PDA

View Full Version : Mijn gibby aan het overlijden?:(



a7xFAN
9 februari 2012, 19:53
Hallo iedereen, ik heb een Gibson Les Paul Standard er is een probleempje met mn G snaar. Als ik de G snaar aan het stemmen ben en hij staat goed, dan "druk" (1e woord wat in me op schoot...) ik de 12e fret in wat ook gewoon G is, en dan geeft mijn stemapparaat aan dat hij lager gestemd is. Doe ik de G daarna gewoon weer los dan is hij weer goed gestemd. Ik erger me hier heel erg aan tijdens nummers spelen, maar ik zou graag willen weten wat er is en of het ook te verhelpen is. Het is alleen de G snaar =[

Alvast, DANKU

marco v
9 februari 2012, 19:56
Die verrekte G snaar toch altijd.
Intoneren lijkt me de enige juiste oplossing.

Misery Signals
9 februari 2012, 19:59
Intoneren:

Je snaar los aanslaan en stemmen. Dan de 12de fret induwen en aanslaan. Is het te laag, dan je zadeltje wat naar voor (richting elementen) zetten. Opnieuw los aanslaan en stemmen, dan terug de 12de fret induwen en aanslaan. Eventueel nog wat verder naar voor met het zadeltje. Dit tot de 12de fret gelijk is aan de losse aanslag en beiden gestemd zijn.

Dit kan je zo bij alle snaren doen. is de 12de fret te laag, zadel naar voor (elementen) toe zetten. is het te hoog, dan zadel in de richting van je staartstuk zetten.

MS

Buzzel
9 februari 2012, 20:29
Dit is het begin van het einde!

Nee, je gitaar moet even geintoneerd worden. Lukt het zelf niet breng hem dan naar de gitaarwinkel. Het zal de bespeelbaarheid zeker ten goede komen!

terrasbeest
9 februari 2012, 21:45
Fender kopen.

Buzzel
9 februari 2012, 22:05
Wat is dat dan voor reactie? Op mijn fender moet ik alles nog altijd goed intoneren hoor.

bass blom
9 februari 2012, 22:13
heeft ie een begrafenisverzekering?

Watchmaker
9 februari 2012, 22:35
Is het dan echt zo dat iedereen maar standaard met die tuners werkt, en niet meer op z'n gehoor afgaat? Nou ja, toen ik in 1980 leerde spelen moest ik 't wel zo leren ook, want ze bestonden nog niet. :)

Hoe dan ook, inderdaad intoneren. Ik gebruik een flageolet op de 12de die ik vergelijk met de aangeslagen toon op de 12de. Moeten exact overeenkomen. Zadeltje op de brug verdraaien met een schroevedraaier.

Google is your friend. Probeer ook Youtube, zelf nog niet gekeken maar ALLES staat op YT inmiddels.

lindstrom
9 februari 2012, 22:45
Fender kopen.

Als je altijd vals wil klinken is het een prima plan idd. :stop:

Jeroen_K
9 februari 2012, 23:14
Fender kopen.

Die hoef je niet te intoneren want het klinkt toch nergens naar? :soinnocent:

e!
9 februari 2012, 23:18
Prijs voor lolligste reactie in dit topic gaat toch echt wel naar terrasbeest... :seriousf:

Maar serieus.. ik zou ook een Fender kopen.
















:soinnocent:

polviggen
10 februari 2012, 08:29
wat een topictitel voor een snaar die slecht geïntoneerd staat.

Altijd intoneren met nieuwe snaren, dan blijft dat normaalgezien goed staan als je niet van snaardikte, stemming of merk wisselt.

o0rollo0o
10 februari 2012, 08:38
Benzine bijna op van mijn auto.. Begin van het einde.. Zou ik een nieuwe auto moeten kopen?:(

a7xFAN
10 februari 2012, 09:56
Ik ben geen fan van Fenders.. vaak genoeg op gespeeld en niets voor mij :P

Metalhead6661
10 februari 2012, 10:02
Mmmm iedereen heeft smaak verschil, persoonlijk vind ik Fenders wel lekker spelen maarja..

en je "gibby" moet je laten intoneren zoals de rest al zei. succes.

jan jansen
10 februari 2012, 11:11
[/QUOTE]GIBBY?zo`n slechte copie zeker van een chinese namaak?ik zou hem in de kachel opstoken....:sssh::crazyhappy::mmmm:

wireman
10 februari 2012, 11:39
Kan ook nog een slecht stemmechaniek zijn.. Daar hebben Gibs ook nog wel eens last van.

wireman
10 februari 2012, 11:40
edit.. Ik had het topic niet goed gelezen... idd gevalletje Fender kopen! ;)

Ace 1.15.19
10 februari 2012, 11:46
Ja nu weten we het wel.

Slotje?

wireman
10 februari 2012, 11:52
Okee.... vooruit dan maar.. GIBSON DE GOEISTE!!!! :seriousf:

JGD
10 februari 2012, 12:28
misschien gewoon eens een ECHTE Gitaar kopen ipv altijd die ouwe lullen fenders en gibsons?

een beetje goeie jackson bijv?


:soinnocent: ;) (nu word ik vast gelynched....:seriousf:)

o0rollo0o
10 februari 2012, 14:01
Nou, een jackson dinky is wel echt vet.. de badass ibanez zeg maar :D

zoon van Piet
10 februari 2012, 14:17
het wordt hier snel melig.. beetje gibson of fender bashen..

Maar het fenomeen van de valse g - bij goede intonatie- is wel een typisch kwaaltje, dat zich bij 24,75 meer manifesteert dan bij 25,5 ..

tact is my middle name..

guitarkid
10 februari 2012, 14:31
Is het dan echt zo dat iedereen maar standaard met die tuners werkt, en niet meer op z'n gehoor afgaat? Nou ja, toen ik in 1980 leerde spelen moest ik 't wel zo leren ook, want ze bestonden nog niet. :)


Ahum.....
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/stemfluit.jpg
En verder o.a. natuurlijk die joekel van Korg.... ;)


het wordt hier snel melig.. beetje gibson of fender bashen..
Maar het fenomeen van de valse g - bij goede intonatie- is wel een typisch kwaaltje, dat zich bij 24,75 meer manifesteert dan bij 25,5 ..
tact is my middle name..

:)

Metalhead6661
10 februari 2012, 14:40
misschien gewoon eens een ECHTE Gitaar kopen ipv altijd die ouwe lullen fenders en gibsons?

een beetje goeie jackson bijv?


:soinnocent: ;) (nu word ik vast gelynched....:seriousf:) Jackson Randy Rhoads series is wel vet, maar ik had ergens gehoord dat die zijn stop gezet. Misschien rare droom maarja. ESP en Schecter hebben ook leuke gitaren.

HaroldA
11 februari 2012, 19:53
Kan ook nog een slecht stemmechaniek zijn.. Daar hebben Gibs ook nog wel eens last van.

Gibsons met slechte tuners moet ik nog tegen komen. Slechte topkammen genoeg, maar de tuners zijn altijd best wel goed.

JazzBass
12 februari 2012, 17:57
Geef mij maar mijn Mexicaanse tele's, ff goed afstellen en niks aan het handje!

mesaman
13 februari 2012, 20:36
ik zeg ibanez! die zijn gewoon de beste! zelfs de gitarist van zappa speeld er op!

wireman
13 februari 2012, 21:31
U bedoelt Steve Vai?.... Das geen lullige..

Al die technische shredgasten spelen Ibanez.. Het is gewoon een goed merk.. klaar!

VAi, Satriani en zo nog een paar...