PDA

View Full Version : EMG 89 sa sa hulp gezocht



hailwood
9 februari 2012, 19:55
Ik heb een complete slagplaat met een 89 in de brug en twee sa het zijn de oude type.
nou hebben ze batterij aansluiting er af geknipt en zitten er een hoop losse draden op ben geen electra techneut,iemand misschien een schema?

Groeten en bedankt,

Ed

Oranjeaap
9 februari 2012, 20:30
Al op de website van EMG gekeken?

hailwood
9 februari 2012, 20:50
Al op de website van EMG gekeken?

Heb ik gedaan word er niet veel wijzer van,misschien moet ik het spul maar naar een gitaarbouwer brengen.
Moet in mijn USA strat komen zitten nu nog texas specials in.

groovieguitarguus
9 februari 2012, 21:05
Hoi hailwood....

Lastig kan het niet zijn.

Wel belangrijk dat je een Stereo Jack - INPUT - er bij geleverd heb gekregen.

Dit schema is denk overzichtelijk, als je tenminste de versie met ouderwets soldeerwerk hebt.
Als het goed is, is de '89 al goed aangesloten op de Push Pull.

Waar woon je??? Misschien kan ik je helpen.

Let op... dit schema is met 3x een Single Coil, maar in principe gelijk....
Ook moet je GEEN aardedraad aan brug / tremelo vast solderen...

Succes


http://www.guitarheadspickups.com/wiring/images/wiringactsc.jpg

hailwood
9 februari 2012, 21:15
Hoi hailwood....

Lastig kan het niet zijn.

Wel belangrijk dat je een Stereo Jack - INPUT - er bij geleverd heb gekregen.

Dit schema is denk overzichtelijk, als je tenminste de versie met ouderwets soldeerwerk hebt.
Als het goed is, is de '89 al goed aangesloten op de Push Pull.

Waar woon je??? Misschien kan ik je helpen.

Let op... dit schema is met 3x een Single Coil, maar in principe gelijk....
Ook moet je GEEN aardedraad aan brug / tremelo vast solderen...

Succes


http://www.guitarheadspickups.com/wiring/images/wiringactsc.jpg

Dat ziet er bruikbaar uit bedankt denk dat alles verder goed moet zitten komt uit een strat alleen heeft de vorige eigenaar alles los geknipt.
Is inderdaad de soldeer versie,ik kom uit Oostknollendam(Wormer)
Zit geen jack aan kan dus niet de strat jack gebruiken?

Bedankt.

groovieguitarguus
9 februari 2012, 21:17
Dat ziet er bruikbaar uit bedankt denk dat alles verder goed moet zitten komt uit een strat alleen heeft de vorige eigenaar alles los geknipt.
Is inderdaad de soldeer versie,ik kom uit Oostknollendam(Wormer)
Zit geen jack aan kan dus niet de strat jack gebruiken?

Bedankt.

Ik dacht het al te 'ruiken' dat je in Oostknollendam woont... Ik woon in Assendelft... ;-)
Mocht het niet lukken, kan je me een berichtje sturen.

gr. Guus

hailwood
9 februari 2012, 21:23
Ik dacht het al te 'ruiken' dat je in Oostknollendam woont... Ik woon in Assendelft... ;-)
Mocht het niet lukken, kan je me een berichtje sturen.

gr. Guus

Super Guus,groovieguitar klinkt goed ruikt lekker landelijk he haha...
Bedankt voor je aanbod,doe je misschien aan gitaar onderhoud?

Gr Ed..

groovieguitarguus
9 februari 2012, 21:41
Super Guus,groovieguitar klinkt goed ruikt lekker landelijk he haha...
Bedankt voor je aanbod,doe je misschien aan gitaar onderhoud?

Gr Ed..

Hoi Ed, ik ben niet bang voor een soldeerbout of om het e.e.a. aan mijn gitaren te sleutelen (afstellen - intoneren)
Het echte vakwerk frets etc. waag ik me niet aan...

