PDA

View Full Version : Update-bugs



Kim Wilson
8 februari 2012, 09:10
Het forum heeft weer een update gehad. Ziet er weer goed uit. Er is alleen één dingetje dat me opvalt. Hij gaat niet meer automatisch naar de eerste nieuwe post. Niet na het plaatsen van een post, en ook niet als ik "ga naar eerste nieuwe post" voor een topic klik. Wellicht kan dit weer gemaakt worden.

bass blom
8 februari 2012, 09:16
ja, dat viel mij ook op.

gitaarnet
8 februari 2012, 09:26
dank, genoteerd, wordt opgelost

bat
8 februari 2012, 09:41
Volgens mij "land" je wel op de pagina waar de laatste post staat, maar het blijft dan (zeker als je de paginalengte op maximaal hebt staan zoals ik) wel even zoeken naar de eerste nog niet gelezen post.

Buzzel
8 februari 2012, 10:42
Ik laat me altijd abboneren op een discussie. Ik mis dit geheel in de mobiele opmaak. verder is dit een stuk makkelijker.

cluseau
8 februari 2012, 10:46
Na het plaatsen van een reactie kun je terug naar de forumindex. Deze link is een beetje dood.

The requested URL /forum/forum.php.php[ARG:3 UNDEFINED] was not found on this server.

Tis maar een tip.

Frans.

gitaarnet
8 februari 2012, 10:50
Na het plaatsen van een reactie kun je terug naar de forumindex. Deze link is een beetje dood.

The requested URL /forum/forum.php.php[ARG:3 UNDEFINED] was not found on this server.

Tis maar een tip.

Frans.

dank, is nu opgelost

gitaarnet
8 februari 2012, 10:51
Ik laat me altijd abboneren op een discussie. Ik mis dit geheel in de mobiele opmaak. verder is dit een stuk makkelijker.

klopt, werkt (nog) niet in de mobiele stijl

RoelSmoel
8 februari 2012, 11:00
Ik mis de functie "ga naar nieuwe post" in de mobiele opmaak.
Ook gaat het scrollen niet erg vloeiend in de mobiele opmaak, maar dat valt nog enigszins te verwaarlozen..

gitaarnet
8 februari 2012, 11:19
Ik mis de functie "ga naar nieuwe post" in de mobiele opmaak.

klopt, wel zou de grote rode ronde pijl naast iedere thread naar de laatste post moeten gaan,maar die gaat naar de laatste pagina, dit is dezelfde bug als de niet-mobiele versie



Ook gaat het scrollen niet erg vloeiend in de mobiele opmaak, maar dat valt nog enigszins te verwaarlozen..

op welk platform bekijk je het?

daghengst
8 februari 2012, 12:15
Als ik naar de site ga, krijg ik alleen een wit scherm op mijn Blackberry.

gitaarnet
8 februari 2012, 12:53
Als ik naar de site ga, krijg ik alleen een wit scherm op mijn Blackberry.

ai, bedoel je de website of de mobiele versie? (http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php?styleid=7)

daghengst
8 februari 2012, 12:59
ai, bedoel je de website of de mobiele versie? (http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php?styleid=7)

de website... Voorheen ging ik er gewoon heen op de bb bold 9000 en nu krijg ik alleen een wit scherm. Met andere sites heb ik geen probleem

Buzzel
8 februari 2012, 12:59
Het viel mij op dat er wat URL's zijn veranderd. Misschien krijg je daarom een wit scherm?

daghengst
8 februari 2012, 13:10
Het viel mij op dat er wat URL's zijn veranderd. Misschien krijg je daarom een wit scherm?

Geen idee. Ik geef gewoon in: "www.gitaarnet.nl/forum/forum.php", that's it.

RoelSmoel
8 februari 2012, 13:19
op welk platform bekijk je het?

iOS5 op iPhone 4.

gitaarnet
8 februari 2012, 13:24
Het viel mij op dat er wat URL's zijn veranderd. Misschien krijg je daarom een wit scherm?

welke urls?

gitaarnet
8 februari 2012, 13:25
bb bold 9000

welk OS heeft ie?

Kim Wilson
8 februari 2012, 13:25
Op mijn Galaxy S (android) draait ie goed. Ik mis alleen de knop "Nieuw".

gitaarnet
8 februari 2012, 13:28
Ik mis alleen de knop "Nieuw".

je bedoelt niet de knop rechtsonder in menu?

http://www.gitaarnet.nl/mobile.php?do=gridmenu

Kim Wilson
8 februari 2012, 13:30
je bedoelt niet de knop rechtsonder in menu?

http://www.gitaarnet.nl/mobile.php?do=gridmenu

Verdomd, hij zit er toch! Top, bedankt!

Lexvandoef
8 februari 2012, 15:08
Top! Alleen kan tapatalk niet meer connecten. Hoort dat?

pimmetje
8 februari 2012, 15:10
Tapatalk deed 't idd niet meer.
En op m'n niet al te smarte nokia'tje pakte hij 'm ook niet meer in de browser.

gitaarnet
8 februari 2012, 15:21
Top! Alleen kan tapatalk niet meer connecten. Hoort dat?

nee dat hoort niet, ga ik zsm oplossen

gitaarnet
8 februari 2012, 15:21
Tapatalk deed 't idd niet meer.
En op m'n niet al te smarte nokia'tje pakte hij 'm ook niet meer in de browser.

mobiel, website of allebei?

pimmetje
8 februari 2012, 15:48
mobiel, website of allebei?allebei. 10tekens

daghengst
8 februari 2012, 16:22
welk OS heeft ie?

Huh? Hoe vind ik dat?

