PDA

View Full Version : Bulldosaurus: Gretsch, drop D, Fuzz , instortingsgevaar



tidalwave_sideburns
11 februari 2012, 15:06
http://soundcloud.com/burp-von-hurken/bulldosaurus

Bezig met een nieuw nummer, heb wat rondjes van het couplet en refrein opgenomen. Lijkt me heerlijk dit straks ongemeen knijterhard met de band te spelen, china crash erbij, lekker slepend tegen de beat aanhangen.
Voor de gelegenheid in drop d gestemd, die bigsby bends op open D zijn toch wel zo ontzettend vadsig en smerig, ben benieuwd of ik dit er live ook uit ga krijgen. De feedback zal ook wel niet van de lucht zijn.

Eigenlijk wou ik dat stukje dat lijkt op Shocking Blue's Venus er helemaal niet in doen, maar het hoort er gewoon in.
Ik heb niet heel veel aandacht besteed aan de uiteindelijke mix, ik hou wel van die chaos, die herrie, die sensatie dat de muren elk moment kunnen instorten. Misschien maakt dat het onluisterbaar voor anderen, :D.

Interessant effect trouwens, die fuzz. Het kon me nooit zo bekoren, te onvoorspelbaar. Maar goed, als je op den duur het een beetje in de vingers krijgt, kan je het in je voordeel laten werken. Het is wel superaanslaggevoelig merk ik.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.



Jan

Pepe
11 februari 2012, 16:48
Ja, de riff van Venus gecombineerd met het 9 akkoord van Foxy Lady (en vele vele andere riffs)
Ik zie de potentie wel, ergens tussen Triggerfingere en Spencers Blues Explosion maar kwa sound is het een en al mid, weinig interessants kwa geluidsbeeld voor mijn smaak.

Duhsjaak
5 maart 2012, 20:49
Hi
Ik kijk echt nooit bij de riff contest dingest. Dat blijkt dus weer mijn fout.

Niet zo toevallig stond ik in het fraaie maar toch wat stille Zuidbroek te kletsen. Met medeforummers. Daarbij viel (door mijn liefde voor Danelectro's) de naam Link Wray. 1 keer raaien waar dit mij aan doet denken.

Voeg daarbij een vreselijk lekkere schep surf en ik ben alvast happy.

Ik hoor een gouden surfhart zingen. Ik hoop dat je m ook echt gaat spelen.
Lekker hoor. Ik ga m eerst nog maar eens lekker opzetten.
Keep on keepin' on!
Vriendelijek groet, Gus

Zou je me willen vertellen waar je die akelig leuke Small Faces drums vandaan hebt?

Riky
10 mei 2012, 16:31
Triggerfinger was ook mijn eerste gedachte en dat is een groot compliment. Klinkt gaaf!
Betere mix zou het wel eer doen. Mag wel meer pompen en zuigen (:soinnocent:).

EBOUE
10 mei 2012, 19:59
Binnen 10 seconden gaat mijn hoofd al op en neer, ontzettend vies, stinkend en smerig lekker sfeertje. Hij valt bij het opmaatje wat stil trouwens, maar het ging om het initiële idee en dat klinkt gewoon goed.

LemmyNL
10 mei 2012, 22:37
Ah vet! Zou zoŽn band een vacature hebben, dan zou ik direct reageren!