PDA

View Full Version : Vraag over versterker probleem.



ThomasGuitarfreak
10 februari 2012, 21:10
Hallo beste mensen van gitaarland!

Ik heb sinds 1 jaar een Hughes and Kettner 20 annerversary tube amp. Geweldige versterker. Nooit problemen mee tot vandaag. Als ik een pedaaltje toevoeg in mijn effectsloop begint mijn versterker allemaal rare geluiden te maken. (Beetje spacey shit sound) Heeft iemand een idee wat er mis mee zou kunnen zijn en wat ik het beste kan doen???? :???:

Alvast Bedankt

bass blom
10 februari 2012, 21:12
heb je de ffx loop al die tijd niet gebruikt?
dan goeie kans dat je jack chassisdelen wat gecorrodeerd zijn.

of line lever instellingen verkeerd, kan ook voor rare geluiden zorgen.

HaroldA
10 februari 2012, 21:46
Wat is je "vraag over versterker"-probleem? Kun je 'm niet stellen? :???:


(laffe inkopper op het onjuiste spatiegebruik)

ThomasGuitarfreak
11 februari 2012, 09:37
Bedankt Bassblom voor je snelle reactie.

ja ik heb bijna altijd wel 1 pedaal in de effectsloop. Wat zou ik eraan kunnen doen? Gewoon naar een reparateur brengen?

bass blom
11 februari 2012, 09:54
de problemen ontstaan juist vaker in een loop waar lang niets in zit.
wat je kunt proberen is ff een aantal keren, niet al te bruut, die jack er in en uit doen.
maar of dat helpt..
en anders naar de dokter ja.

Gearjunkie
15 februari 2012, 21:27
Wat is je "vraag over versterker"-probleem? Kun je 'm niet stellen? :???:


(laffe inkopper op het onjuiste spatiegebruik)

Er is zelf een speciale stichting voor in het leven geroepen:

http://www.spatiegebruik.nl/

cluseau
15 februari 2012, 21:53
Wat zou ik eraan kunnen doen?

Amp openmaken en jack's inspuiten met een beetje contactspray. Doe dat echt met mate anders wordt het een bende. Daarna jackplug een aantal keren in prikken. Durf je het niet zelf aan dan ff een tech opzoeken. Maak ook je regio bekend dan kun je worden doorverwezen naar correcte adressen, er zijn er genoeg bekend.

dacrow
16 februari 2012, 22:26
Hallo beste mensen van gitaarland!

Ik heb sinds 1 jaar een Hughes and Kettner 20 annerversary tube amp. Geweldige versterker. Nooit problemen mee tot vandaag. Als ik een pedaaltje toevoeg in mijn effectsloop begint mijn versterker allemaal rare geluiden te maken. (Beetje spacey shit sound) Heeft iemand een idee wat er mis mee zou kunnen zijn en wat ik het beste kan doen???? :???:

Alvast Bedankt

Volgens mij hebben de gecorrodeerde jacks niets met zijn spacey shit sound te maken :)

Zeker dat je het pedaal in de loop correct gebruikt? Probeer eens een ander of gewoon 1 jack kabel in send en return te steken?

cluseau
16 februari 2012, 22:41
Volgens mij hebben de gecorrodeerde jacks niets met zijn spacey shit sound te maken :)

Twijfel ik eerlijk gezegd ook een beetje aan maar je moet het eerst checken wil je het uit kunnen sluiten.