PDA

View Full Version : Timo Somers - Broken Side & What The Hell op Smitty signature telecaster



TimoSomers
10 februari 2012, 01:13
Hey iedereen!

Ik heb ff 2 nummertjes (demo's) van m'n aankomende instrumentale plaat gespeeld op m'n nieuwe Smitty 'Timo Somers' Telecaster.
Broken Side is iets van een funky ballad ofzo haha.
What The Hell is een tegenhanger, een raar, funky en freaky nummer. Deze leende zich ook wel goed voor de tele sound.
Vrijwel alles is improv overigens (zeker in What The Hell).


http://www.youtube.com/watch?v=WKdbdyu2Ejw


http://www.youtube.com/watch?v=LTnCh971AaY

barno
10 februari 2012, 03:16
qua visuals de totale antipode van wat een tele (voor mij) moet zijn. maarrrr het klopt wel helemaal. zelfs de abalone inlay. de kwaliteit druipt ervan af. goed dus

nak
10 februari 2012, 09:00
Petje af Timo,
Broken side ligt mij wat meer.
Hoor dat je vibrato en bends daarin gedoseerder zijn dan in What the Hell, waar m.i het nummer ook net
om vraagt, fantastisch.
What the Hell ga je weer helemaal los, maar ja had ik anders verwacht met zo'n titel? ha,ha

bass blom
10 februari 2012, 09:20
geweldig, hij temt timo een beetje en dat mocht wel een keer :seriousf:

TimoSomers
10 februari 2012, 17:45
Thanks iedereen!

@Bass: Deze dingen waren al geschreven voor ik de tele had. M'n spel is sowieso een stuk getemder geworden, ik denk dat mijn Soloplaat dan ook wel een verrassinkje gaat worden :). (Naast de brute tracks natuurlijk, hahah ;))

bass blom
10 februari 2012, 17:47
goed bezig jongen :satisfie:

toneblo
10 februari 2012, 18:32
me like, vibrato's in clips wel dik in orde!

Henri H
10 februari 2012, 19:39
Erg goed Timo! :ok:

Eerst dacht ik ook dat ik Broken Side leuker vond dan What the Hell, maar die 2e is wat minder toegankelijk, doet me denken aan Planet X.
Dat soort nummers moeten een beetje "indalen".

In het eerste nummer doe je ergens één keer zo'n tap-dingetje, erg functioneel naar mijn idee.
In het 2e filmpje barst het ervan. :D

marc_o
10 februari 2012, 20:52
Tof hoor!!

The Lo Lands
11 februari 2012, 14:45
Mooi man! Je bent toch echt een pur sang sologitarist want de funky vibe in je slag van het eerste nummer vind ik wel iets minder. Of heb jij die funky licks niet ingespeeld? Neem daar uiteindelijk gewoon een goede slaggitarist voor ;) Mooi te horen al die invloeden en technieken die je er toch maar 'even' uitgooit. Mooie gitaar ook!

jannest
11 februari 2012, 15:56
Mooi man! Je bent toch echt een pur sang sologitarist want de funky vibe in je slag van het eerste nummer vind ik wel iets minder. Of heb jij die funky licks niet ingespeeld? Neem daar uiteindelijk gewoon een goede slaggitarist voor ;) Mooi te horen al die invloeden en technieken die je er toch maar 'even' uitgooit. Mooie gitaar ook!


vreemd
die vind ik juist extreem lekker

maar ja smaken en zo

TimoSomers
12 februari 2012, 12:16
Het leuke is, ik heb een halfjaar met een hele lichte vertraging opgenomen, ook deze slag :D. Dus ik moest geil na de tel spelen maar het wel ervoor trekken door die vertraging. Heb er lang mee lopen stoeien. Kwam er laatst pas achter dat ik vertraging had Haha. Vind het zelf niet storend maar ik denk dat je dat hoort

Henri H
12 februari 2012, 12:47
.... Dus ik moest geil na de tel spelen ....huh?! :???:

savale
12 februari 2012, 23:35
Hey Timo! Ik vind je spel gewoon geniaal (met name Broken side), maar wat is dat met die gekke bekken trekken!?! :') (hehe met name die vanaf 4:29 bij Broken side)

Ik zou wel gewoon schijt hebben aan m'n gezever hoor ;) Je doet me trouwens denken aan deze Fransman met z'n tele, maar die maakt er helemaal n potje van haha:

http://www.youtube.com/watch?v=wb3wj-4mrD4

Henri H
13 februari 2012, 14:27
FF meegenomen uit dat andere topic:


Wat gebeurt er op 4:11 op het eerste filmpje?
Ik vraag me af he, het lijkt erop dat je dit in één take heb ingespeeld terwijl je het opnam, maar is dat ook zo?

Ondanks de "kritische" vragen heb ik er toch met bewondering en plezier naar geluisterd en gekeken.
Die Tele doet het ook helemaal niet slecht. :D

Jij bent GOED! :ok:


Ja dat is zo :D.Wow! :ok:


4.11 is gewoon ff geen lead gitaar?
(Je hoort wel de achterliggende leads, die zijn natuurlijk vantevoren opgenomen).Volgens mij valt ook de slaggitaar weg, en het lijkt alsof er een rare "las" zit.

TimoSomers
14 februari 2012, 11:59
@Savale: Ik heb de link nog niet bekeken maar weet 100% zeker dat je Mattrach bedoelt hahah. Die is nog wel een tandje erger dan ik :D.

@H: Ja het klinkt meer als een slordige copy paste ;). Ik vind het opzich wel cool dat er heel ff een hikje in zit, zet het stukje meer los en geeft wat rust ofzo. Maar misschien beter als ik dit perfect time (1/8 maat ofzo bijv).

Dweezman
19 februari 2012, 15:37
Mooi hoor. Trek dit goed!

TimoSomers
20 februari 2012, 22:58
Thanks Dweez!