Buzzel
8 februari 2012, 16:27
Wat voor besturings systeem. Laten we het zo stellen. Wat voor mobiele telefoon heb je?

FNaRK
8 februari 2012, 17:18
Systeembericht

Navigation
Gebruikersinstellingen (http://www.gitaarnet.nl/usercp.php)


We are sorry, this content is not supported via the mobile style.
Click Here to go to the Forum Homepage (http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php).

HaroldA
8 februari 2012, 19:48
Hoe zet je die achterlijke WYSIWYG editor weer uit? :stop:Ik heb al geprobeerd op http://www.gitaarnet.nl/profile.php?do=editoptions "Basale tekstverwerker - Een simpel tekstveld" aan te zetten, maar hij blijft een WYSIWYG editor tonen... :(


Ah: het treedt pas in werking nadat je de pagina echt ververst en niet na een 'toon voorbeeld' refresh.

WYSIWYG is nu pleite! :ok:

Buzzel
8 februari 2012, 20:33
Op de mobiele versie kan je posts niet wijzigen. Of ik zie de knop niet.

Rizz
8 februari 2012, 20:48
In de vorige versie stond er boven- en onderaan een button "reageer op discussie", ook als je niet ingelogd was, nu staat deze er niet meer en moet ik dus eerst inloggen om te reageren, dus een handeling extra..
De mogelijkheid "reageer met citaat" staat er wel..

Komt deze mogelijkheid weer terug?

HaroldA
9 februari 2012, 11:13
Nog een verzoekje: kan er een unieke id of class toegevoegd worden aan de <body> tag? Dan kan ik de width op 95% zetten...

Orpheo
9 februari 2012, 11:23
ik kan niet meer bladeren door pagina's op mijn iphone 4S met ios 5.0.1! Als ik bijvoorbeeld 'het grote dieptepunten topic' wil openen kom ik alleen op de eerste pagina, en kom ik niet op alle andere honderd-zoveel pagina's. Ook zie ik maar een versie, ik kan 'm niet schakelen van mobiel naar gewoon, tis alleen maar mobiel.

op mijn galaxy note heb ik daar goddank geen last van :)

PS: die auto-save functie: TOF!

piezo
9 februari 2012, 11:28
Sinds de update krijg ik een waarschuwingsbalk met:
"Om uw computer beter te beveilgen wordt deze website geblokkeerd voor het weergeven van inhoud met fouten in de beveiligingscertificaten"

Er zal vermoedelijk dus iets verkeerd geconfigureerd staan.

EDIT: als het alleen om reclame gaat, mag de fout van mij blijven, Ido ;)

Kingfisher
9 februari 2012, 11:36
mobiel, website of allebei?

Tapatalk mobiel voor de iphone doet het niet, Tapatalk versie 1.12.2, iOS 5.0.1

"cannot connect to forum

This forum is either restricting access from tapatalk or the installed tapatalk plugin is not working. Please contact your forum administrator"

Mitch
9 februari 2012, 13:29
De automatische quote bij het beantwoorden van een PB, was dat er nou al? Ik ben het effe kwijt, maar vind het lichtelijk irritant. Zeker als je drie keer heen en weer PB't krijg je een waslijst aan quotes...

bass blom
9 februari 2012, 13:38
muis in het scherm, als die er al niet staat, control A en typen maar :ok:

Buzzel
9 februari 2012, 17:14
welke urls?

Sorry dat ik zo laat reageer. Ik had hem niet gezien.

Deze url http://www.gitaarnet.nl/forum/usercp.php

Had ik altijd standaard als startpagina. Schrok even. Ik zie dat het /forum/ nu weg is. Lijkt me geen bug of zo.

Dirk_Hendrik
9 februari 2012, 18:34
Om uw computer beter te beveiligen wordt deze website geblokkeerd voor het weergeven van inhoud met fouten in de beveiligingscertificaten

IE8.0

bass blom
9 februari 2012, 18:34
Om uw computer beter te beveiligen wordt deze website geblokkeerd voor het weergeven van inhoud met fouten in de beveiligingscertificaten

IE8.0

dat meen je niet? hahaa :seriousf:

Buzzel
9 februari 2012, 18:46
Beetje mierenneuken dit, maar ik zag bij het doorverwijzen na het wijzigen van mijn instellingen dit:

http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/Buzzel/gitneterrortje.png

HaroldA
9 februari 2012, 18:48
IE8.0

Daar ga je al, dat is geen browser... :stop:

The Bertman
9 februari 2012, 19:36
Klopt, op mijn werk heb ik dat ook, vrijwel overal. Hier thuis heb ik Chrome, geen last.

Buzzel
9 februari 2012, 19:46
Firefox geeft ook geen foutmeldingen. Noch mijn mobile brouwser.

Firefox geeft wel dit aan, als ik pagina details bekijk. Misschien dat IE door het 2de punt gaat trippen.

Website Indentiteit:

Website: www.gitaarnet.nl

Eigenaar: Deze website verstrekt geen eigendomsinformatie.

Geverifieerd door: Niet gespecificeerd

Mitch
10 februari 2012, 00:15
Ik weet niet of -ie al genoemd is, maar als je nu een reactie plaatst en je teruggaat naar de discussie kom je niet uit bij de laatste post maar bovenaan de pagina. Da's niet handig.

macwilliams
10 februari 2012, 07:07
Waarom blijft hij steeds naar de mobiele versie gaan? Ik wil graag de originele website blijven gebruiken of naar de mobiele gaan als dat beter uitkomt.

Kim Wilson
10 februari 2012, 08:40
Ik weet niet of -ie al genoemd is, maar als je nu een reactie plaatst en je teruggaat naar de discussie kom je niet uit bij de laatste post maar bovenaan de pagina. Da's niet handig.

