PDA

View Full Version : Carl martin octa-switch dual amp setup



Il_Falco
10 februari 2012, 09:57
Hoi,

De carl martin octa mkII heeft 2 uitgangen voor amps. Maar stel dat je twee amps gebruikt (allebei 1kanalers, een clean en 1 voor drive) in combinatie met pedalen, kan je dan ook effectief aangeven welke amp moet gebruikt worden per loop?

Tias
10 februari 2012, 10:05
Volgens mij niet.
Maar, ik zal is op internet kieken.

Tias
10 februari 2012, 10:11
Je kan wel zegmaar het kanaal van 1 van je versterkers pakken.
Maar misschien kan je er een a/b/y splitter naast zetten en die gebruiken voor het selecteren van je amp.

Tias
10 februari 2012, 10:14
Wat ik net zei was een optie.
Maar in dit filmpje zegt ie dat je je amps ook kan switchen.
http://www.youtube.com/watch?v=pJo3Fou-D_c

Il_Falco
10 februari 2012, 10:48
Bedankt voor het snelle antwoord!

Maar hij gebruikt de gewone octa. De octa mk2 heeft een stereo uitgang met dipswitches.

Zijn er hier octa MK2 gebruikers die 2 versterkers gebruiken?

DemolitionColorScheme
10 februari 2012, 12:00
Ik ken de MkII nog niet, maar als hij een stereo out heeft is hij volgens mij meer bedoeld als stereo unit (was ook altijd mijn wens toen ik hem had) ipv. een unit waar je 2 losse amps kunt gebruiken en kan switchen. Wat je kunt doen is de laatste out pakken en die lussen naar 1 amp en dan bijv. in loop 8 de andere amp? Dus ja, ik zie nu dat die kerel in die video dat dus ook doet.

jaguwar
11 februari 2012, 20:59
Ik ken de MkII nog niet, maar als hij een stereo out heeft is hij volgens mij meer bedoeld als stereo unit (was ook altijd mijn wens toen ik hem had) ipv. een unit waar je 2 losse amps kunt gebruiken en kan switchen. Wat je kunt doen is de laatste out pakken en die lussen naar 1 amp en dan bijv. in loop 8 de andere amp? Dus ja, ik zie nu dat die kerel in die video dat dus ook doet.

heb je dan niet ofwel amp 1 (laatste out) ofwel amp 1 en amp 2 (laatste out + loop acht)? of kun je wanneer je loop acht selecteert ook op een of andere manier de main output bypassen? just curious...

DemolitionColorScheme
12 februari 2012, 00:09
heb je dan niet ofwel amp 1 (laatste out) ofwel amp 1 en amp 2 (laatste out + loop acht)? of kun je wanneer je loop acht selecteert ook op een of andere manier de main output bypassen? just curious...
Nee, denk het niet, helaas.

Il_Falco
12 februari 2012, 10:07
Dus dan zou je eigelijk voor een clean + drive setup al 2 loops moeten opofferen om te selecteren welke amps je wil. Hmm, kinda dealbreaker als je het mij vraagt..

N.D.
12 februari 2012, 10:50
Als je die laatste loop niet terugstuurd naar de Octaswitch (want hij gaat naar je versterker) komt er toch ook niets terug naar de Octaswitch en gaat er dus ook niets naar je main output?

Of zie ik dan iets over 't hoofd?

Il_Falco
12 februari 2012, 11:43
Inderdaad. Dan gebruik je bv loop 7 uit naar amp 1 die clean is en loop 8 naar amp 2 die drive heeft. Zo kan je maar of 7 of 8 gebruiken. En je gebruikt geen van de twee gewone outputs naar de amps.

Comfortably Daniel
12 februari 2012, 12:01
Maar waarom niet gewoon simpel een A/B/Y switch achter de octa hangen? Lijkt mij beter dan twee van de loops op offeren.

flo123
12 februari 2012, 13:53
Maar waarom niet gewoon simpel een A/B/Y switch achter de octa hangen?
Dan sta je toch weer te tap-dancen, iets dat je juist wil vermijden met de Octa.

Als je de Octa uitgang (of loop 7) aan de 1e amp hangt en loop 8 aan de 2e amp, zou dan de 1e amp gaan brommen als je de 2e amp selecteerd (en vice versa), omdat het signaal dat naar de 1e amp gaat niet aan aarde wordt gehangen maar (hoogohmig) zweeft?

Il_Falco
12 februari 2012, 15:32
@daniel: Wat Flo zegt. Ik wil kunnen pedalen meeschakelen met mijn amps.

@flo: Ik heb het pedaal niet, maar ik denk dat als je loop 7 selecteert met amp 1 er geen signaal doorgaat naar loop 8. En zo dus geen loshangend signaal hebt. Omgekeerd, als je 8 selecteert, kan je zorgen dat er geen signaal naar 7 gaat. In theorie heb je er dus geen last van denk ik.

flo123
12 februari 2012, 16:30
Wat nodig is, is dat de Send van een niet gebruikte loop aan aarde wordt gehangen door de Octa. Zou kunnen dat het gebeurt en het is zelfs waarschijnlijk, maar we weten het niet zeker.