PDA

View Full Version : een nieuwe versterker



Joris De Man
11 februari 2012, 12:09
Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, maar heb hier weinig verstand van en misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik speel vooral old school Blues en jaren '60 bandjes-muziek. Ik heb een hekel aan heel veel effecten en pedals. Ik zoek een versterker met een beetje lekkere (lichte) overdrive. het eerste wat in mij opkwam was een buizenversterker, maar ik heb geen idee welke een beetje goed zijn en een mooi Bluesgeluid hebben. mijn budget is 350 euro, en natuurlijk het liefst minder ;)

Help me, gitaarnet.nl

bass blom
11 februari 2012, 12:55
peavey deltablues

jaguwar
11 februari 2012, 20:34
wat altijd handig is om te vermelden bij dit soort vragen, afgezien van budget, is of het enkel voor thuisgebruik is of ook voor optredens moet dienen, met andere woorden speel je alleen of in band?

het internetforumcliché wil dat buizenversterkers een lekkere overdrive hebben dus probeer sowieso iets met lampen uit. voor 350 euro en minder vind je vast en zeker iets tweedehands - zoals inderdaad een Delta Blues.

Brewskie
11 februari 2012, 20:57
wat altijd handig is om te vermelden bij dit soort vragen, afgezien van budget, is of het enkel voor thuisgebruik is of ook voor optredens moet dienen, met andere woorden speel je alleen of in band?

het internetforumcliché wil dat buizenversterkers een lekkere overdrive hebben dus probeer sowieso iets met lampen uit. voor 350 euro en minder vind je vast en zeker iets tweedehands - zoals inderdaad een Delta Blues.

Welkom op het forum, Joris. De Delta Blues wordt 2e hands voor 350 lastig. Ik heb er een paar maanden op geaasd, maar meestal gingen ze weg voor 400/450.

De Bugera V22 is een versterker met buizen binnen het budget. Vintage, dus toepasbaar voor jouw stijlen. Zowel op vol vermogen alswel half vermogen te spelen (switch tussen 22W en 11W).

matsgitaar1
11 februari 2012, 21:04
vox is altijd goede kwaliteit :strat:

o0rollo0o
11 februari 2012, 21:22
vox is altijd goede kwaliteit :strat:
Voor dat budget heb je geen buizenvox, maar zn transistor of hybride gevalletje...

ropp
11 februari 2012, 23:04
Hoi Joris,

Het is (tweedehands) iets boven budget, maar misschien is de Mesa Subway Blues wat voor jou?

Er staat er toevallig een al een tijdje op gitaarmarkt http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=151727 , misschien dat je nog wat van de prijs af kan krijgen..

Youtube:

http://youtu.be/Mg26skS2F3Q

daan161
13 februari 2012, 20:13
heey joris,

ik was laats ook aan het rond kijken voor een goeie buizen amp.
ik heb meerdere versterkers geprobeerd en kwam steeds weer terug op de fender hot rod deluxe.
deze valt nieuw buiten je budget, maar tweedehands voor een goed prijsje te krijgen.
voor blues is deze ideaal.

misschien een minpuntje, wel heeft hij een behoorlijk vermogen.
ik zou zeggen ga eens wat testen in een winkel.

succes