Is idd al genoemd. Daar heb ik dit topic zelfs voor gestart. :D

Buzzel
10 februari 2012, 16:22
Hahaha, Ik heb weer wat voer gevonden. Ik heb vandaag Opera mobile browser geïnstalleerd op mijn mobiel. Werkt hartstikke rap (zie het als een tip) en goed! Maar wat blijkt. De mobile versie van gitaarnet werkt niet. Ik kan post bekijken, Maar inloggen kan niet en veel afbeeldingen worden niet geladen. Een foto zegt veel meer dan woorden, dus hier wat voorbeeldjes en info:

https://lh3.googleusercontent.com/-ffnpVdD8KTE/TzUpLCVtyhI/AAAAAAAAAEE/NveZCRUMcPg/s400/SC20120210-152621.pnghttps://lh6.googleusercontent.com/-qgtALrK1FqU/TzUt_ntatvI/AAAAAAAAAEU/kd3lMdrcW78/s400/SC20120210-154701.pnghttps://lh6.googleusercontent.com/-ccxtNANTJYs/TzUqFoee-JI/AAAAAAAAAEM/X0hLbuTMliY/s400/SC20120210-153019.png


https://lh5.googleusercontent.com/-oML4PEYsLas/TzUzk-hADLI/AAAAAAAAAEc/mZOpoUINpG8/s400/SC20120210-161024.pnghttps://lh4.googleusercontent.com/-1GJXEzIh8IM/TzUzn-EP9YI/AAAAAAAAAEk/zu1UWGmYasg/s400/SC20120210-161059.png

De gewone website werk gewoon goed op Opera mobile. Maar ik kan de knop om terug te gaan naar de mobile weergaven niet vinden :chicken:

Dirk_Hendrik
10 februari 2012, 16:24
Daar ga je al, dat is geen browser... :stop:

Computers interesseren me geen reet. Een computer is een stukkie gereedschap en als het werkt werkt het. Ik ga mezellef dus niet af zitten trekken op "de beste browser" en onthoud me ook aan discussies wat de "beste" browser is. :stop:

Buzzel
10 februari 2012, 16:26
Maar ik denk dat iedereen er over eens is dat IE de slechtste is :chicken:

Probeer eens chrome of firefox en voel de verlichting ;)

HaroldA
10 februari 2012, 16:29
Computers interesseren me geen reet. Een computer is een stukkie gereedschap en als het werkt werkt het. Ik ga mezellef dus niet af zitten trekken op "de beste browser" en onthoud me ook aan discussies wat de "beste" browser is. :stop:

Ik ook niet, maar ik bouw websites voor mijn beroep en kan dus mijn professionele mening geven over IE 6 t/m 9:

STERFHOERSTERF

:ok:

bass blom
10 februari 2012, 17:30
Maar ik denk dat iedereen er over eens is dat IE de slechtste is :chicken:

Probeer eens chrome of firefox en voel de verlichting ;)

en, ja sorry meneer gitaarnet :D doe er dan meteen adblock plus bij en je ziet geen reclame.

HaroldA
10 februari 2012, 17:31
en, ja sorry meneer gitaarnet :D doe er dan meteen adblock plus bij en je ziet geen reclame.

Wat heeft dat met IE, FF of Chrome te maken?

bass blom
10 februari 2012, 17:46
Wat heeft dat met IE, FF of Chrome te maken?

er werd gezegd:

probeer eens chrome of firefox en voel de verlichting

adblock + is een kei van een FF plugin.

mag dat?

Buzzel
10 februari 2012, 18:03
er werd gezegd:

probeer eens chrome of firefox en voel de verlichting

adblock + is een kei van een FF plugin.

mag dat?

Dat is inderdaad een keigoede plugin. Nooit reclames voor youtube filmpjes. Geen pop up schermen en zulke meuk.


MAAR het gaat hier om bug dacht ik :) Ik heb al genoeg werk gegeven toch?

macwilliams
10 februari 2012, 19:33
Waarom blijft hij steeds naar de mobiele versie gaan? Ik wil graag de originele website blijven gebruiken of naar de mobiele gaan als dat beter uitkomt.


Niemand?

Buzzel
10 februari 2012, 20:51
ik heb een idee hoe het moet. Bij je opties kan je kiezen voor forum opmaak. Daar kan je kiezen tussen forum standaard, Gitaarnet en mobiel. Als ik dat op Gitaarnet zet word het en blijft het het gewone forum.

macwilliams
10 februari 2012, 21:24
ik heb een idee hoe het moet. Bij je opties kan je kiezen voor forum opmaak. Daar kan je kiezen tussen forum standaard, Gitaarnet en mobiel. Als ik dat op Gitaarnet zet word het en blijft het het gewone forum.

Bedankt, heb het net geprobeerd maar dat word gewoon genegeerd en zit ik weer in dat klote mobiele versie.

Jammer.

Buzzel
10 februari 2012, 21:28
Ik merk zelf ook dat het wisselen niet helemaal lekker werkt. Maar het lukt wel naar een paar keer. Ben net succesvol heen en weer terug gewisseld.

aaronstonebeat
10 februari 2012, 22:57
Het is inderdaad een beetje irritant dat je vanuit je mailklik niet naar de betreffende post wordt geleid maar slechts bovenaan de betreffende pagina uitkomt.

Subscript en superscript is wel mooi. Nu kan ik dingen als y=x2 -> y'=2x typen :cheerup:

marc_o
12 februari 2012, 07:39
Oh, wat is de mobiele versie onoverzichtelijk en vervelend, gaat niet naar "berichten met abbonnement" !
Hoogst irritant, dus hoop dat het snel wordt gefixt.

