PDA

View Full Version : refret, Fender USA strat '96, welke?



JP074
9 februari 2012, 19:26
Dag mensen,

mijn Fender Lonestarstrat USA uit 1996 is toe aan nieuwe fretten.

Ik zou graag dezelfde erop hebben als die er af-fabriek op zaten, nu is mijn vraag aan jullie :

Welk merk is daarvoor het beste? Heb Boston en Dunlop langs zien komen, zijn die kwalitatief goed?

Ik wil er Medium Jumbo's op hebben; kan er echter niet helemaal uit komen, dus vandaar mijn vraag.

Groet,

J.

freddie bassman
9 februari 2012, 19:30
Dan heb je goed door gespeeld!!

JP074
9 februari 2012, 19:34
Dan heb je goed door gespeeld!!

Speel op meerdere gitaren :)

Fretten zijn al eens gevlakt,

maar wat is het beste spul hiervoor?

Gr.

Tabula Rasa
9 februari 2012, 21:14
Ik gebruik op al mijn zelfbouw Dunlop en ben erg tevreden.

Javaca
9 februari 2012, 22:01
Dè aanrader van dit jaar: Jescar fretdraad.

http://www.jescar.com/

De 'barbs' zijn een stuk scherper en netter gemaakt dan die van Dunlop. Het sluit beter aan en bljft beter zitten. Ook slijt het veel minder hard.

Dit fretdraad wordt gefabriceerd door Menzerna.

Meneer I.
10 februari 2012, 00:13
Even dit draadje volgen, toevallig uit hetzelfde jaar, mijn '96 USA Telecaster heeft ook allemaal "V" vormige kepen in de frets en zijn door het vele benden, vibrato's etc aardig op aan het raken.

Wellicht zijn ze nog wel te vlakken, dit zou ik wel eens zelf willen proberen, heeft iemand een link naar een tutorial of zo???

Zelfs mijn 60s CP strat begint hetzelfde slijtagepatroon te vertonen! En die heb ik pas een paar jaar.

JP074
10 februari 2012, 15:09
Dag mensen,

heb het een en ander kunnen vinden, vele lovende woorden over Dunlop.

heb dunlop Medium 136150 besteld bij Vox Humana.

Dank voor de reacties,

Gr
J.

JP074
10 februari 2012, 15:13
Even dit draadje volgen, toevallig uit hetzelfde jaar, mijn '96 USA Telecaster heeft ook allemaal "V" vormige kepen in de frets en zijn door het vele benden, vibrato's etc aardig op aan het raken.

Wellicht zijn ze nog wel te vlakken, dit zou ik wel eens zelf willen proberen, heeft iemand een link naar een tutorial of zo???

Zelfs mijn 60s CP strat begint hetzelfde slijtagepatroon te vertonen! En die heb ik pas een paar jaar.

Het is maar mijn mening, maar als je nog nooit fretten hebt gevlakt, lijkt me dat iets dat je aan anderen overlaat.

De mijne zijn destijds door Dick Dijkman netjes gevlakt.

Kostte E75,-

Gr

J.

marter544
10 februari 2012, 15:29
Stainless steel frets zijn ook wel de moeite waard.. Mijn schecter is helemaal plat gespeeld, en ik zit te overwegen wat meer geld uit te geven en er dan SS in te laten zetten, is veel harder dus je fretten slijten dan nooit weer.

bass blom
10 februari 2012, 15:30
Stainless steel frets zijn ook wel de moeite waard.. Mijn schecter is helemaal plat gespeeld, en ik zit te overwegen wat meer geld uit te geven en er dan SS in te laten zetten, is veel harder dus je fretten slijten dan nooit weer.

wel veel meer werk om te doen omdat het harder is.

JP074
18 februari 2012, 20:24
De Dunlops zitten erop,

ben zeer tevreden over het resultaat.

Volgende week is mijn Les Paul aan de beurt; is namelijk ook vlak gespeeld.