PDA

View Full Version : Gitaar koffer ouder maken



roy6644
9 februari 2012, 18:29
Ik heb een strat roadworn 60's. Nu heb ik vandaag een koffer ervoor gekocht. Maar ik wil de koffer een oud uiterlijk geven. Mijn gitaar ziet er ook oud uit en beschadigd. Hoe kan ik dat bij mijn gitaar koffer ook doen?

Iemand ideeën of tips?

nak
9 februari 2012, 18:31
Sleep hem achter een motor ;)

piezo
9 februari 2012, 18:34
Gewoon ruilen tegen een oude natuurlijk.

matto
10 februari 2012, 20:09
Als het een tweed koffer is: een paar lagen blanke lak aanbrengen met een rolletje of een spuitbus.
Dan de kopse kanten met grof schuurpapier en/of een grove vijl beschadigen tot het er oud uitziet.
scharnieren en sluitingen dof maken met staalwol en de lak daarna hier en daar weer beschadigen met een sleutelbos of iets dergelijks.
Maar waarom???????????????:crazyhappy: :seriousf::seriousf: die koffer ziet toch niemand?

roy6644
10 februari 2012, 20:13
Als het een tweed koffer is: een paar lagen blanke lak aanbrengen met een rolletje of een spuitbus.
Dan de kopse kanten met grof schuurpapier en/of een grove vijl beschadigen tot het er oud uitziet.
scharnieren en sluitingen dof maken met staalwol en de lak daarna hier en daar weer beschadigen met een sleutelbos of iets dergelijks.
Maar waarom???????????????:crazyhappy: :seriousf::seriousf: die koffer ziet toch niemand?


Het is een (nep) leren koffer.
Dus de sluitingen en scharnieren met staalwol. Oke ga ik doen.
Misschien dat ik het leer zelf ook nog wel kan bewerken met een mes.

Niemand die het ziet?? Jawel ''ik'' zie het;)

muziekschuur
10 februari 2012, 20:27
Stickers..... Viltstift....


Vraag alle meiden op een verjaardag wat op te schrijven..... Geef ze allemaal een marker met een roosje.....

Swaag
10 februari 2012, 21:53
Er overheen pissen, ejaculeren en braken schijnt ook te helpen.

roy6644
10 februari 2012, 21:56
Er overheen pissen, ejaculeren en braken schijnt ook te helpen.

Waar slaat dat nou weer op? Dan kun je net zo goed niks zeggen.

Swaag
10 februari 2012, 23:21
Als je wilt dat je splinternieuwe koffer eruit ziet alsof het al een leven lang rock 'n' roll achter de rug heeft, zou je een rock 'n' roll leven kunnen overwegen.

Mijn mening (let op: mijn mening hè) is dat als je wilt dat iets er oud uitziet, je oud moet kopen.
Nu wordt er een bepaalde status aangemeten adhv oud gemaakte objecten.
Zonder te willen beledigen zou ik willen stellen dat het in mijn ogen een flink wanna-be gehalte heeft, dat relic en aging gedoe..
I

Jeroen_K
11 februari 2012, 22:43
Waar slaat dat nou weer op? Dan kun je net zo goed niks zeggen.

Dat is wel de reden waardoor die oude koffers er zo uitzien.. En natuurlijk door er liters bier overheen te gieten.

Mijn mening: niet neppen, gewoon afraggen en dan ziet ie er zo 'worn' uit ;)

guitarkid
29 februari 2012, 13:11
Er overheen pissen, ejaculeren en braken schijnt ook te helpen.


Waar slaat dat nou weer op? Dan kun je net zo goed niks zeggen.

Tuurlijk wel. Een beetje muzikant.......!

HaroldA
29 februari 2012, 13:41
What The F***?!?

Welke mongool (want ja, dat ben je) wil een goede koffer gaan slopen omdat hij er "te nieuw" uit ziet?

Je bent niet goed bij je hoofd. :stop:

Buzzel
29 februari 2012, 15:20
What The F***?!?

Welke mongool (want ja, dat ben je) wil een goede koffer gaan slopen omdat hij er "te nieuw" uit ziet?

Je bent niet goed bij je hoofd. :stop:

Er zijn ook heel veel gitaristen die er graag meer betalen voor een oud uitziende gitaar hoor.

HaroldA
29 februari 2012, 15:22
Er zijn ook heel veel gitaristen die er graag meer betalen voor een oud uitziende gitaar hoor.

Oude gitaar kopen dan. :ok:

soup
29 februari 2012, 15:34
Wat een onzin dit, hou die koffer gewoon nieuw/intact.

