PDA

View Full Version : output probleem digitech 2112



telejunkie
9 februari 2012, 14:15
Ik heb onlangs een digitech 2112 gekocht maar merk nu dat de left output het niet doet, iemand hiermee bekend?:chicken:

cluseau
9 februari 2012, 22:46
Dat is een verdomt lastig ding hoor, kon wel eens veel tijd in gaan zitten.

telejunkie
9 februari 2012, 23:15
Dat is een verdomt lastig ding hoor, kon wel eens veel tijd in gaan zitten.

Noem als deskundige 'ns een aantal oorzaken op?

cluseau
9 februari 2012, 23:27
Noem als deskundige 'ns een aantal oorzaken op?
Om te beginnen kun je zelf de buisjes even proberen maar verder zitten er zeer veel componenten in die kunnen falen hoewel het simpel zou kunnen zijn. Om zo even een schuldige aan te wijzen.....sorry, dat gaat te ver zonder maar iets te hebben gehoort of gezien. Tis gewoon een kutding om aan te werken, erg ontoegankelijk. Je moet de waarde en kosten erg goed in de gaten houden.

telejunkie
10 februari 2012, 00:40
Ik begrijp dat ik de hele printplaat eruit moet halen om een nieuwe connector te solderen, is dat te doen voor een amateur? en weet jij of iemand welke type connector het is?

cluseau
10 februari 2012, 00:54
Ik begrijp dat ik de hele printplaat eruit moet halen om een nieuwe connector te solderen, is dat te doen voor een amateur? en weet jij of iemand welke type connector het is?

Deze dubbelzijdige print is geen experimenteer boardje he! Voor je het weet vliegen de sporen in het rond. Heb je een vermoeden dat er een connector stuk is? Hoe kom je tot die conclusie?

telejunkie
10 februari 2012, 01:10
Deze dubbelzijdige print is geen experimenteer boardje he! Voor je het weet vliegen de sporen in het rond. Heb je een vermoeden dat er een connector stuk is? Hoe kom je tot die conclusie?

Ja omdat 'ie het niet doet:seriousf: ik heb vorige week een complete output unit (kraken en brom) vernieuwd voor mijn Godin xtsa die speelt weer als een zonnetje vandaar mijn conclusie.
Is wel appels met peren vergelijken tuurlijk.

Dirk_Hendrik
10 februari 2012, 08:08
In dit geval eerst meten, dan pas gaan solderen. Als je niet weet wat en hoe je moet meten, niet doen.

Ik had enkele weken terug een GSP2101 te logeren waar al 2 keer "aan gewerkt" was. Probleem was vrij vlot gevonden en opgelost. Maar wel met gericht analyseren en niet met bot onderdelen swappen tot het goed was. Ik was meer tijd kwijt met het opruimen van een vette laag contactspray doe over de gehele print gespoten was.

bass blom
10 februari 2012, 08:26
In dit geval eerst meten, dan pas gaan solderen. Als je niet weet wat en hoe je moet meten, niet doen.

Ik had enkele weken terug een GSP2101 te logeren waar al 2 keer "aan gewerkt" was. Probleem was vrij vlot gevonden en opgelost. Maar wel met gericht analyseren en niet met bot onderdelen swappen tot het goed was. Ik was meer tijd kwijt met het opruimen van een vette laag contactspray doe over de gehele print gespoten was.

dat laatste las ik hier ergens ook een tijd geleden.
doet denken dat er een waarheid rondzwerft dat dat goed zou zijn.
hoe bizar is dat :dontgeti:

telejunkie
10 februari 2012, 13:15
dat laatste las ik hier ergens ook een tijd geleden.
doet denken dat er een waarheid rondzwerft dat dat goed zou zijn.
hoe bizar is dat :dontgeti:

Okee, loopt er hier hier een onbezoldigt ambtenaar rond die mij wil behoeden voor stupiditeiten?

b.v bijna in friesland?:makeup: almerika is me te ver:stop:

Dirk_Hendrik
10 februari 2012, 14:36
Dat ligt er aan wat je kunt en wat je aan meet en test spullen hebt staan, inclusief een ESD veilige werkplek.

bass blom
10 februari 2012, 15:03
Okee, loopt er hier hier een onbezoldigt ambtenaar rond die mij wil behoeden voor stupiditeiten?

b.v bijna in friesland?:makeup: almerika is me te ver:stop:

ik had het over die printplaat vol contactspray..

iemand schreef dat, dat hij dat gedaan had, of laten doen, zodat alles weer mooi contact maakte ofzo..

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

telejunkie
10 februari 2012, 15:18
ik had het over die printplaat vol contactspray..

iemand schreef dat, dat hij dat gedaan had, of laten doen, zodat alles weer mooi contact maakte ofzo..

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

Maar goed Bas Boterbloem, je impliceerde daarmee wel dat je er verstand van had:roll:

Heb in de meantime wel naar je muziek geluisterd, lekker brotesk moet ik zeggen, tof:blast:

bass blom
10 februari 2012, 15:27
Maar goed Bas Boterbloem, je impliceerde daarmee wel dat je er verstand van had:roll:

Heb in de meantime wel naar je muziek geluisterd, lekker brotesk moet ik zeggen, tof:blast:

wat is dat nou dan?

verstand bij mij gaat in ieder geval zo ver dat ik weet waar contactspray voor dient.
en als ik 1 randdebiel zijn hardware kan redden door aan te geven dat er idioten rondlopen die denken dat contactspray goed is om op een printplaat te spuiten..

ach laat ook maar :D

ohja en welkom op mijn negeerlijstje, heel beperkt gezelschap :sneaky:

telejunkie
10 februari 2012, 15:37
wat is dat nou dan?

verstand bij mij gaat in ieder geval zo ver dat ik weet waar contactspray voor dient.
en als ik 1 randdebiel zijn hardware kan redden door aan te geven dat er idioten rondlopen die denken dat contactspray goed is om op een printplaat te spuiten..

ach laat ook maar :D

ohja en welkom op mijn negeerlijstje, heel beperkt gezelschap :sneaky:

Bas waar is je gevoel voor humor:???:

Dirk_Hendrik
10 februari 2012, 16:30
Met 7 posts op je naam al beginnen met nicknameverbasteringen is meestal niet zo handig. En zeker niet met een roll smilie ;)

telejunkie
10 februari 2012, 16:51
Ik heb geloof ik geen gevoel voor zulk soort codes, sorry:dontgeti: