PDA

View Full Version : Sustaniac op Gibson instaleren



Metalhead6661
11 februari 2012, 16:37
Halloo! Ik zou graag een seymour duncan invader en een sustaniac willen laten instaleren op mijn Gibson Les Paul custom. Maar is dat uberhaupt wel mogelijk? Zoja, waar kan ik die switches het best laten neerzetten, en iemand idee hoe ik dat het beste kan doen?

bass blom
11 februari 2012, 16:45
dat zijn geen halve maatregelen :D

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/130457-switch-locations-sustaniac-axcess.html

Metalhead6661
11 februari 2012, 16:52
Oeh dankjewel, handig :cooler: Hopelijk verpest ik het niet :rockon:

bass blom
11 februari 2012, 16:55
er wordt in die link wel over 2 verschillende dingen gesproken.. sustaniac en sustainer?
wat je ziet weet ik niet welke van die twee het is :D

jules
11 februari 2012, 18:08
Een sustainiac op een gibson les paul custom, is dat ten eerste niet een beetje heel erg veel zonde? En bedoel een les paul custom die niet genoeg sustain heeft? Ehh kun je niet beter een orgel kopen dan?

Gretsch 5120
11 februari 2012, 18:54
Zoals ik al enkele posts terug vermeldde ( http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152612-Sustainer ) ben ik bezig om een telecaster te voorzien van een Sustainiac. Ik zit er aan te denken om de bestaande pots en schakelaar te gebruiken voor de controlers van de Sustainiac (aan/uit, intensiteit en harmonics). Je offert er wel de onderlinge volume en toon voor op, maar dat maakt mij niet echt uit. (ik zit er bv aan te denken om een toonpot te vervangen voor een x-standen-schakelaar, die de nodige functies heeft). Het voordeel is dat je geen trossen schakelaars op je gitaar hebt.

Orpheo
11 februari 2012, 19:04
Een sustainiac op een gibson les paul custom, is dat ten eerste niet een beetje heel erg veel zonde? En bedoel een les paul custom die niet genoeg sustain heeft? Ehh kun je niet beter een orgel kopen dan?

niet om het een of ander, maar weet je wel wat een sustainer/sustainiac doet? ja, DOH sustain, maar hoe...?


(Hint: denk controleerbare feedback!).

Metalhead6661
11 februari 2012, 20:03
niet om het een of ander, maar weet je wel wat een sustainer/sustainiac doet? ja, DOH sustain, maar hoe...?


(Hint: denk controleerbare feedback!). "controleerbare feedback"... je geeft het antwoord nu zelf al :p

jules
11 februari 2012, 20:04
Nou ik heb echt geen sustainer nodig om mijn feedback te controleren hoor

Gretsch 5120
11 februari 2012, 20:12
Jules.. jongen.. ik stel voor dat je je eerst ff verdiept in de Sustainer voordat je je bek een zet geeft...

Dit is een clip van Michael Brook (gebruikt een zelfgebouwde Sustainer: de versie waarop alle commerciele versies zijn gebaseerd):

http://youtu.be/JXqYksFBb3E

Als je dit kunt spelen (vanaf pak 'm beet 1:40) zonder Sustainer dan ben je echt een hele vent.....

Metalhead6661
11 februari 2012, 20:12
Nou ik heb echt geen sustainer nodig om mijn feedback te controleren hoor Hoe wil je dat doen?

TimoSomers
11 februari 2012, 20:14
Satriani kan het :D.

Jan Buurman
11 februari 2012, 20:15
Laat je Custom heel en koop een Ebow....

Voorbeeldje.. KLIK (http://www.youtube.com/watch?v=NIWMrK67_bk) en KLIK (http://www.youtube.com/watch?v=sJamLzgfSyM&feature=related)

TimoSomers
11 februari 2012, 20:16
+12515125214

Metalhead6661
11 februari 2012, 20:20
Eventjes die Ebow gegoogled en het is best vet, maar om telkes zo'n ding te pakken en weer neer te leggen als je snel van ritme richting solo moet lijkt me niets.

