 2012, 15:45
In dat geval je verlies nemen en opknappen dat ding. Haal de versterker eruit en repareer dat stuk zo goed als mogelijk en vervang het het stukje tolex. Je zal het altijd wel blijven zien maar het belangrijkste is dat je versterker het gewoon goed doet. Als je niets terug krijgt van die gast kun je overwegen om 'm te rapporteren bij de verkoopsite. Hij zal in ieder geval een melding krijgen (voor wat dat waard is....).

Misery Signals
12 februari 2012, 17:05
Hallo,

Ik ben intussen te weten gekomen wie het is. Het is een Belgische kerel van het Gearspot forum. Ik heb er zelf ook al zaken mee gedaan. het is een super goeie gast, die je nooit in de zak zou zetten. Dit moet dus tijdens het transport gebeurd zijn. Postte dit net, vindt het ook zeer vervelend.
Vraag is natuurlijk of het verzekerd verzonden is. Dan moet je normaal gezien schadevergoeding krijgen. Maar zoals ik deze beschadiging zie, is deze vrijwel onzichtbaar te repareren moest je niets krijgen.

MS

langun
12 februari 2012, 17:17
Heb je die pipo waar je 'm van gekocht hebt geconfronteerd met de foto's? Is het via marktplaats gegaan of (ver) over de grens want in dit laatste geval zul je waarschijnlijk weinig bereiken. Ik heb eens een body opgestuurd gekregen waar in de advertentie werd beweerd dat het een solid body was en dat is in mijn beleving massief hout. Maar het was multiplex. Gezien de afstand kon ik niet veel bereiken maar ik heb 'm net zo lang blijven bestoken met mail tot dat hij mij de helft van het geld terug overmaakte. Toch iets!
Probeer hem eens met jouw verhaal te confronteren en maak het nog iets erger...met een beetje geluk doet hij water bij de wijn. En anders toch Post.NL aansprakelijk stellen want hij was volgens jouw verzekerd.

Wat voor wanpraktijken zijn dat?

Misery Signals
12 februari 2012, 18:02
Inderdaad, belachelijk. Hij zit hier ook op het forum trouwens.
Dit is een zaak voor de verzekering, als hij zo opgestuurd is.
Die verkoper moet in dat geval helemaal niets...

MS

BillyChaos
12 februari 2012, 20:46
Héhé, ik word nog beroemd. Nope amp was volledig in orde hoor toen ik hem verzende.
Tja we zien wel heb het aangegeven aan de post. Ik hoor het wel anders stort ik de
helft van het geld terug ofzo. Post vs Billy 4-0 :(

Mr.Fingers
12 februari 2012, 21:04
Da's wel zuur. Ik merk de laatste tijd wel meer dat de post vrij onvoorzichtig is met dingen (zelf ook meegemaakt met een gitaarkoffer)... Alleen vreemd dat de doos dan ongeschonden is. Weet je nog in welke doos je het verstuurd hebt? (als de TS dan een andere doos heeft, dan weet je waar het probleem zit).

BillyChaos
12 februari 2012, 21:07
Da's wel zuur. Ik merk de laatste tijd wel meer dat de post vrij onvoorzichtig is met dingen (zelf ook meegemaakt met een gitaarkoffer)... Alleen vreemd dat de doos dan ongeschonden is. Weet je nog in welke doos je het verstuurd hebt? (als de TS dan een andere doos heeft, dan weet je waar het probleem zit).

Weet ook niet hoe het zou kunnen gebeurt zijn. Doos was er 1 van een splawn amp head.
Hing normaal zelfs nog gegevens van mij op toen dat ze werd opgestuurd.

J-P
12 februari 2012, 21:30
Even voor de goede orde, ik heb al vaker zaken gedaan met Billy en onderschrijf het verhaal van Misery Signals volledig, hij is 100% te vertrouwen en zou nooit een ander zo een loer draaien. Ik ga echt uit van transportschade hier. Daar ben je als het goed is voor verzekerd! Als ik die gasten van TNT met dozen zie gooien denk ik ook wel eens dat dat niet altijd goed kan gaan :sssh:

J-P
12 februari 2012, 21:31
Probeer hem eens met jouw verhaal te confronteren en maak het nog iets erger...met een beetje geluk doet hij water bij de wijn.