Heb je bij je strat wel ruimte voor de batterij? Of moet je nog gaan vrezen?

hailwood
9 februari 2012, 22:14
Hoi Ed, ik ben niet bang voor een soldeerbout of om het e.e.a. aan mijn gitaren te sleutelen (afstellen - intoneren)
Het echte vakwerk frets etc. waag ik me niet aan...

Heb je bij je strat wel ruimte voor de batterij? Of moet je nog gaan vrezen?

Ben net begonnen met gitaar spelen dus ben erg onbekend met de techniek...
Heb een mooie USA Strat waar ik de EMG elementen in wil ben een Steve Luke geluid liefhebber.
Ik hoopte de battterij in de tremmelo ruimte te kunnen stoppen maar heb nog niet geken of dat gaat.

Heb ook nog een jaren 70 Ibanez Les Paul met Bigsy en een Ibanez SG uit 75 maar deze Strat moet mijn main gitaar gaan worden ben net in een band gaan spelen,en dat op mijn 42e :-)

Gr Ed.

groovieguitarguus
9 februari 2012, 22:26
Ben net begonnen met gitaar spelen dus ben erg onbekend met de techniek...
Heb een mooie USA Strat waar ik de EMG elementen in wil ben een Steve Luke geluid liefhebber.
Ik hoopte de battterij in de tremmelo ruimte te kunnen stoppen maar heb nog niet geken of dat gaat.

Heb ook nog een jaren 70 Ibanez Les Paul met Bigsy en een Ibanez SG uit 75 maar deze Strat moet mijn main gitaar gaan worden ben net in een band gaan spelen,en dat op mijn 42e :-)

Gr Ed.

Steve Lukather is te gek... één van mijn grootste idolen en ispirators qua gear en sound.

Je moet idd even checken waar de batterij past. Bij de tremelo veren lijkt me stug.
Als je de slagplaat van de strat verwijderd, heb je misschien de versie met 'asbak'. Daarbij is de gehele ruimte onder de pickups weggevreesd. Dan heb je wel ruimte voor een batterij. Anders wordt het denk ik lastig... Als het echt een mooie, unieke originele strat is, wees wel voorzichtig voor je gaat frezen of Hakken... Kan zo de waarde flink naar beneden halen... Succes... gr. Guus (43)

hailwood
11 februari 2012, 10:44
Steve Lukather is te gek... één van mijn grootste idolen en ispirators qua gear en sound.

Je moet idd even checken waar de batterij past. Bij de tremelo veren lijkt me stug.
Als je de slagplaat van de strat verwijderd, heb je misschien de versie met 'asbak'. Daarbij is de gehele ruimte onder de pickups weggevreesd. Dan heb je wel ruimte voor een batterij. Anders wordt het denk ik lastig... Als het echt een mooie, unieke originele strat is, wees wel voorzichtig voor je gaat frezen of Hakken... Kan zo de waarde flink naar beneden halen... Succes... gr. Guus (43)

Gaat niet passen een baterij bij de tremelo en vrezen vind ik zonde.
Misschien een goedkoop stratje op de kop zien te tikken,zal wel de elementen proberen goed aangesloten te krijgen dan kan hij er dan zo in.
Wat voor gitaren heb jij Guus?

Gr Ed

groovieguitarguus
12 februari 2012, 21:04
Hoi Hailwood... ik heb een 2x een Valley Arts... Begin 90er jaren... MET EMG's uiteraard...

Daarnaast nog het nodige aan gitaren... Op dit moment is er een Strat in de bestelling.
Persoonlijk, zou IK niet meer kiezen voor EMG's. Ook Steve Lukather zijn nieuwste gitaren hebben GEEN Emg's meer, maar Custom made DiMarzio's.
Wil niet zeggen dat je met EMG's slechte elementen hebt.

gr. Guus