PDA

View Full Version : Höfner new president



soundbound
9 februari 2012, 23:06
Vandaag opgehaald bij the Fellowship of Acoustics in Bergentheim, geweldig bedrijf in het Oosten van het land met een prachtige collectie aan gitaren (veel ongewone ook nog). Komen veel buitenlanders om gitaren te verhandelen omdat de eigenaar in staat is om aparte en kwalitatief uitzonderlijke instrumenten te vergaren. Maar a la, ik heb beslag kunnen leggen op een Höfner new president uit 2001, prachtig blonde versie met de bekende tekening op de achterkant van de gitaar. Mooie houten klank, dat goed wordt weergeven door de floating pick.

http://i116.photobucket.com/albums/o14/soundbound/DSC02381.jpg

http://i116.photobucket.com/albums/o14/soundbound/DSC02386.jpg

Dat wordt weer spelen de komende dagen!!

Brewskie
9 februari 2012, 23:26
Erg mooi hoor. Heb wel gehoord dat die winkel erg duur is. Wat was jouw ervaring ?

En ik ben benieuwd wat een floating pick is. :supercool:

mesaman
9 februari 2012, 23:29
ik vroeg hem ooit eens hoeveel gitaren ik voor die prijs kreeg, t werd een kort gesprek.



:crazyhappy:

soundbound
10 februari 2012, 19:56
Mijn ervaring met TFOA is vooral goed. Ik heb een goede prijs gekregen voor de gitaar die ik inruilde en heb ook een faire prijs betaald voor de Höfner. Ik vind de eigenaar een sympathieke vent die de tijd voor je neemt en met veel passie laat zien welke instrumenten hij binnen heeft gekregen en wat het unieke aan de instrumenten is. De prijzen zijn wat hoger dan gemiddeld is mijn inschatting, maar de instrumenten zijn veelal ook bijzonder en in mijn ogen de prijs waard. Maar dat bepaalt een ieder voor zich zelf natuurlijk. Ik heb er een aantal mensen getroffen die een lange reis er voor over hadden om met hem te handelen. Vooral Duitse klanten vinden hun weg naar TFOA en degene die ik gesproken heb, waren onder de indruk van de uniciteit van de instrumenten. De instrumenten worden hem doorgaans aangeboden door klanten uit heel Europa, want hij schijnt Europees een betere pers te hebben dan hier in Nederland. Ik ga in ieder geval met plezier af en toe bij hem koffie drinken en mij vergapen aan het moois dat hij heeft. Als je zijn site een beetje in de gaten houdt, zie je ook de omloopsnelheid van instrumenten. Het vernieuwt per dag, wat volgens mij blijk geeft van goede zaken. Maar goed: voor apartere instrumenten betaal je een prijs!

De floating pick (van Höfner zelf) is een element dat niet in of op de body wordt bevestigd maar als het ware boven de top zweeft. Daardoor krijg je een hele directe afname van de snaren, hetgeen een jazzy geluid oplevert.

Hotpepper01
14 februari 2012, 22:12
Mooi mooi mooi mooi. Ik vind die jazzbakken toch wel mooi en zeker deze.... Ik zou er bijna jaloers op worden. Van harte gefeliciteerd en veel plezier er mee...

Brewskie
14 februari 2012, 23:08
De floating pick (van Höfner zelf) is een element dat niet in of op de body wordt bevestigd maar als het ware boven de top zweeft. Daardoor krijg je een hele directe afname van de snaren, hetgeen een jazzy geluid oplevert.
Ok. Dank. Dacht even dat je misschien de floating pickguard bedoelde, wat die bestaat ook.

Little Jay
15 februari 2012, 08:34
Lekker jazzgitaar die Höfner.

Ik vind TFOA een mooie collectie hebben, maar ik vind z'n prijzen over het algemeen aan de stevige kant. Maar goed, als hij genoeg klanten heeft die dat betalen is 'ie gek als 'ie gaat dalen natuurlijk. 1845 voor deze Höfner (vraagprijs) valt dan wel weer mee geloof ik.

Mooie koop!

TheJazzman2
21 januari 2013, 13:21
Ik heb hem ook. Een paar jaar geleden aangeschaft bij Frans Elferink in Noordwijkerhout voor een hele leuke prijs. Echt een geweldige jazzgitaar. Prachtig afgewerkt. Beter dan menige dure Gibson. Die overigens zeker niet beter zijn maar wel veel duurder. Het enige nadeel van deze gitaren blijft de gevoeligheid voor feedback bij hogere volumes. En dan bedoel ik niet keihard maar redelijk. Men heeft natuurlijk niet voor niks op een gegeven moment de plank uitgevonden. Frans heeft voor mij de F-gaten dichtgemaakt met fineer. Echt heel mooi gedaan en dat scheelt wel. Heeft iemand een andere tip om feedback in de hand te houden cq voorkomen. Ik zie mensen als Jesse en Martijn en ook veel andere jazzgitaristen toch op vrij behoorlijke volumes spelen en toch ogenschijnlijk geen last van feedback hebben.

arnoldtims
21 januari 2013, 17:09
Ik weet dat BB king voordat hij zijn eigen gitaar had zonder f sleutels, de holtes van zijn ES vol stopte met schuim.
Ik heb vele variaties gezien van handdoeken tot schuim.
Denk trouwens wel dat het je sound ook veranderd.

muziekschuur
21 januari 2013, 17:18
2600 euro nieuw...

soundbound
21 januari 2013, 22:07
maar dan heb je ook wat :)

er is nu ook een special edition in omloop (vanwege het 125jarige bestaan van de firma) met prachtige houtsoorten, die nog een paar euro's meer kosten (maar mooi!!!)

FeestBeest
3 maart 2013, 14:05
@SoundBound Hoe heet die special edition? Eerder in dit bericht las ik dan men de vraagprijs van 1850 redelijk vond. Nieuwprijs lees je verschillende verhalen over. BIj Thomann.de hangt ie momenteel voor 2666, maar je leest ook wel nieuwprijs 1900. Dat probeer ik dus te begrijpen. Misschien dat jou kennis over een special edition daar uitsluitsel over geeft.

soundbound
3 maart 2013, 15:23
ik bedoelde deze, met zeer exotische houtsoorten (en een daartoe passende prijs :) )
http://www.musik-oevermann.de/online-shop/3-jazzblues-gitarren/1313-hoefner--hofner--new-president-limited-edition

verder zijn er nog een paar specials uitgebracht (zwart en wit meen ik), die snel tussen de 3000 en 3500 liggen (kijk bijvoorbeeld hier, dat is er dan eentje in antique brown http://www.marnic-instruments.nl/nl/new_president)

de prijzen variëren nog wel. De in Duitsland handgemaakte kosten nieuw snel 2700/2900 euro (http://www.hofnerheaven.nl/hollowbody_gitaren.html of inderdaad Thomann), terwijl de in het Oosten gemaakte versies al te krijgen zijn voor ruim 500 euro (ik heb geen idee hoe goed die zijn, maar die zullen waarschijnlijk geen handgestoken blad hebben). Als je er een voor 1900 kan krijgen en het is een Duitse, lijkt mij dat wel een goede deal. Ik heb dat voor een puntgave 2001 variant betaald, met de mooie ingelegde lelie op de achterkant en het mooi getekende hout