Neee,dat is lekker netjes...

Trecion
12 februari 2012, 21:41
Bedankt voor de reacties. Billy en ik komen er verder wel uit en ik denk dat dit topic wel gesloten mag worden.

Mijn wantrouwen is zo goed als weg mede door MS en J-P maar ook omdat Billy samen naar een oplossing wil zoeken.

dus wat mij betreft mag deze dicht aangezien mijn echte vraag al beantwoord was :)

pasqual
12 februari 2012, 22:36
Wat voor wanpraktijken zijn dat?

Valt wel mee hoor. Als je iets opgestuurd krijgt en je maakt de doos open en het komt er niet uit als je van de foto's mocht verwachten of wat er in de tekst stond en je krijgt 0 op rekest, zul je toch iets moeten verzinnen om geld of tegemoetkoming te krijgen. Is bij jouw altijd 100% in orde aangekomen zoals belooft? Ik zou wel een beetje pissed off zijn namelijk! Daarbij komt dat TS schijnbaar bekend is met de verkoper en zelfs hier op het forum bekend staat ( wat ik overigens NIET wist, laat dat duidelijk zijn! ) en toch kiest hij ervoor om alles openbaar te maken via dit forum terwijl hij het ook per email, telefoon of PM had kunnen regelen.
Ik vertel alleen hoe ik er mee om ga als ik mij bezeikt voel. Dus als een levering niet in orde is, maak ik dat kenbaar ( met misschien enige overdrijving, indien nodig ) omdat ik graag datgene krijg wat mij belooft is, zoals ik dat namelijk zelf ook doe.

I rest my case!

Trecion
12 februari 2012, 23:14
Haha ik kon de verkoper zeer zeker niet en wist ook niet dat hij hier ook wel eens kwam. Tevens heb ik hier naar mijn mening niks gezet dat hier niet thuishoorde.

maar nogmaals, ik denk dat deze beter op slot kan.

Misery Signals
12 februari 2012, 23:42
Op slot... Waarom?

Ik wil eigenlijk wel eens weten hoe de verzekering/Post dit gaat afhandelen,
nu vrijwel duidelijk is dat de verzender geen schuld treft.

Vast staat alleszins dat ik met Paskwal geen zaken doe. Richt je tot diegenen die schuld treffen en overdrijf daar maar tegen :stop:!

MS

muziekschuur
12 februari 2012, 23:52
Voor 4 tientjes nieuwe tolex kopen en em es mooi wit tolexen? (of van dat snake leer look?)

pasqual
13 februari 2012, 00:26
Op slot... Waarom?

Ik wil eigenlijk wel eens weten hoe de verzekering/Post dit gaat afhandelen,
nu vrijwel duidelijk is dat de verzender geen schuld treft.

Vast staat alleszins dat ik met Paskwal geen zaken doe. Richt je tot diegenen die schuld treffen en overdrijf daar maar tegen :stop:!

MS

Ik heb het draadje nog maar eens even nagelezen en snap niet zo goed waarom jij zo persoonlijk moet worden?
Je hoeft het niet met mij eens te zijn natuurlijk maar je kan je ook wat voorzichtiger uitdrukken lijkt mij. Als je nog wat te janken hebt, doe dat dan via PM en dan hebben we het er nog eens over. Helaas zijn er nog al wat mensen die menen andere mensen denken te moeten bezeiken via marktplaats of andere sites en daar maak ik mij kwaad over en daarom reageer ik zo. Dat de persoon in kwestie een bekende van jouw is die ( blijkbaar ) geen blaam treft wist ik niet en TS kennelijk ook niet. Ben ik het alweer uit aan het leggen trouwens.....
Anyway, doe even rustig oké?

Misery Signals
13 februari 2012, 00:37
Ik doe zo rustig als jij. Noem niet iemand pipo die geen schuld treft. De verkoper mag toch de tijd krijgen om te reageren zeker. Bij een verzekerde verzending moet de Post gewoon worden aangeschreven. Men kan perfect een doos horizontaal laten vallen zodat hetgeen dat erin zit breekt of barst.
De koper kan de koop trouwens wegens niet tevreden ongedaan maken binnen een termijn na ontvangst, is dat niet wettelijk geldig? Ofwel zendt hij de amp terug en krijgt hij zijn geld terug, ofwel houdt hij hem en betaalt de Post of de verkoper de reparatie...?

