PDA

View Full Version : Anton's kleine Stratocaster Rewire-projectje



MyGreenLady
9 februari 2012, 16:52
Nadat ik begonnen ben mijn eigen pickups te bouwen, en daarin op het moment eventjes vast zit (bezig met het bouwen van een wikkelmachine) heb ik een brakke strat gepakt en deze opnieuw voorzien van bedrading. Ik heb de boel netjes aangesloten volgens dit diagram:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=3s_1v_2t_5w

Probleempje is, dat alleen de 3 middelste standen van de switch werken. In de bovenste en onderste stand krijg ik helemaal geen geluid. Ik heb al gekeken of het aan de aarding lag, of aan iets anders, maar ik kom er maar niet uit. Ik zit op het moment een beetje rond te zoeken maar het lukt me niet echt om mogelijke oplossingen te vinden... :???:

Tabula Rasa
9 februari 2012, 17:51
meet je schakelaar eens door in dioe twee posities. Schakelaars zien er soms hetzelfde uit maar hebben andere aansluitingen. Er zijn nogal wat variaties in omloop. Kijk ook eens naar de contactpunten en hoe die eruitzien al.s ze zichtbaar zijn. Soms zie je van buitenaf metalen banen en een strip die eroverheen glijd (aan de schakelpook verbonden)... Maakt die overal contact?

Het is echt een kwestie van meten.

MyGreenLady
9 februari 2012, 18:27
Zal ik even zo'n ding aan moeten schaffen. Zou het heel misschien ook zo kunnen zijn dat ik het apparaat verkeerd om heb gemonteerd? Zou niet uit moeten maken toch? :???:

Tabula Rasa
9 februari 2012, 21:12
Metertje heb je niet nodig als je creatief bent. Heb je een klein lampje, belletje of iets dat werkt op een klein batterijtje? Je moet geen 220V op zo'n schakelaar zetten, maar een klein zwakstroomlampje kan je helpen de verbindingen op te zoeken.