Gretsch 5120
11 februari 2012, 20:27
Ik heb met beide gewerkt (zowel Ebow als Sustainiac) en het voordeel van de laatste is dat je je speltechniek totaal niet hoeft aan te passen. Plus je hebt de mogelijkheid om meerder snaren tegelijk te pakken; een Ebow is echt een stuk minder veelzijdig. Ook kun je de intensiteit instellen waarmee de sustain erin komt en de sterkte van het effect; iets wat niet of nauwelijks met een Ebow te regelen is (je kunt een beetje klooien met afstand en hoogte van de Ebow tov je snaren/element).

jules
11 februari 2012, 20:34
Lieve Gr et sc h 51 2 0 ik weet niet wie je denkt dat je voor je hebt? Maar je komt nogal agri uit de hoek, zelf heb ik geen bek, maar als jij er wel een hebt geef ik.hem.graag een zet voor je. Met andere woorden iets minder agresief uit de hoek kan ook he.

Ik zelf een fernades sustainiac gehad dus ik heb wel enig idee hoor, ik gaf alleen aan dat ik het zonde vind om les paul daar mee uit te rusten.

Gretsch 5120
11 februari 2012, 20:42
Uhm.. "je bek een zet geven" is een normale (Rotterdamse) uitdrukking...nix agressiefs aan. In dit geval ben jij degene die nogal agressief uit de hoek komt.

Als je geen sustainer nodig hebt, waarom heb je dan wel een Fernandes gehad? En, (ervan uitgaande dat je 'm niet meer nodig hebt, want je controleert je sustain zonder dat ding), hoe doe jij dat dan op een gitaar zonder sustainer?

Metalhead6661
11 februari 2012, 20:43
Ik zelf een fernades sustainiac gehad dus ik heb wel enig idee hoor, ik gaf alleen aan dat ik het zonde vind om les paul daar mee uit te rusten. Vond ik eerst ook dus daarom wou ik eerst een Schecter Synyster Gates Custom-S kopen, maar das duur voor iemand van 14 en heeft een floyd rose wat ik persoonlijk niets vind, dus vandaar dat ik die pickups erop wil zetten, denk dat ik de gibson er te goede mee zal doen :crazyhappy:

jules
11 februari 2012, 20:45
Hahaha ja sorryyy, zit hier al te lang in de usa maar vanavond ff knalle en dan mag ik weer naar huis. Ik.begrijp het gretsch

Gretsch 5120
11 februari 2012, 20:51
Wat ik je dan aan zou raden is eerst te kijken of een tweedehands Fernandes met Sustainer op de kop kunt tikken (nix agressiefs aan...betekend: kopen/aanschaffen). Ik heb die dingen al gezien voor rond de 400 euro. Ik denk dat met aanschaf en de hele montage ook al aardig in die richting zult komen. Je hebt dan een extra gitaar en kunt kijken of het iets voor je is.

jules
11 februari 2012, 20:52
Nou ja was toen iets wat ik cool vond en het is een leuk ding maar om nou te zeggen dat ik het constant gebruik, nee. Verder controler ik mijn feedback en sutain vaak met de combinatie, volume knop, scheur, en dan ook wl de afstand tot mijn versterker.

apekop
26 juni 2012, 03:53
Feedback controleren leren zoals jij hierboven beschrijft is echt totaal anders dan een sustainer. Hiermee kun je bijvoorbeeld ook akkoorden aanhouden en andere technieken die je met normale feedback niet kan doen. En een Sustainiac is volgens mij ook anders dan een Sustainer qua klank. Wat precies het verschil in klank is weet ik niet.

Iemand toevallig een idee hoe de Sustainiac single coil pickup klinkt als gewoon element? ben van plan om er een te bestellen.