PDA

View Full Version : Paul Mccartney in Ahoy



PeterX
10 februari 2012, 13:42
Zie net op het net dat hij 15 maart a.s. in het prachtige Rotterdam komt optreden.
Laatste keer dat Paul in Nederland was, was een paar jaar geleden in het Gelredome. Ik had van mijn beste vriend kaarten gehad voor mn verjaardag maar lag met het concert met koorts op bed :(. Dit jaar de herkansing, en ook nog eens bij mij om de hoek :D

Meer mensen die van plan zijn te gaan??

AoDf
10 februari 2012, 19:29
Zou graag gaan maar zag net dat de kaarten 97 euro kosten. De goedkoopste plekken zijn nog 87 euro's. Dat is me wat te gortig.

J-P
10 februari 2012, 20:09
De man is al wat op leeftijd, overlijdensrisico is meeverzekerd...

Hansie
11 februari 2012, 08:30
Zie net op het net dat hij 15 maart a.s. in het prachtige Rotterdam komt optreden.

Het optreden is op 24 maart, op 15 maart begint de voorverkoop ;)

muziekschuur
11 februari 2012, 08:50
Ik heb een gezin van 5. En ik kan niet meer naar concerten. Als de prijzen zo liggen. Vroeger kon je kaarten kopen van 37,50 in guldens. Praat ik over 1998. Nu in 2012 is het 98 euro. 37,50/2,2=18 euro (afgerond). Dus van 18 euro naar 98 euro. De kaartjes zijn nu 5x (bijna 6x) over de kop gegaan. Dus waar ik vroeger voor 100 euro klaar was (en zeg nog es 50 euro drankjes) Ben ik nu bijna 500 euro kwijt. Voor mij en mijn gezinsleden....

LesPaul1612
11 februari 2012, 09:28
Ik heb een gezin van 5. En ik kan niet meer naar concerten. Als de prijzen zo liggen. Vroeger kon je kaarten kopen van 37,50 in guldens. Praat ik over 1998. Nu in 2012 is het 98 euro. 37,50/2,2=18 euro (afgerond). Dus van 18 euro naar 98 euro. De kaartjes zijn nu 5x (bijna 6x) over de kop gegaan. Dus waar ik vroeger voor 100 euro klaar was (en zeg nog es 50 euro drankjes) Ben ik nu bijna 500 euro kwijt. Voor mij en mijn gezinsleden....

Je hebt gelijk, maar je stelt het zo wel erg dramatisch. Als je hierheen gaat, kun je beter met een vriend/vriendin gaan. Anders is het financieel gewoon onmogelijk. Als je wel met je gezin ergens heen wilt, dan kun je beter een goedkoper poppodium opzoeken. Bij de meeste poppodia is een kaartje voor een leuke band(+ nog iets in het voorprogramma) iets meer dan een tientje. Dat is best te doen!

TimS
11 februari 2012, 11:37
Ik heb een gezin van 5. En ik kan niet meer naar concerten. Als de prijzen zo liggen. Vroeger kon je kaarten kopen van 37,50 in guldens. Praat ik over 1998. Nu in 2012 is het 98 euro. 37,50/2,2=18 euro (afgerond). Dus van 18 euro naar 98 euro. De kaartjes zijn nu 5x (bijna 6x) over de kop gegaan. Dus waar ik vroeger voor 100 euro klaar was (en zeg nog es 50 euro drankjes) Ben ik nu bijna 500 euro kwijt. Voor mij en mijn gezinsleden....

De prijzen liggen niet "zo", dit is Paul McCartney. Voor 18 euro pp kan je nog naar genoeg concerten.

Rizz
11 februari 2012, 12:11
De prijzen liggen niet "zo", dit is Paul McCartney. Voor 18 euro pp kan je nog naar genoeg concerten.

De man heeft fantastische muziek gemaakt, maar live vind ik het bar Slecht! Heb 'm 1x gezien en ben zwaar teleurgesteld, z'n stem is echt niet meer wat 't geweest is en het was een rommeltje.. Muzikaal was het wel ok.. No way dat ik ooit nog zoveel geld voor een concert uit ga geven.. (Pink Floyd misschien, maar die treden toch niet meer op, dus dat kan ik makkelijk zeggen.. :) )

AoDf
11 februari 2012, 14:46
De prijzen liggen niet "zo", dit is Paul McCartney. Voor 18 euro pp kan je nog naar genoeg concerten.

Ja inderdaad. 97 euro vind ik wel een uitschieter. Hoorde laatst dat bij Madonna ook zulk soort bedragen gevraagd worden. Dat soort figuren kunnen zich zulke vraagprijzen permitteren en toch uitverkopen. De gemiddelde concerten zitten denk ik zo tussen de 30-50 euro

Orpheo
13 februari 2012, 16:04
voor een artiest die ik bijzonder vind maar die ik niet adoreer vind ik het ook veel. te veel. maar voor een marathonvoorstelling eerste rang van het Appeltheater leg ik 't zo neer.

wireman
14 februari 2012, 01:55
No way dat ik ooit nog zoveel geld voor een concert uit ga geven.. (Pink Floyd misschien, maar die treden toch niet meer op, dus dat kan ik makkelijk zeggen.. :) )

Hier nog een! Toch ken ik iemand die een waar vreugdedansje maakte toen ze hoorde dat 'haar' MACCA' op 15 minuten rijden een gig gaf.. En ik gun het haar van harte!