MS

Mitch
13 februari 2012, 01:10
Ik heb het draadje nog maar eens even nagelezen en snap niet zo goed waarom jij zo persoonlijk moet worden?
Je hoeft het niet met mij eens te zijn natuurlijk maar je kan je ook wat voorzichtiger uitdrukken lijkt mij.

Bedenk wel dat je met je oproep aan de topic starter "om het een beetje erger te maken" je in feite vraagt om en beetje te liegen. Daar kun je gepeperde reacties op verwachten. Misschien goed bedoeld van jouw kant, maar zoals je zelf zegt: je kunt je ook wat voorzichtiger uitdrukken.
Op zijn beurt hoeft Misery S. ook niet laatdunkend te doen door je nickname te verbasteren, zo wordt het allemaal te persoonlijk.

Hoe dan ook: dit kan prima open blijven zodat de topic starter later verslag kan doen van de afloop, op voorwaarde dat er hier NIET verder wordt gegaan met bekvechten. Als iemand toch nog zijn gelijk wil halen kan -ie een berisping tegemoet zien.

BillyChaos
13 februari 2012, 04:01
Soit, zoals gezegd morgen horen wat onze vrienden bij de post zeggen. :chicken:

master99
13 februari 2012, 07:58
Ik ben ook wel benieuwd hoe de post om gaat met deze schade. Is het niet zo dat als de ontvanger voor ontvangst getekend heeft, dat hij daarmee al aangeeft het pakket in goede staat ontvangen te hebben ?
En wie is in dit geval de begunstigde van de verzekering? Is dat de versturende of de ontvangende ? Volgens mij namelijk degene die verstuurd. In dat geval wordt er dus uitgekeerd aan degene die verstuurt/verkoopt, zoals in een eerdere reactie aangegeven. Daar heb je dus als ontvanger niet veel aan als de verkopende partij van kwade wil is.
Goed, ik ben benieuwd hoe de post er mee om gaat.

Franc
13 februari 2012, 10:50
Ik denk niet dat 'de post' hier iets aan zal doen.

Je wordt geacht bij het in ontvangst nemen van een pakket de doos op schade te controleren.
Als deze er al niet is, dan heb je als ontvanger geen poot om op te staan als je vervolgens een schade claimt zoals te zien op de foto's.

Dat de verzender zegt de versterker zonder schade ingepakt te hebben wordt dan zijn woord tegen dat van 'de post'. Een keer raden wie dat gaat winnen :)

Trecion
13 februari 2012, 13:53
Zojuist telefonisch contact opgenomen met de post. Ik had eerst Bpost gebeld maar die wisten mij te melden dat ik PostNL moest bellen omdat het pakketje hier door hun geleverd is geworden.

Na 11 minuten kreeg ik dus te horen dat het genoteerd was en dat er binnen 48 uur contact met me wordt opgenomen voor verdere afwerking.

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken want de vrouw die ik sprak wist absoluut niks van versterkers af en ik hoop dus dat diegene die het gaat afhandelen er wel wat verstand van heeft want ja "het is maar hout".

het is wel leuk om zo'n dingen vanuit je studentekamertje te regelen. Vooral als je van alles foto's hebt en ze dan 4 minuten vragen voor een code die er nergens te vinden is en om dan vervolgens te zeggen "ik zie hier in de computer 1 pakket vanuit belgië, dan zal dit hem wel zijn."


ook leuk als ze vertellen "Ah de heer H, u bent hier al bekend zie ik." Wilde bijna vragen of ze wist hoe dat kwam en hoe ze dat konden verbeteren lol.

Trecion
13 februari 2012, 13:56
Trouwens, iemand enig idee wat het zou kosten dit professioneel te laten repareren? Ik denk dat ze dat wel zullen gaan vragen de volgende keer.

master99
13 februari 2012, 15:03
Om een waarde van de schade vast te kunnen stellen, zodanig dat de verzekering er wat mee kan, is de kosten opvragen bij de importeur voor vervanging van de behuizing. De verzekering zal met reparatie niet zoveel kunnen. Ik vermoed ook dat vervanging goedkoper zal zijn dan reparatie. Dus .. gewoon een belletje/mailtje naar de importeur, of eventueel de fabrikant.

