PDA

View Full Version : Breedlove Stage C250/EF Demo



USofguitar
8 februari 2012, 22:48
Hey mensen,

Ik heb vandaag een demo opgenomen van mijn eigen akoestische gitaar: Breedlove Stage C250/EF.
Die gitaar speelt en klinkt fantastisch! Nooit van gehoord? Check Breelove guitars hier (http://www.breedlove-guitars.de).

Heeft iemand van deze forum hem ooit een keer gecheckt?

Mijn eigen website (http://www.ulrichschadeck.com) (ook)

Groetjes,
Ulrich


http://www.youtube.com/watch?v=0ap0IzEfZHE

Duhsjaak
9 februari 2012, 20:59
Hi
Ik heb een tijdje in Engeland gezeten met de 100% overtuiging dat ik daar zou blijven, want o, wat een mooie baan was daar voor mij ingeruimd.
In plaats daarvan heb ik mijn hartje gevolgd, ben terug gegaan naar NL en ben nog steeds met dezelfde lief.
Maar dat heeft mij wel een inzicht gegeven van hoe daar in de UK naar dit soort dingen wordt gekeken. En dan maakt het weinig uit of het om voetbal gaat of om muziek. Men komt kijken om te genieten.
Da's helaas in NL niet altijd zo.
Misschien dat het aan deze ervaring ligt dat mijn opmerkingen vaak afwijken van wat er door andere forummers wordt gepost.
Ik kijk (heb ik wel eens het idee) veel meer naar vorm en inhoud dan anderen en naar de mate van vooruitgang.

Om daar maar mee te beginnen: Er zijn anderen die jou kennen en ik stap dus in op een idioot hoog niveau (van jou).

Wat ik verder hoor ik dus een enorm pak techniek. Ik heb een beetje het gevoel dat je daarmee meer bezig bent dan met het verhaal.

Ik heb familie die tegelijk wiskunde en het conservatorium hebben gedaan en daar hoor ik een beetje hetzelfde.

Persoonlijk ben ik meer een liedjes man. En dat lijkt hier een beetje onder de enorme techniek te lijden.
Volgens mij is daarmee nog een hoop te winnen. Probeer me niet te overrompelen met techniek, want ik geef me gelijk gewonnen. En je hebt alle punten daarop binnen gesleept.

Nu zou ik graag nog in één klap van mijn stoel worden gepleurd door een meeslepend verhaal.
Als je dit niveau technisch aan kunt en je bindt je publiek door een mooie mix van lyriek en techniek, zou ik werkelijk niet weten wat je nog tegenhoudt.

Ga naar Engeland man, speel ze de veters uit de schoenen. En ga genieten!!!
Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
10 februari 2012, 11:31
Hi
Ik heb een tijdje in Engeland gezeten met de 100% overtuiging dat ik daar zou blijven, want o, wat een mooie baan was daar voor mij ingeruimd.
In plaats daarvan heb ik mijn hartje gevolgd, ben terug gegaan naar NL en ben nog steeds met dezelfde lief.
Maar dat heeft mij wel een inzicht gegeven van hoe daar in de UK naar dit soort dingen wordt gekeken. En dan maakt het weinig uit of het om voetbal gaat of om muziek. Men komt kijken om te genieten.
Da's helaas in NL niet altijd zo.
Misschien dat het aan deze ervaring ligt dat mijn opmerkingen vaak afwijken van wat er door andere forummers wordt gepost.
Ik kijk (heb ik wel eens het idee) veel meer naar vorm en inhoud dan anderen en naar de mate van vooruitgang.

Om daar maar mee te beginnen: Er zijn anderen die jou kennen en ik stap dus in op een idioot hoog niveau (van jou).

Wat ik verder hoor ik dus een enorm pak techniek. Ik heb een beetje het gevoel dat je daarmee meer bezig bent dan met het verhaal.

Ik heb familie die tegelijk wiskunde en het conservatorium hebben gedaan en daar hoor ik een beetje hetzelfde.

Persoonlijk ben ik meer een liedjes man. En dat lijkt hier een beetje onder de enorme techniek te lijden.
Volgens mij is daarmee nog een hoop te winnen. Probeer me niet te overrompelen met techniek, want ik geef me gelijk gewonnen. En je hebt alle punten daarop binnen gesleept.