Echter.. voor mij niet besteed.. (of Gilmour moet weer meedoen.. Dan wordt het een ander koekie ;)

Rizz
14 februari 2012, 07:22
Echter.. voor mij niet besteed.. (of Gilmour moet weer meedoen.. Dan wordt het een ander koekie ;)

Heb ik wat gemist? Is het nu de 1-mans formatie Nick Mason geworden? Of bedoel je misschien Roger Waters? (mag het eigenlijk niet zeggen, maar Guy Pratt vind ik een veel betere bassist en zanger :hide:, afgezien van de geniale muziek die Waters gemaakt heeft)

Hoe het ook zij, PF is in 2006 min of meer opgeheven, maar na het heengaan van Wright was het sws wel duidelijk, natuurlijk.. Toch blijft het jammer..

.slash.
14 februari 2012, 21:31
Ik wil er zo graag heen, maar die kaartjes zijn idd belachelijk duur!
Pink Floyd moet ook gaaf zijn, die gaan misschien wel weer touren als dat concert bij de spelen goed uitpakt:cheerup:

Rizz
14 februari 2012, 21:40
Ik wil er zo graag heen, maar die kaartjes zijn idd belachelijk duur!
Pink Floyd moet ook gaaf zijn, die gaan misschien wel weer touren als dat concert bij de spelen goed uitpakt:cheerup:


Pink Floyd niet bij opening Olympische Spelen

Laatste update: 4 januari 2012 15:29 info.


AMSTERDAM – Het gerucht dat Pink Floyd zou optreden op de opening van de Olympische Spelen deze zomer is ontkracht door gitarist David Gilmour.

Foto: Wenn.com

Dat meldt een woordvoerder van Gilmour middels een persbericht aan diverse Britse media.

"David Gilmour kan bevestigen dat de recente speculaties in de media over een reünie van Pink Floyd op de Olympische Spelen van 2012 niet op waarheid berusten", aldus het statement.





Ws niet dus, had leuk geweest:(

Edit: Om een beetje on-topic te blijven, Macca wordt ook genoemd om er te spelen

JazzBass
15 februari 2012, 12:14
Deze knakker gaat dus wel heen, met m'n pa. Die is een paar jaar geleden ook naar het concert in het Gelredome geweest, en hij praat er nog steeds over. Ben zeer benieuwd, zijn band is zowieso al enorm goed.

.slash.
15 februari 2012, 16:09
Pink Floyd niet bij opening Olympische Spelen

Laatste update: 4 januari 2012 15:29 info.


AMSTERDAM – Het gerucht dat Pink Floyd zou optreden op de opening van de Olympische Spelen deze zomer is ontkracht door gitarist David Gilmour.

Foto: Wenn.com

Dat meldt een woordvoerder van Gilmour middels een persbericht aan diverse Britse media.

"David Gilmour kan bevestigen dat de recente speculaties in de media over een reünie van Pink Floyd op de Olympische Spelen van 2012 niet op waarheid berusten", aldus het statement.





Ws niet dus, had leuk geweest:(

Edit: Om een beetje on-topic te blijven, Macca wordt ook genoemd om er te spelen


Godsamme zech:angry: (ffuuuuuuuuuu)
Ik hoef mcCartney daar niet te zien....

ik ga er toch al naar Macca!:crazyhappy:

Pepe
15 februari 2012, 20:14
Paul with his original 1960 LP, Joe Walsh with a Custom Shop 1958 Junior & Dave Grohl with this 335.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JhR4zDOa8Zc

.slash.
15 februari 2012, 20:52
uit nieuws....:hide:

wireman
15 februari 2012, 21:26
In het verleden heeft McCartney veel met Gilmour gedaan. (PETA concert, Live at the Cavern, Run Devil Run, No more lonely nights, Flowers in the dirt en nog wat andere sessiedingetjes..

vandaar de link naar McCartney.. ;)

.slash.
18 februari 2012, 21:34
oke, dat wist ik niet!
Dat is ontzettend gaaf :D

ACSlater
19 februari 2012, 21:58
ik heb de kaartjes al binnen. Voor de toegang van mijn vriendin en mij betaal ik meer dan €200,-. Eigenlijk te gek voor woorden, zeker omdat ik ook naar het Gelredome geweest ben een tijdje terug. Maar goed, ik kan het geld missen dus we gaan gewoon en ik heb er zin aan!

Metalhead6661
27 februari 2012, 19:54
Ik dacht dat Paul dood was :o :p

PeterX
26 maart 2012, 11:12
Recensies staan inmiddels overal op het net; Het was helemaal geweldig, iedere cent dubbel en dwars waard, wat een held!!

Ace 1.15.19
26 maart 2012, 19:11
Ik dacht dat Paul dood was :o :p
Dat is hij ook. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Is_Dead)

Basvarken
27 maart 2012, 13:21
Recensies staan inmiddels overal op het net; Het was helemaal geweldig, iedere cent dubbel en dwars waard, wat een held!!

Hmm typisch. Gisteren sprak ik iemand en die vertelde dat hij na 20 minuten weg is gegaan omdat het hemeltergend was. Hij vond het het meest trieste concert ooit. Het leek wel een bingo-avond bij een bejaardensoos zei hij.

Ace 1.15.19
27 maart 2012, 13:39
Dit vind ik wel echt zo ontzettend gaaf hè:


http://www.youtube.com/watch?v=9rofczyq12s

Blokkie
27 maart 2012, 21:16
Hmm typisch. Gisteren sprak ik iemand en die vertelde dat hij na 20 minuten weg is gegaan omdat het hemeltergend was. Hij vond het het meest trieste concert ooit. Het leek wel een bingo-avond bij een bejaardensoos zei hij.

Wie gaat er nou na 20 minuten weg? Dan is het amper begonnen. Dat zou ik bij geen enkel concert doen. En zeker niet met zulke prijzen. Het concert duurde bijna 3 uur. Een van de beste shows waar ik ooit bij was.