Buzzel
12 februari 2012, 09:23
Oh, wat is de mobiele versie onoverzichtelijk en vervelend, gaat niet naar "berichten met abbonnement" !
Hoogst irritant, dus hoop dat het snel wordt gefixt.

Heb ik ook al gezegd. Is inderdaad knap lastig.

ErikM
12 februari 2012, 10:35
En toch zou ik graag Tapatalk weer gebruiken. Heb m speciaal voor gitaarnet forum gekocht...

gitaarnet
12 februari 2012, 11:26
Systeembericht


Navigation
Gebruikersinstellingen (http://www.gitaarnet.nl/usercp.php)
We are sorry, this content is not supported via the mobile style.
Click Here to go to the Forum Homepage (http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php).

klopt, mobiele stijl moet je (nu nog) zien als een "uitgekleed" forum met alleen basis functionaliteit, er zal wel steeds meer functionaliteit bijkomen, maar sommige functionaliteit (zoals bv een wysiyg editor) zul je er niet zo snel in zien

gitaarnet
12 februari 2012, 11:27
Beetje mierenneuken dit, maar ik zag bij het doorverwijzen na het wijzigen van mijn instellingen dit:


dank, had ik nog niet gezien

gitaarnet
12 februari 2012, 11:28
Waarom blijft hij steeds naar de mobiele versie gaan? Ik wil graag de originele website blijven gebruiken of naar de mobiele gaan als dat beter uitkomt.

het switchen tussen mobiel en website gaat inderdaad nog niet op ieder platform helemaal lekker

gitaarnet
12 februari 2012, 11:29
Is idd al genoemd. Daar heb ik dit topic zelfs voor gestart. :D

en is een van de irritantste, zeker als je een topic afwerkt om berichten te beantwoorden....

gitaarnet
12 februari 2012, 11:33
Hahaha, Ik heb weer wat voer gevonden. Ik heb vandaag Opera mobile browser geïnstalleerd op mijn mobiel. Werkt hartstikke rap (zie het als een tip) en goed! Maar wat blijkt. De mobile versie van gitaarnet werkt niet. Ik kan post bekijken, Maar inloggen kan niet en veel afbeeldingen worden niet geladen. Een foto zegt veel meer dan woorden, dus hier wat voorbeeldjes en info:



De gewone website werk gewoon goed op Opera mobile. Maar ik kan de knop om terug te gaan naar de mobile weergaven niet vinden :chicken:

vreemd, missen van plaatjes in mobiele versie kan ik niet verklaren, anders dan dat je geen verbinding had en de rest uit je cache kwam?


Waarom blijft hij steeds naar de mobiele versie gaan? Ik wil graag de originele website blijven gebruiken of naar de mobiele gaan als dat beter uitkomt.


Niemand?

welke mobiel gebruik je? + operating system?


Oh, wat is de mobiele versie onoverzichtelijk en vervelend, gaat niet naar "berichten met abbonnement" !
Hoogst irritant, dus hoop dat het snel wordt gefixt.

dat is een functionaliteit die er zsm inmoet


Heb ik ook al gezegd. Is inderdaad knap lastig.


En toch zou ik graag Tapatalk weer gebruiken. Heb m speciaal voor gitaarnet forum gekocht...

die gaat vanaf vandaag weer werken

gitaarnet
12 februari 2012, 11:39
ben wel benieuwd of de mobiele versie een beetje de goede richting op gaat, ook in vergelijking tot bv tapatalk? De beloofde GitaarNet app is in ontwikkeling, maar daar zitten nog teveel bugs in om het live te zetten, en wellicht is het beter om de energie in de mobiele template te stoppen

bat
12 februari 2012, 12:14
Over het algemeen vind ik een app die niks meer is dan het forum niks toevoegen. Enkele andere forums die ik bezoek hebben er inmiddels eentje en die heb ik na een paar keer geprobeerd te hebben gewoon weer weggegooid.

De mobile site navigeert nog niet top, even snel terug naar het forum waar je in zit moet je net weten hoe het werkt. Ruimtegebruik vind ik ook niet optimaal, vele lege ruimte die veel scrollen nodig maakt. In combinatie met de bug dat je niet automatisch bij de nieuwste post in een topic terecht komt is het nog geen feest.

Eerlijk gezegd vond ik de gewone site net zo lekker werken op m'n mobiel. En dan is het dus inderdaad irritant dat de browser toch steeds weer automatisch naar het mobiele format gaat, ook tijdens een sessie waarin je hebt aangegeven de normale versie te willen gebruiken.

Ik gebruik een iPhone4 met iOS 5.0.1

Buzzel
12 februari 2012, 12:40
@Gitaarnet Ikke had Gitaarnet niet in cache staan. Eerste keer opera gebruiken geeft meteen dit.Met mijn wifi is weinig mis dus daar zal het ook niet aan liggen.

Ik heb nog een bug. Op de standaard browser van galaxy s plus zijn topic waar filmpjes en plaatjes, die niet geresized zijn, niet te lezen omdat de kolom dan veelst te breed is voor het scherm. Opera heeft dit dan weer niet.

Buzzel
12 februari 2012, 12:42
Nog iets vergeten. Het zijn niet alleen missende plaatjes maar als ik er klik krijg ik een error. Kan ook niet inloggen met opera. Dan moet ik eerst naar volledige site en dam weer terug.

succes met debuggen!

macwilliams
12 februari 2012, 13:09
Gitaarnet,
Ik heb de Samsung galaxy S 2 en gebruik android.

RoelSmoel
12 februari 2012, 14:43
Wat ik wel nog mis in de mobiele versie is dat ik in een oogopslag kan zien in welke subfora gepost is, wat in de volledige versie het gekleurde gitaartje is voor het subforum.