Trecion
13 februari 2012, 15:38
Werkt dat ook voor versterkers die niet meer gemaakt worden? Het gaat namelijk om een Peavey XXX.

bass blom
13 februari 2012, 15:53
als je ziet dat een losse cab al gauw tussen de 2 en 300 kost weet je genoeg.

Trecion
13 februari 2012, 16:03
Dus als ik aangeef dat repareren tussen de 400-500 kan kosten dan overdrijf ik niet? Dit is dan een nieuw omhulsel + de kosten voor de reperateur.

Franc
13 februari 2012, 16:09
Een nieuwe behuizing heb je wel voor tussen de 200 en 300 euro, maar repareren hoeft zoveel niet te kosten.

Ik kan uit de foto's niet opmaken in hoeverre de constructie verzwakt is en of er hout mist, maar in principe zou het voldoende moeten zijn om rond het beschadigde deel de tolex even weg te halen, hout repareren en de tolex weer terug plakken. Dan is het praktisch onzichtbaar te repareren.

Trecion
13 februari 2012, 16:15
ik kon zelf niet echt zien dat er hout weg was, ik weet wel dat het hard is en er geen beweging in te krijgen is.

Trecion
15 februari 2012, 14:17
Het schijnt dat de versterker door de klap toch nog intern iets heeft opgelopen aangezien mijn broer me gister belde en zei dat er een raar geluid uit kwam. Ik kan hem zelf vrijdag pas weer proberen om te kijken wat het er nu aan de hand is.

Tevens kom ik net van de telefoon met de post. Het komt er op neer dat als er van beidde kanten schademeldingen zijn gemaakt, de postbedrijven met elkaar in gesprek gaan over een oplossing. Ik kan verder niks meer doen. Het wordt verder afgehandeld tussen de verzender en de vervoersbedrijven.




Even terzijde maar ik snap nu wel waarom het zo makkelijk was om me de vorige keer op te lichten. Het postbedrijf weigerde namelijk om mij maar iets van info te geven zodra er een oplossing gevonden was. Ik was ja niet de betalende klant en de verzender wordt gewoon verzocht het netjes af te handelen. De verzender kan dus gewoon het verzekeringsgeld in ontvangst nemen en dan niks meer laten horen. Raar maar waar.

J-P
15 februari 2012, 14:44
Daar hoef je bij Billy niet bang voor te zijn, als er schadevergoeding naar hem toe komt dan krijg jij dat, 100% zeker. Hij is echt no bullshit goudeerlijk.

Trecion
15 februari 2012, 14:48
ik heb er ook alle vertrouwen weer in met Billy. Het leek me alleen wel handig om even te laten weten hoe de post zo'n dingen aanpakt en hoe het dus de vorige keer is kunnen gebeuren.

J-P
15 februari 2012, 19:32
Ik ben zelf net ook afgezet via marktplaats en dat suckt gewoon. Wel geld gestuurd, geen spullen ontvangen voor een inear set, de persoon heeft ook niets verstuurd.. Aangifte gedaan etc... wat een gedoe.

Trecion
15 februari 2012, 20:34
dat is nog erger. Pure oplichterij en het leuke is dat de politie er niks tegen doet al presenteer je ze alle informatie op een gouden dienblad. En dan roepen ze ook nog doodleuk dat ze internet criminaliteit harder aan gaan pakken.

kun je trouwens niet samen met die aangifte het geld terug laten vorderen?

J-P
15 februari 2012, 22:33
Dat blijkt onmogelijk te zijn... en medewerking van de politie krijg ik ook niet echt, want ik krijg wel emailtjes dat er "voortgang"is in de zaak maar dat komt dan van een no-reply mailadres van mijnpolitie.nl en er is niemand om te contacteren. Ik heb steeds meer trek om met een paar zware vriendjes m`n geld te gaan halen...

FruscianteFan
15 februari 2012, 22:43
Tsjah als het een fatsoenlijke oplichter is, dan is-ie ook wel onvindbaar.