Of je kocht gewoon een oude strat koffer.

joeyonfire
29 februari 2012, 15:42
Avondje vrij maken, een busje lenen en die koffer een paar uur lang in die bus smijten.



Voor de rest, (nep)leer met een mes bewerken. Hoe haal je het in je hoofd.

Buzzel
29 februari 2012, 15:43
Oude gitaar kopen dan. :ok:

Ik heb 2 gitaren uit de jaren 80. Zien er beide nog nieuw uit :sssh: Ik vind het zelf ook idioot om daar meer voor te betalen, maar als iemand dat nou leuk vind moet hij/zij dat lekker doen.

Harald
29 februari 2012, 16:03
Vrijheid blijheid, daar niet van... maar (wel iets beschaafder uitgedrukt)... wat HaroldA zegt.

Waar blijven de setjes voorgeroeste snaren met pindakaascoating ???

Ach, als je hem niet relict wil ik misschien nog wel ruilen voor een oude stratkoffer, die er aardig gerelict uitziet en een disfunctioneel scharnier heeft ;p) (moet ie wel niet te groot zijn, dat is weer het mooie van deze koffer... die is compact, volgt de vorm van de gitaar.)

HaroldA
29 februari 2012, 16:05
Waar blijven de setjes voorgeroeste snaren met pindakaascoating ???

Inderdaad. Glanzende snaren op je nep-oude Strat? Schande! :mad:

... mag je eigenlijk ook alleen maar stompe plectrums gebruiken?

Harald
29 februari 2012, 16:07
plectrums??? oude vijf cent muntjes, uit de gulden tijd uiteraard!

B-stone
29 februari 2012, 22:53
What The F***?!?

Welke mongool (want ja, dat ben je) wil een goede koffer gaan slopen omdat hij er "te nieuw" uit ziet?

Je bent niet goed bij je hoofd. :stop:

Jij bent altijd zo lekker subtiel in je bewoordingen :D

Maar ik geef je wel gelijk.
1) niemand ziet die koffer
2) koffer bied bescherming voor de gitaar en dat moet je niet gaan beschadigen.
3) het zogenaamde wannabe gehalte vooral als het zo nep is gedaan ( die maple fretboard slijtage op die roadworn fender).
4) je gaat misschien te ver en dan heb je een koffer verneukt.
5) resell value is nul komma nul nul 3 keer niks.
6) dat ding staat ergens in de garage en zie je alleen van huis naar auto en van auto naar kroeg/ repetitie ruimte/ plaats van bestemming.
7) ik heb heen idee van wat voor hout die koffers zijn maar een scheur in je fake leerzodat water vrijspel heeft met het (goedkope) hout= een onbruikbare koffer ( op gezwollen hout?)
8) mensen op straat zullen denken waarom jij op je koffer pist, je hoogtepunt loost, en of je niet beter in de plee had kunnen kotsen ipv op je koffer.

Ofzo iets... :P

Ik hoop dat ik je overtuigd heb ^^

HaroldA
29 februari 2012, 22:54
Jij bent altijd zo lekker subtiel in je bewoordingen :D

Overdrijven maakt de zaak duidelijk.

B-stone
29 februari 2012, 22:56
Ik kan op de mobiele versie niet editten? Die rode smiley is punt 8

:D

Harald
1 maart 2012, 08:09
Moet trouwens wel zeggen dat ik Tommy Emmanuel wel eens het advies heb horen geven om een oude afgeragde koffer te gebruiken. Maar dat gaat alleen op als je veel vliegt met je instrument. En tegen die tijd is je koffer al heel naturel gerelict... De reden was dat de mensen die met de bagage omgaan wat voorzichtiger doen als de koffer er uitziet alsof hij elk moment uit elkaar kan vallen. Als je koffer eruitziet alsof je er met een auto overheen kunt rijden heb je een goede kans dat iemand het wel eens wil proberen, soort reverse psychology zeg maar.... Maar, tegen de tijd dat je idd. veel vliegt met je instrument ga je echt geen aandacht meer besteden aan opzettelijk relicen van je spullen.

Nobler
2 maart 2012, 16:36
Toch begrijp ik wel dat iemand voor een oude of een relic gitaar een oude koffer wil. Ik heb voor mijn japanse LP-replica uit de jaren '70 rond 1980 een tweedehands Gibson LP koffer waarvan het handvat kapot was en die er 'oud' uitzag gekocht voor 25 gulden. Later heb ik ooit een mooi passend handvat kunnen laten aanbrengen. Alles viel op zijn plek toen ik een paar jaar geleden een oude veelgebruikte 'natural relic' Gibson LP kon kopen waarvan de koffer door de verkoper niet lang daarvoor weggegooid was omdat hij helemaal uit elkaar viel. De gitaar lijkt volledig te passen bij de oude koffer die ik nog had.