Buzzel
12 februari 2012, 15:54
Ik heb nog meer info over het niet werken op opera.

de linkjes waar ik op klik werken niet.

www.gitaarnet.nl/forum/mobile.php?do=gridmenu

hier word ik naar door gestuurd. Als ik forum/ weghaal werkt het wel....

Het lijkt alsof opera de afbeeldingen blokeerd ze zijn heel kort te zie om vervolgens te verdwijnen.

macwilliams
12 februari 2012, 19:04
ben wel benieuwd of de mobiele versie een beetje de goede richting op gaat, ook in vergelijking tot bv tapatalk? De beloofde GitaarNet app is in ontwikkeling, maar daar zitten nog teveel bugs in om het live te zetten, en wellicht is het beter om de energie in de mobiele template te stoppen

Wat ik heel prettig vind/vond aan tapatalk is dat je direct een foto kan plaatsen bij een post. Ik hoef niet met een digitale camera en photobucket aan de gang als ik iets wil laten zien. Als dat straks niet meer mogelijk is dan is het geen upgraden maar downgraden geweest.

Nou weet ik wel dat niet mijn gemak de maatstaf voor de upgrade zal zijn maar ik geloof stellig dat er meer zijn die dit zo ervaren.

Rutger Molenberghs
13 februari 2012, 10:52
Het lijkt alsof opera de afbeeldingen blokeerd ze zijn heel kort te zie om vervolgens te verdwijnen.

De mobiele versie van Opera werkt ook niet zoals andere browsers. Alles wordt eerste op de server van Opera verwerkt en dan doorgestuurd naar je tablet/gsm. Bij die verwerking durft het al eens mis te gaan met filmpjes, plaatjes of flash.

Probeer eens een andere browser en kijk eens of je daar nog problemen mee hebt. Voor Android is bvb. Dolphin HD een goeie.

HaroldA
13 februari 2012, 10:55
Nog een "mobile bug": je kunt niet naar rechts scrollen als plaatjes breder zijn dan wat er in je scherm past.

Je moet naar de volledige weergave om het plaatje te kunnen bekijken.

Buzzel
13 februari 2012, 11:02
De mobiele versie van Opera werkt ook niet zoals andere browsers. Alles wordt eerste op de server van Opera verwerkt en dan doorgestuurd naar je tablet/gsm. Bij die verwerking durft het al eens mis te gaan met filmpjes, plaatjes of flash.

Probeer eens een andere browser en kijk eens of je daar nog problemen mee hebt. Voor Android is bvb. Dolphin HD een goeie.

Opera haalt het alleen van een server als de ' turbo' aanstaat. Die staat echt uit. Maar ik zal dolphin eens proberen.

Duhsjaak
13 februari 2012, 12:03
Hi
Heb sterk de indruk dat GN weer behoorlijk wat trager is geworden.
En de knop 'reageren op de discussie' is verdwenen als je niet bent ingelogd.
Moet je eerst naar boven om in te loggen, terwijl eerst je inlog scherm kwam als je op de knop had gedrukt. Veel handiger. Voor de rest zal het er goed op vooruit zijn gegaan, maar eerlijk gezegd moet ik daar nog maar eens rustig naar zoeken.

Vriendelijek groet, Gus

Rutger Molenberghs
13 februari 2012, 13:24
Opera haalt het alleen van een server als de ' turbo' aanstaat. Die staat echt uit. Maar ik zal dolphin eens proberen.

Ik had de indruk dat je een huis-tuin-en-keuken gebruiker was. :chicken: Maar je weet blijkbaar wat je doet met Opera. Bij mij werkt het forum in Dolphin HD op mijn tablet. Maar vanaf het moment dat ik de volledige weergave (voor desktop) gebruik, slaat hij tilt. Android en Flash zijn geen goede vriendjes...

HaroldA
13 februari 2012, 16:09
Zag net toevallig dit: http://www.completevb.com/product/26

"Fixed and Fluid Width vBulletin Style" - Mag fluid width aan? :crazyhappy:

Overigens krijg je ook netjes support bij de aanschaf: "Includes 1 Year Free Support & Updates"

Buzzel
14 februari 2012, 08:26
Om-My-GOD! een facebook knop. Kan ik overal op vind ik leuk klikken :crazyhappy:

Orpheo
14 februari 2012, 11:25
ik kan op mijn iphone nog steeds niet door de pagina's heen bladeren. ik blijf constant op de eerste pagina zitten.

schizo910
14 februari 2012, 15:53
ik kan op mijn iphone nog steeds niet door de pagina's heen bladeren. ik blijf constant op de eerste pagina zitten.


Dito hier. Ik kom alleen op de eerste pagina van een thread en that's it.
Ook is de lijst enorm lang met veel onzin ruimte eromheen, waardoor je blijft scrollen...

(iphone 3Gs)

pimmetje
14 februari 2012, 17:00
Nog een klein dingetje: als ik op meldingen klik (verschillende browsers) komt er een onnodig hoge dropdown naar beneden vallen.

bass blom
15 februari 2012, 14:52
geen idee of dit door de update komt..

ik poog net mijn woonplaats te wijzigen en krijg deze melding..

Systeembericht
Je hebt een onjuiste indeling voor het veld extra spam preventie ingevoerd. Lees de beschrijving bij het veld voor de juiste indeling.

:dontgeti:

Buzzel
15 februari 2012, 14:59
geen idee of dit door de update komt..

ik poog net mijn woonplaats te wijzigen en krijg deze melding..

Systeembericht
Je hebt een onjuiste indeling voor het veld extra spam preventie ingevoerd. Lees de beschrijving bij het veld voor de juiste indeling.

