PDA

View Full Version : zoek een goedkope gitaar.....



niels5150
5 juni 2003, 11:04
Ik heb sinds kort een Roland VG-88. De ultieme moddelingmachine! Gitaren, pickups, amps, effecten, en zelfs synthgeluiden maakt hij! Ik wil alleen niet mijn dure strats met dat lelijke plakelement opzadelen. Daarom zoek ik een goedkoop gitaartje wat op stemming blijft, en goed speelt. Er moet ook voldoende ruimte zijn tussen het brugelement en de brug voor de plaatsing van het roland element.

Ik zat zelf te denken aan een yamaha pacifica 112X. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere suggesties? tussen de 200 en 350 euro. meer wil ik er niet aan uitgeven!

Lacrymosa
5 juni 2003, 11:17
waarom koop je geen variax, stop je daar dat roland element in,
hehehehe :lol:

over veelzijdigheid gesproken

:razz:

CheerS!!

strakke joekel
5 juni 2003, 11:39
gebruikte mex strat, blijf je toch een beetje bij hetzelfde

en die zijn wel te vinden voor 350 euro
en met zo'n roland maakt de klank van die strat toch geen reet uit :D

skabouter
5 juni 2003, 12:33
je kan ook gewoon iets kopen van 50/100 euro. jappannertje oid, die zie je vaak

de qualiteit doet er inderdaad weinig toe met zo`n element

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 12:41
Koop een Probe strat. Is een prutsgitaar maar heeft een fijne hals. Andere stemmechanieken erop, gitaar afstellen en je bent klaar :)

niels5150
5 juni 2003, 13:02
en zo'n pacifica? heeft iemand ervaring met die instrumenten. Die zijn heel betaalbaar, en zijn ook nog best goed qua constructie en onderdelen.

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 13:15
goedkope yamaha gitaren bieden veel waar voor hun geld

niels5150
5 juni 2003, 15:41
ik kan voor 299 euro een pacifica 601Wa (ofziets) kopen, met wilkinson tremolo en sperzel mechanieken. Solid Alder body, maple neck met rosewood toets. H-S-S, etc. Zou dat wat wezen? Sunburst.

BLOK182
5 juni 2003, 15:43
Lijkt me voor dat geld een prachtig ding, ik bedoel, tis 100 euro meer dan een affinity squier, en Yamaha biedt behoorlijk waar voor je geld, en met bovengenoemde specs lijktie me zeer de moeite waard.

Negative K3 fan
5 juni 2003, 16:56
ik vind die pacifia's niet zo mooi, maar ze schijnen wel aardig te zijn kwa kwaliteit. Maar een tweedehandse mexicaanse strat, zorg er in ieder geval voor dat hij goed speelt want de toon is niet belangrijk. Je zou zelfs bij warmoth (of een ander onderdeelbouwbedrijf) een gitaar van goedkoop hout enzo kunnen laten maken met een fijne nek naar jouw specs zonder elementen en al die shit!

Chiel
5 juni 2003, 17:31
Pacifica's zijn goed hoor. Ik ken zelfs iemand die afgestudeerd is aan het conservatorium met zo'n dingetje van 600 gulden! (toetertijd).

Kijk anders eens naar zo'n OLP van Ernie Ball. Geweldige hals en blijft bij gekke capriolen toch nog in stemming. Je mag die van mij anders wel kopen :D 't ding hangt alleen nog maar aan de muur. Voor 200 euro mag je 'm meenemen. Het is zo'n goldburst uitvoering. Eén keer live gebruikt, voor de rest is het enkel een oefen instument geweest. Echt, nog geen krasje heeft ie.

Ge zegt het maar.

telecastermaster
5 juni 2003, 18:18
http://hp.vector.co.jp/authors/VA005129/idximg/hohner2.jpg

http://hp.vector.co.jp/authors/VA005129/idximg/hohner3.jpg

http://hp.vector.co.jp/authors/VA005129/idximg/hohner1.jpg

Nicci
5 juni 2003, 18:29
ik moest direkt denken aan de pac112 (of is het 121?). verder niet veel bijzonders, maar de bespeelbaarheid is goed.

niels5150
5 juni 2003, 23:02
hmm, wat voor OLP is het? axis kopie of een silhouette? Is wel leuk als de tremolo ook goed werkt inderdaad!

Wicked Willy
5 juni 2003, 23:41
Ooit gedacht aan een Roland-ready Strat.....een mexicaan met ingebouwd Roland -element....

niels5150
6 juni 2003, 09:21
nergens te vinden. Kees dee heeft een japanse roland ready strat, maar vraagt er belachelijk veel geld voor. Die vent is echt een afzetter! 750 euro!!!!! voor een 2dehands jap!

michielv
6 juni 2003, 10:03
Je kunt ook eens rondneuzen op gitaarmarkt of marktplaats.nl. Er staan genoeg best redelijke Fernandes/Ibanez en andere japanners voor weinig tussen de 100 en 200 euro).

Chiel
7 juni 2003, 03:28
Mijn OLP'tje dus! :-D

By the way, het is een Axis copy. Niels, mail me anders maar of stuur me een privé berichtje als je geinteresseerd bent.

Zo nu ga ik eerst eens lekker slapen....

Paidor
10 juni 2003, 22:40
Ik heb zelf een PAC112-X (alder body, zwarte slagplaat, matte finish, was meteen verliefd op het uiterlijk :razz:) en ben er zeer over te spreken. Het is voor z'n geld een prima gitaar.

Hij heeft vooral een erg fijne hals (imo zeker net zo fijn als een Strat) -- met een redelijk lage action, en mooie stemmechanieken. Ook over het geluid van de humbucker ben ik behoorlijk tot zeer te spreken, over de single coils net iets minder (maar daar ging het je toch al niet om ;)). De tremolo kun je het best wat strakker aandraaien en daarna met rust laten; één keer flink aanhalen en je kunt weer gaan stemmen... :roll:
Het is een redelijk all-round gitaar, alleen palm-muten is wat minder, doordat de tremolo nogal wat randjes heeft, waar je dan constant langsheen gaat.

Al met al heb je er een prima beginners- tot gevorderdengitaartje aan, zeker voor rond de 240 euro. Als je er één tweedehands kunt vinden, zou ik de aanschaf helemaal overwegen (zag er volgens mij een tijdje terug nog één op marktplaats.nl). :)



Klinkt al met al misschien als een reclamepraatje, maar het zegt volgens mij genoeg dat ik -- na ook behoorlijk veel andere gitaren (Ibanez, Fender Strat, Gibson LP, ...) getest te hebben -- weer een Pacifica (zie signature) gekocht heb. ;)

ibbie
11 juni 2003, 08:20
Ik zou een ibanez gsa nemen die is ongeveer 350 euro en die speelt ook vet lekker. Je moet alleen de tremmolo niet te veel gebruiken, want daar ontstemt ie heeel snel door....

niels5150
11 juni 2003, 10:29
ik zit nu over een Ibanez - SZ 520 QM GAB te denken. Erg mooie gitaar. Mahonie, met maple top, vaste brug, sustiannnnnn!!! kennen jullie die? kan hem voor 500 euro kopen. is wel wat duurder dan gepland, maar ik had een paar goede gigs