Nu zou ik graag nog in één klap van mijn stoel worden gepleurd door een meeslepend verhaal.
Als je dit niveau technisch aan kunt en je bindt je publiek door een mooie mix van lyriek en techniek, zou ik werkelijk niet weten wat je nog tegenhoudt.

Ga naar Engeland man, speel ze de veters uit de schoenen. En ga genieten!!!
Vriendelijke groet, Gus

Gus,
De bedoeling was hier om de gitaar te laten horen en klinken. Ik wil de mogelijkheden van de gitaar demonstreren. Ik zie dus niet waarom hier een zangeres zou moeten meezingen. Die is een gitaar video. Waarom wil je iets anders daar zien?

Heerlijk gezegd, Gus, weet ik niet waarom je komt met deze ontwikkelde verhaal over techniek. Je had al iets dergelijk gedaan met mijn vorige topic (daar waren er wel vocals trouwens). Er is hier weinig techniek en er zijn geen flashy dingen. Kijk ff naar de videos van Mendel of Timo als je dit wilt ff bespreken. Hun laatste video bevatten veel meer techniek dan wat ik hier boven doet, toch?

Verder als je hier geen emotie, muziek of zelf melodie hoort kan ik niks aan doen man. Volgens mij is er toch wel een verhaal, vooral over de 2de stuk (Etude 1 - Fernando Sor).
Ik ben niet Johnny Cash. Ik ben muzikant, gitarist ... en ik speel wat ik zou willen horen en wat ik leuk vindt. Ik snap dat dit een kwestie van smaak is maar met alle respect, steriel vind ik mijn spelen nog niet. :)

Met vriendelijke groeten,
Ulrich

Voor de zekerheid, DIT IS TECHNIEK:

http://www.youtube.com/watch?v=tEMshUhoKlc&hd=1

pasqual
10 februari 2012, 12:00
Hoi Ulrich, met je spel is helemaal niets mis hoor. Wat gus hierboven probeert te zeggen is mij ook niet helemaal duidelijk maar ik weet wel dat hij het echt niet zo kwaad bedoeld als jij hier lijkt te denken;):grouphug:. Maar even over je gitaar: Bij het eerste en laatste stuk komt de gitaar goed tot z'n recht maar bij het fingerpicking ( etude 1 ) vind ik de bassen niet mooi uitkomen. Ik vind ze te "wollig" en onduidelijk. De tonen zijn er wel maar ik mis helderheid. Kan aan de opname liggen of misschien waren de snaren nog niet vervangen voor nieuwe? Ik heb hier een oude Ibanez Performer die een heleboel dingen niet is maar wél een goeie fingerpicking gitaar die zelfs met oude snaren meer helderheid heeft. Misschien is jouw Breedlove niet voor alle stijlen geschikt...

USofguitar
10 februari 2012, 12:14
Hoi Ulrich, met je spel is helemaal niets mis hoor. Wat gus hierboven probeert te zeggen is mij ook niet helemaal duidelijk maar ik weet wel dat hij het echt niet zo kwaad bedoeld als jij hier lijkt te denken;):grouphug:. Maar even over je gitaar: Bij het eerste en laatste stuk komt de gitaar goed tot z'n recht maar bij het fingerpicking ( etude 1 ) vind ik de bassen niet mooi uitkomen. Ik vind ze te "wollig" en onduidelijk. De tonen zijn er wel maar ik mis helderheid. Kan aan de opname liggen of misschien waren de snaren nog niet vervangen voor nieuwe? Ik heb hier een oude Ibanez Performer die een heleboel dingen niet is maar wél een goeie fingerpicking gitaar die zelfs met oude snaren meer helderheid heeft. Misschien is jouw Breedlove niet voor alle stijlen geschikt...

Hallo Pasqual,

Ik ben helaas wel mee eens. Echter waren de snaren 1 dag oud. Er kan meerdere redenen voor die onduidelijke bassen zijn:

- Ik spelde helaas niet met nagels. Dit geeft wel een andere geluid.
- Microphone zou beter kunnen zijn. En wat hij opneemt is ook afhankelijk van de (te klein) kamer waar ik opneemt
- Compressie die alle noten en frequenties boost, waarvan ook de baas. Ik dacht ff dat ik hier EQ moest toevoegen maar wilde niet te veel daarmee doen.
- Speakers die je gebruikt.