:dontgeti:

Heb ik even geprobeerd. Bij mij geen foutmelding. Heb je de laatste wel ingevuld (anti spam preventie, met de vraag: wat is de eerste letter van gitaar?).

bass blom
15 februari 2012, 15:51
ah, dank, was te lui / vond het niet boeiend genoeg om daarnaar te zoeken :D

bat
15 februari 2012, 16:42
Ik gooi het maar even op de bejaarde browser hier op de zaak (IE7...), maar het duurt toch wel erg lang voordat de pagina's helemaal geladen zijn momenteel. Het lijtk erop dat er heel veel spullen moeten worden opgehaald, elke keer opnieuw. Niet echt een "soepele" forumbeleving, om het zo maar te zeggen.

En dat de bug die KW in de eerste post al melde nog niet is opgelost vink ook wel jammer.

HaroldA
15 februari 2012, 16:44
Ik gooi het maar even op de bejaarde browser hier op de zaak (IE7...)

Zoals al vaker gemeld is: IE7 is geen browser en ondersteuning daarvoor is gekkenwerk.

Kim Wilson
15 februari 2012, 16:46
Jezus, azijnpisser. IE is wel een (weliswaar niet al te prettige) browser. Je kunt er toch het internet mee op?

HaroldA
15 februari 2012, 16:59
Jezus, azijnpisser. IE is wel een (weliswaar niet al te prettige) browser. Je kunt er toch het internet mee op?

IE7 niet. O.a. Google en Facebook hebben ondersteuning voor IE7 ook al laten vallen en bij ons moet de klant (flink) extra dokken om IE7 ondersteuning te krijgen.

IE7 is de nieuwe IE6 en moet zo snel mogelijk van het Internet geweerd worden omdat het innovatie tegen houdt en veel te veel budget opslokt. Er zijn bijvoorbeeld meer mobiele dan IE7 gebruikers, maar het maken van een mobiele site is simpeler dan IE7 ondersteuning.

gitaarnet
15 februari 2012, 17:18
Hi
Heb sterk de indruk dat GN weer behoorlijk wat trager is geworden.

zou niet moeten, als ik tests doe is het overall iets sneller dan voor de update



En de knop 'reageren op de discussie' is verdwenen als je niet bent ingelogd.
Moet je eerst naar boven om in te loggen, terwijl eerst je inlog scherm kwam als je op de knop had gedrukt. Veel handiger.

ik hoor hem vaak, dus ik zal die weer terugbrengen




Ik heb nog een bug. Op de standaard browser van galaxy s plus zijn topic waar filmpjes en plaatjes, die niet geresized zijn, niet te lezen omdat de kolom dan veelst te breed is voor het scherm. Opera heeft dit dan weer niet.

genoteerd


Wat ik wel nog mis in de mobiele versie is dat ik in een oogopslag kan zien in welke subfora gepost is, wat in de volledige versie het gekleurde gitaartje is voor het subforum.

zit inderdaad niet in de mobiele template


Ik heb nog meer info over het niet werken op opera.

de linkjes waar ik op klik werken niet.

www.gitaarnet.nl/forum/mobile.php?do=gridmenu (http://www.gitaarnet.nl/forum/mobile.php?do=gridmenu)

hier word ik naar door gestuurd. Als ik forum/ weghaal werkt het wel....

Het lijkt alsof opera de afbeeldingen blokeerd ze zijn heel kort te zie om vervolgens te verdwijnen.

er gaat teveel mis met de mobiele versie, ik had nog even moeten wachten, is dus eigenlijk een beetje een beta-versie


Wat ik heel prettig vind/vond aan tapatalk is dat je direct een foto kan plaatsen bij een post. Ik hoef niet met een digitale camera en photobucket aan de gang als ik iets wil laten zien. Als dat straks niet meer mogelijk is dan is het geen upgraden maar downgraden geweest.

Nou weet ik wel dat niet mijn gemak de maatstaf voor de upgrade zal zijn maar ik geloof stellig dat er meer zijn die dit zo ervaren.

als het goed is werkt tapatalk nu weer, heb het getest op iphone, android en ipad


Nog een "mobile bug": je kunt niet naar rechts scrollen als plaatjes breder zijn dan wat er in je scherm past.

Je moet naar de volledige weergave om het plaatje te kunnen bekijken.

genoteerd


Zag net toevallig dit: http://www.completevb.com/product/26

"Fixed and Fluid Width vBulletin Style" - Mag fluid width aan? :crazyhappy:

Overigens krijg je ook netjes support bij de aanschaf: "Includes 1 Year Free Support & Updates"

fluid width geldt dan voor de hele site, forum is daar niet niet los van te koppelen, en met de toekomstige integratie van gitaarmarkt (die is ook fixed width) gaat dat niet werken


ik kan op mijn iphone nog steeds niet door de pagina's heen bladeren. ik blijf constant op de eerste pagina zitten.

genoteerd



Ook is de lijst enorm lang met veel onzin ruimte eromheen, waardoor je blijft scrollen...

(iphone 3Gs)

genoteerd, wordt weer veel testen


Nog een klein dingetje: als ik op meldingen klik (verschillende browsers) komt er een onnodig hoge dropdown naar beneden vallen.

ik dacht dat die eruit was, dat was eerst alleen bij chrome, maar ik heb het niet meer gezien,
kun je een browser met versie noemen?


Ik gooi het maar even op de bejaarde browser hier op de zaak (IE7...), maar het duurt toch wel erg lang voordat de pagina's helemaal geladen zijn momenteel. Het lijtk erop dat er heel veel spullen moeten worden opgehaald, elke keer opnieuw. Niet echt een "soepele" forumbeleving, om het zo maar te zeggen.

