PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel (Duo) - Lewis & Clark (VIDEO)



DTmaster
11 februari 2012, 12:48
Hallo,


Deze week hebben we "Lewis & Clark" onder de loep genomen.

We hebben echt een paar uur gekeken naar wat werkte qua sound en gitaar. Uiteindelijk heb ik die Elec gt maar weg gedaan en weer overgestapt naar Nylon!


Qua Sound vind ik de Balance goed maar niet iedereen zal dat eens zijn... ik vind het meer belangrijk wat jullie van ons spel vinden zover jullie puristen het kunnen horen ;)
De bedoeling was dat ik de Steelstring guy wat ruimte gaf... misschien had ik iets harder gemoeten maar zelf vind ik dit de beste video so far


Dus graag comment over het spel a.u.b want qua sound weten we het nu wel ;)




http://www.youtube.com/watch?v=boRiewWTsQM

Ernest01
11 februari 2012, 14:48
Jullie spel klinkt goed. Voor zover het goed 'te volgen' is.
De nylon gitaar komt goed door en daar hoor ik alles goed van.
De steelstring is te schel en daardoor gaat een hoop van zijn spel verloren. "Verzuipt" in die te
schelle klanken. En dat is jammer, want hij doet goede 'dingen'.

Dus kom ik toch op de opname-kwaliteit....
Vind het zo jammer dat jullie dat niet beter krijgen, want dan staat er een goed nummer, wat goed
gespeeld wordt.

-Martijn-
11 februari 2012, 21:18
Goed gedaan! Toch vind ik wel dat de linkse gitarist met iets meer dynamiek zou kunnen spelen, helemaal ook omdat jij daar dan met je solo weer mooi op in kan gaan. Verder zou je misschien wat meer van het hele fretboard gebruik kunnen maken; het grootste deel van de tijd blijf je een beetje binnen dezelfde 1,5 oktaaf zitten.
Het is inderdaad jammer van de opnamekwaliteit. Het zijn allebei gitaren die ingeplugd mooier klinken dan puur akoestisch, dus een simpele interface en het klinkt al zo ontzettend veel beter.

Je wilde kritieken, dus hierbij een paar kleine opmerkingen. ;)

Babelouba
15 februari 2012, 12:10
Als onwijze Tommy fan, en met Lewis & Clark in mijn persoonlijke Top 3 van Tommy nummers, vindt ik het netjes geprobeerd, maar meestal nčt niet qua klank.
De tonen klinken oké, maar speeltechnisch is het het voor mij net niet. Ik heb het nu trouwens over de nylon gitaar.

De linkse (om het zo maar even te zeggen) chapeau! Ik zou het zelf bij lange na niet kunnen! Wat foutjes hier en daar, maar die zijn niet te vermijden.