Die gitaar heeft natuurlijk veel bass maar is ook uitzettend goed gebalanceerd normaal.
Als je de kans krijgt om een Breedlove te proberen probeer maar er één.

Mvg,
Ulrich

Han S
10 februari 2012, 12:51
De plaatsing van de microfoon heeft de meeste invloed. In de buurt van het klankgat is veel laag, verder naar de kop van de hals geeft minder laag en meer bite.

Ook de afstand is belangrijk met een richtinggevoelige microfoon. Gitaar spelen is niet makkelijk, opnemen is weer een andere discipline.

Duhsjaak
10 februari 2012, 14:09
Hi
Je voelt je aangevallen. Dat is niet mijn bedoeling en ik verontschuldig mij daarvoor.
Je zit niet te wachten,, denk ik, op een potje welles nietes, dus daaraan moesten we ook maar niet beginnen.

Toch ben ik zo vrij je nog een paar punten onder de aandacht te brengen. Het is namelijk wel zo handig als je goed omgaat met anderssoortige reacties.

Ik heb met redenen omkleed waarom mijn reacties vaak een beetje afwijken. Vrienden van mij wonen op de Mont Ventoux en soms klappen ze zelfs als ik met de auto de berg op rij. Gekkenwerk natuurlijk. Aan alleen applaus heb jij ook niets.

Ook in de bouw zijn ze gepast enthousiast bij een mooi stuk gereedschap, Maar ook daar kijken ze naar wat er met dat gereedschap wordt gedaan. Vorm en inhoud dus. Mogelijk heb ik een beoordelingsfout gemaakt door teveel een lijn te zien in je eerdere Rouge solo's/post.

Ik heb altijd beweerd, dat mensen die zich aangevallen voelen niet meer kijken/luisteren naar de boodschap. Als je je aangevallen voelt wordt de zogenaamde 'amandelkern' in je hersens ingeschakeld. Dat is de paniek knop. je schakelt over op overleven. De boodschap 'roken is dodelijk' is dan ook helemaal niet effectief. Ik heb niets gezegd over zang of zo. Om maar eens wat te noemen. Je kunt als instrumentalist ook een verhaal vertellen. Lijkt me duidelijk.

Enige kennis van biochemie en hoe zaken werken in je hoofd is handig. Aanbevolen lektuur (die er sinds kort is Goddank) is "Liefde" van Mark Mieras. Dat, wat ik noodgedwongen beetje bij beetje aan kennis over hersenfuncties heb moeten verzamelen, geeft hij in één keer, bijzonder goed leesbaar weer.

Ik hoop dat je niet kwaad bent, want ik heb werkelijk niet de bedoeling gehad je kwaad te maken. Having said that, stel je er maar op in dat mensen soms meningen geven die je niet zullen bevallen.

Kijk nog even naar het eind van mijn verhaal? Dit was geen pleistertje voor het bloeden: Dit geloof ik oprecht! Je barst van het talent. Laten de gitaarbouwers maar hun eigen demos maken! Het laatste stuk luidde:

Als je dit niveau technisch aan kunt en je bindt je publiek door een mooie mix van lyriek en techniek, zou ik werkelijk niet weten wat je nog tegenhoudt.

Ga naar Engeland man, speel ze de veters uit de schoenen. En ga genieten!!!


Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
11 februari 2012, 14:30
Gus moet je een beetje leren kennen Ulrich. Voor mij toch wel één van de meest poetische en enthousiaste leden van dit forum. Zonder Gus zijn altijd oprechte mening is een topic voor mij niet compleet ;)

On topic: wederom een mooie gitaar maar vind beoordelend op je opnames deze niet beter klinken dan mijn Gibson Ephiphone uit begin jaren 90 voor 800 gulden. Ik zal er zelf op moeten spelen om te beoordelen of dit een fraai klinkende en spelende gitaar is :) Moet uiteraard met alle gitaren die je wilt aanschaffen.

Van de gespeelde stukken raak je mij het meest bij het laatste stuk waar je je ogen sluit en soleert met deze gitaar.