En dat de bug die KW in de eerste post al melde nog niet is opgelost vink ook wel jammer.

Voor IE 7 ga ik uit van het principe "gracefully degrade": alles moet het wel doen, maar voor bepaalde extra features hou je er geen rekening meer mee. Het is ook getest in IE 7

gitaarnet
15 februari 2012, 17:19
En dat de bug die KW in de eerste post al melde nog niet is opgelost vink ook wel jammer.

die is lastiger dan hij lijkt, maar hoop die snel op te lossen

HaroldA
15 februari 2012, 17:22
"Fixed and Fluid Width vBulletin Style" - Mag fluid width aan? :crazyhappy:


fluid width geldt dan voor de hele site, forum is daar niet niet los van te koppelen, en met de toekomstige integratie van gitaarmarkt (die is ook fixed width) gaat dat niet werken

Zou je dan een (unieke) id aan de <html> tag kunnen hangen? Dan kan ik m'n eigen CSS injecteren. (o.a. body { width: 95%; })

bat
15 februari 2012, 17:23
m.b.t IE7: dat begrijp ik. Het komt er in de praktijk gewoon op neer dat duidelijk merkbaar is dat features die in nieuwere browsers prima werken, in IE7 flink vertragend werken (is niet alleen met deze site zo, het is een bredere ergernis - de upgrade naar een betere versie staat allang gepland, maar blijkbaar heeft men er toch niet zo'n haast mee hier).

Het lijkt erop dat ook deze site vanaf nu standaard maar in Chrome gaat voor mij op de zaak.

Buzzel
15 februari 2012, 17:23
er gaat teveel mis met de mobiele versie, ik had nog even moeten wachten, is dus eigenlijk een beetje een beta-versie


We zijn graag je Beta testers hoor :)

gitaarnet
15 februari 2012, 17:40
Zou je dan een (unieke) id aan de <html> tag kunnen hangen? Dan kan ik m'n eigen CSS injecteren. (o.a. body { width: 95%; })

injecteren klinkt niet fijn
maar css voor je eigen gemak is geen rpobleem natuurlijk, je bedoelt in de <html> tag zelf? daar heb ik nog nooit een id ingestopt

gitaarnet
15 februari 2012, 17:41
We zijn graag je Beta testers hoor :)

waarvoor dank, wel zo effectief, sommige dingen had ik er zelf nooit uitgehaald

HaroldA
15 februari 2012, 17:42
maar css voor je eigen gemak is geen rpobleem natuurlijk, je bedoelt in de <html> tag zelf? daar heb ik nog nooit een id ingestopt

Zowel <html> als <body> hebben geen unieke id of class dus die kan ik niet uniek aanwijzen. Alternatief is op alle websites die ik bezoek de body een width van 95% te geven, maar dat gaat niet overal goed ;)

gitaarnet
15 februari 2012, 17:50
Zowel <html> als <body> hebben geen unieke id of class dus die kan ik niet uniek aanwijzen. Alternatief is op alle websites die ik bezoek de body een width van 95% te geven, maar dat gaat niet overal goed ;)

begrijp ik, maar bij mijn weten is id in <html> geen valide code, ik zou hem in body kunnen zetten, maar het kan zijn dat ik die later nodig heb, tot die tijd: <body id="HaroldA"> ;)

Mitch
15 februari 2012, 19:12
Na posten kom ik nog steeds bovenaan op de pagina terug in plaats van onderaan.

pimmetje
15 februari 2012, 22:50
ik dacht dat die eruit was, dat was eerst alleen bij chrome, maar ik heb het niet meer gezien,
kun je een browser met versie noemen?Ff om lang terugzoeken te voorkomen: het gaat over de te lange dropdown als je op "meldingen" klikt.

Browsers: idd chrome 17.0.963.46, maar ook Firefox 10.0.1 en Opera 10.01.

HaroldA
15 februari 2012, 22:53
Ff om lang terugzoeken te voorkomen: het gaat over de te lange dropdown als je op "meldingen" klikt.

Browsers: idd chrome 17.0.963.46, maar ook Firefox 10.0.1 en Opera 10.01.

"line-height: 38;"

Misschien 'px' er achter zetten? 38 is inderdaad nogal groot...

gitaarnet
16 februari 2012, 06:53
"line-height: 38;"

Misschien 'px' er achter zetten? 38 is inderdaad nogal groot...

klopt, die was er dus nog niet uit in iedere template

gitaarnet
16 februari 2012, 08:28
Hi

En de knop 'reageren op de discussie' is verdwenen als je niet bent ingelogd.
Moet je eerst naar boven om in te loggen, terwijl eerst je inlog scherm kwam als je op de knop had gedrukt. Veel handiger.


die knop is nu weer terug, heb meteen ook "quick reply" ge-activeerd

bass blom
16 februari 2012, 08:31
ja quick reply, viel me op net, gaaf!

Buzzel
16 februari 2012, 08:36
quick reply viel mij ook net op. Dit gaat een stuk sneller dan dat andere menu om te laden.

macwilliams
16 februari 2012, 10:54
Gitaarnet,
Helaas werkt tapatalk nog niet bij mij.
Ik krijg een "failed to connect" melding.
Galaxy S2

HaroldA
16 februari 2012, 11:04
Hier ook ...

gitaarnet
16 februari 2012, 11:16
Gitaarnet,
Helaas werkt tapatalk nog niet bij mij.
Ik krijg een "failed to connect" melding.
Galaxy S2


Hier ook ...


probeer eens "vernieuw uw favorieten" of andere methode om cache te vernieuwen

interessander
16 februari 2012, 11:22
probeer eens "vernieuw uw favorieten" of andere methode om cache te vernieuwen

Ah bedankt, dat werkt!

macwilliams
16 februari 2012, 12:30
Het heeft gewerkt. Bedankt voor de tip.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

The Bertman
16 februari 2012, 21:35
Over het posten van plaatjes: er verschijnt een venster waarin je kan kiezen of je van de computer ov van een url wilt plaatsen. Eerste keus is van de computer uploaden.
Als je omschakelt naar plaatsen vanaf url staat er een vinkje aan waarmee hij de foto daadwerkelijk upload.
Dat lijkt me niet handig, dat gaat je schijfruimte kosten Heeft het een reden?