Tweedehands kopen lijkt mij de juiste oplossing, dan zijn ze al oud, en als je het goed doet betaal je er ook nog eens niet te veel voor. Ik heb alleen gemerkt dat voor tweedehands Gibson en Fenderkoffers al behoorlijk veel gevraagd wordt.

Probleem is misschien dat er momenteel zoveel spotgoedkope nieuwe koffers van acceptabele kwaliteit te krijgen zijn. Meer dan 50-70 euro hoef je geloof ik niet te betalen bij de grote aanbieders. Ik kan me voorstellen dat dat 'reliccing' uitlokt. Ik hou echter niet van kunstmatige veroudering.

Tot slot moet ik wel zeggen dat, wat er ook in zit, ik het nooit helemaal vertrouw om koffers waar Gibson of Fender op staat buiten mijn zicht te laten, altijd bang dat ze om het opschrift (en de verwachting van wat er in zit) gestolen zullen worden.

LGK
2 maart 2012, 18:11
Je moet niet willen om dingen (koffers of gitaren) er oud uit te laten zien, nu kan ik dat met een koffer mischien nog wel begrijpen.. Maar een gitaar... Mensen geven soms duizenden euro's uit om hun gitaar er oud uit te laten zien.. Je krijgt toch nooit het echte gevoel van een ECHT oud strat ofzo... Zonde van je geld...
Maar die koffer.. Ja het heeft mischien wel wat... Gewoon als je gaat lopen over straat met dat ding.. Soms is laten vallen. Dat word ie al snel ouder :cooler:

The Bertman
2 maart 2012, 18:50
Beter laat dan nooit, ik verplaats hem naar Zelfbouw.

Thiez
2 maart 2012, 18:56
Gewoon in gebruik nemen! ik heb mijn gitaarkoffer nu 1,5 jaar denk ik. en dan ding ziet er al aardig geleefd uit. Daar is het een koffer voor, die beschermt je gitaar. Dat wil zeggen dat een koffer alle krasjes en schrammen opneemt en er dus binnen no time afgeleefd uit ziet.

Mr.Fingers
2 maart 2012, 19:39
What The F***?!?

Welke mongool (want ja, dat ben je) wil een goede koffer gaan slopen omdat hij er "te nieuw" uit ziet?

Je bent niet goed bij je hoofd.


Als ik z'n topics zo eens bekijk, schat ik hem samen met proguitar89 en CIDGibson in bij de "Drummers op gitaarnet"... Aan hen kun je ook zien dat het podium waterpas staat, als het kwijl uit beide mondhoeken komt.

Stillborn
2 maart 2012, 22:57
Als ik z'n topics zo eens bekijk, schat ik hem samen met proguitar89 en CIDGibson in bij de "Drummers op gitaarnet"... Aan hen kun je ook zien dat het podium waterpas staat, als het kwijl uit beide mondhoeken komt.

:seriousf:

Jan Buurman
3 maart 2012, 08:16
Gewoon in gebruik nemen! ik heb mijn gitaarkoffer nu 1,5 jaar denk ik. en dan ding ziet er al aardig geleefd uit. Daar is het een koffer voor, die beschermt je gitaar. Dat wil zeggen dat een koffer alle krasjes en schrammen opneemt en er dus binnen no time afgeleefd uit ziet.

Dan moet je wel van je slaapkamer af komen :soinnocent:

Maar inderdaad, na een paar keer in en uitladen is de nieuwigheid er snel af....

Thiez
3 maart 2012, 13:11
Dan moet je wel van je slaapkamer af komen :soinnocent:

Maar inderdaad, na een paar keer in en uitladen is de nieuwigheid er snel af....

Dat is, maar als je niet van je slaapkamer afkomt heb je toch ook geen koffer nodig? :P

Jan Buurman
3 maart 2012, 13:39
GAS misschien....

marter544
3 maart 2012, 14:23
Je mag em tegen die van mij ruilen.. Ding valt na 3 jaar optreden en repeteren van ellende uit elkaar, ik ben wel toe aan een nieuwe!

barno
3 maart 2012, 14:25
Life on the road will do the job anytime. Bij mij slijt alles nogal snel, ik ben dan ook meer van het gebruikerstype ipv verzamelaar of zo.
Wat geweldig goed werkt: heb es ooit op vakantie koffer van mijn acoustische gitaar als campingtafeltje moeten gebruiken. na een week kokkerellen in open lucht : zware relic...