PDA

View Full Version : Vintage of nieuw ????



Mr.Jay
5 juni 2003, 11:32
[quote="Al"]> ik heb eindelijkmijn 5J3 TWEED DLX1955 afgebouwd, jaja…..mét 1x12” .
Die is mooi
Heb je ook pics van de circuit boards van je amps?

Mijn Jayamp niet, de 5J3 zoals ik de Tweed Deluxe heb genoemd wél, is gewoon ( nog wel..) een exacte kopie van de 55er-versie.

http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/5J3chassis.jpg

http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/5J3circuit.jpg

dat is em. Zo audenthiek mogelijke OUWE parts gebruikt uit OUWE
( sloop-)Fenders.

Jay

PeeVee
5 juni 2003, 14:33
Jay... je hebt het extra uitdagend geschreven, maar nog geen reactie... Okay... Ik zal hem inkoppen, dan kun je dat leuke detail ook nog vertellen hahaha...

Mr. Jay... Je kunt toch beter geen OUWE filtercaps in zo'n mooi ampje gebruiken. Ik zie dat er nog originele stokoude filtercaps inzitten, je weet toch wel dat die uitdrogen?!?!...

(ga je gang...)

SteavisSmokin
5 juni 2003, 15:22
kom op Pleun, je denkt toch niet dat John weet dat die dingen uitdrogen? :razz:

Mr.Jay
5 juni 2003, 15:47
Mr. Jay... Je kunt toch beter geen OUWE filtercaps in zo'n mooi ampje gebruiken. Ik zie dat er nog originele stokoude filtercaps inzitten, je weet toch wel dat die uitdrogen?!?!...

(ga je gang...)[/quote]

Wat jullie allemaal nog NIET weten > mijn voorkeur gaat uit naar DROGE SOUND, ik hou niet van die natte modder. Vandaar die ouwe , droge, stoffige, lekkende caps > I love that !

Sterker nog > af en toe opnieuw onderdompelen voorkomt uitdrogen.
Deze mod kenden jullie nog niet zeker.

Jay

Al
5 juni 2003, 16:26
[quote="Mr.Jay"]Wat jullie allemaal nog NIET weten > mijn voorkeur gaat uit naar DROGE SOUND, ik hou niet van die natte modder.

Daar geloof ik NIETS !!!!!!!!! van

Wat was je kwijt aan parts om dat chassis zo in te richten?

Al

Mr.Jay
5 juni 2003, 17:11
[quote=Mr.Jay]Wat jullie allemaal nog NIET weten > mijn voorkeur gaat uit naar DROGE SOUND, ik hou niet van die natte modder.

Daar geloof ik NIETS !!!!!!!!! van

Wat was je kwijt aan parts om dat chassis zo in te richten?

Al

hèhè...ben er weer, was "gebanned" hiero, whatever that may be......
hebben ze mijn strafblad ontdekt zeker. :cool:

Parts ?!>>>> moeilijk in te schatten qua geld, heb ze overal vandaan gehaald. veel uit 65chassis wat ik had liggen ( pots/caps ), enkele parts gekregen ( :wink: ) , board zelf verbouwd uit sloopFender, switches, voetjes, pilot e.d. uit sloop......OT uit ouwe DLX. etc... etc....
eerlijk, ik kan er geen peil op trekken. Ieder kan gewoon een layout nemen van de 5E3, een prijslijst van FNS o.i.d. erbij > en optellen maar !
Als je alles nieuw zou moeten kopen, kom je toch op een behoorlijk bedrag, meesten zullen dit misschien niet zien in zo'n klein ampie.
Maar ja, het opbouwen ervan is gewoon zalig om te doen, en het resultaat zeer bevredigend.
Het is echter geen makkelijk ampie om veel aan te tunen en veranderen > je komt héél moeilijk binnenin het chassis, t 'is krap.
Maar er komen desondanks zéker nog enkele mods en trucs in, heb wat ruimte gelaten bij de inputs voor wat switches c.q. pot's.

Ben nu bezig eerst de juiste speaker uit te kiezen. Ben begonnen met een JensenP12Q uit 1961, die "hoort" er eigenlijk stock in te zitten.
Clean was ie erg mooi, maar ging niet hard, zodra de amp wat op volume kwam ging de speaker vies kraken, waarschijnlijk kon ie het vermogen niet ( meer ? ) aan. Zo'n oudje moet je dan ook niet verder forceren vind ik. Heb nog diverse 12" klassieke types om te proberen.

Jay

PeeVee
5 juni 2003, 18:42
Nou dan verklap ik het toch zelf maar even, ik vond het een slim truukje. John heeft de "hulsjes" van de oude caps eraf gepeuterd en om de nieuwe (Spraque?) filtercaps heen gefrutseld... Goeie (veilige) sound dus, maar mooie vintage look. Wat een slimpie he?

Vond ik voor zo'n ampje een leuk origineel idee. Ik heb nog een hele zut van die ouwe filtercaps liggen (bf / sf) bij wijze van UOS parts hahahaha, misschien worden de "hulsjes" ooit nog wat waard. Dat onderdompelen zal ik ook met een setje proberen, misschien klinken ze dan beter. Moet je dan eerst de hoogspanning eraf halen of gewoon het chassis met die broodtrommel in het bad dopen?