Mitch
16 februari 2012, 21:41
Ja hartstikke leuk die quick reply, maar kun je die zelf ook uitzetten? Als ik nu een topic wil sluiten bijvoorbeeld moet ik eerst op "Reageer" drukken en daarna weer op "Meer opties" om in het volledige veld te komen en daar de sluitaktie te aktiveren.

En wat Bert zegt, het posten van een plaatje lijkt me niet handig. Eerst moet je schakelen om een link te plaatsen, daarna moet je nog een keer klikken dat het niet geüpload wordt naar de GN server. Dubbel werk én mogelijke breedbandvreter.

En na posten kom je nog steeds bovenaan de pagina uit.

bass blom
16 februari 2012, 21:46
quick reply heeft dan ook wel weer een voordeel.. een youtube filmpje blijft gewoon lopen.

Mitch
16 februari 2012, 22:07
Ja, maar 't is wel dubbelop. Onder iedere post een quick reply button en dan onderaan het topic ook nog een keer. Dat kan handiger :)

bass blom
16 februari 2012, 22:32
ahja, reply en quick reply gaan naar quick reply.

aaronstonebeat
17 februari 2012, 14:17
Sinds vandaag moet ik plots regelmatig opnieuw inloggen als ik in een notificatie per mail op de link naar het betreffende bericht op Gitaarnet klik. Dat is in de bijna zes jaar dat ik lid ben van dit forum nog niet eerder voorgekomen.
Ik ervaar het niet als praktischer in het gebruik.

EDIT:

'Mij onthouden' aanvinken bij het inloggen, lijkt soelaas te bieden.

Duhsjaak
17 februari 2012, 16:41
Hi
Misschien zitten maffen, maar de klok is ook weer van slag.
Ik zou om 12.11 een bericht hebben gepost, terwijl ik een uur eerder de deur uit ben gegaan.

Daar gààt mijn alibi!!!
En mag ik alvast voor een volgende release een wens doen? Ook bovenaan de bladzij een 'vorige discussie/volgende discussie' knop. Dat bladert makkelijker.

Dank!

Vriendelijke groet, Gus

bass blom
19 februari 2012, 21:29
als er nou toch geupdeet wordt..
doe dan meteen ff wat aan die stomme smilie die je krijgt als je iets tussen haakjes zet wat op een 8 eindigt. :chicken:

8)

HaroldA
19 februari 2012, 21:30
als er nou toch geupdeet wordt..
doe dan meteen ff wat aan die stomme smilie die je krijgt als je iets tussen haakjes zet wat op een 8 eindigt. :chicken:

8)

Je bedoelt deze: (8)

bass blom
19 februari 2012, 21:49
Je bedoelt deze: (8)

ja die maar dan zonder noparse nerd shit :D

HaroldA
21 februari 2012, 14:59
Over het posten van plaatjes: er verschijnt een venster waarin je kan kiezen of je van de computer ov van een url wilt plaatsen. Eerste keus is van de computer uploaden.
Als je omschakelt naar plaatsen vanaf url staat er een vinkje aan waarmee hij de foto daadwerkelijk upload.
Dat lijkt me niet handig, dat gaat je schijfruimte kosten Heeft het een reden?

Denk jij dat wij stervelingen dat ook mogen? Volgens mij is dat voorbehouden aan moderators ...

The Bertman
21 februari 2012, 16:12
O, dat zou kunnen, dat dat een mod-extraatje is, daar had ik niet aan gedacht. Kan ik niet zien natuurlijk. :)

Liquid_Metal
22 februari 2012, 16:55
Weet niet of het al gepost is, maar als ik bij een topic op toon nieuwste post klik gaat de browser wel naar de goede pagina maar blijft bovenaan staan i.p.v. naar de goede post te gaan. Ik gebruik overigens Google Chrome.

Kim Wilson
22 februari 2012, 16:58
Ja, is al genoemd. In de openingspost bijvoorbeeld.

Wel irritant dat het nog steeds niet opgelost is.

Liquid_Metal
22 februari 2012, 19:46
Ja, is al genoemd. In de openingspost bijvoorbeeld.

Wel irritant dat het nog steeds niet opgelost is.

Excuses. Was nogal druk :P.

Buzzel
22 februari 2012, 20:07
Na een week of 2 (?) gebruik maken van de geupdate site heb ik toch het idee dat de handel langzamer is geworden. het duurt soms eeuwen om een pagina te laden. Ik test altijd even of google het nog wel fatsoenlijk doet en dat is het geval (dus internet is O.K.).

Nu dacht ik dat het door dat facebookconnect geval kwam, dus ik dat weer uit zetten (het nut is trouwens niet echt daar van die knop), maar bied geen soelaas voor de snelheid.

Gebruik zelf Firefox.

Mobiele versie is wel :ok:

HaroldA
27 maart 2012, 17:16
Ja, is al genoemd. In de openingspost bijvoorbeeld.

Wel irritant dat het nog steeds niet opgelost is.

Inderdaad. 8 februari is het al gemeld dus je zou denken dat het onderhand al opgelost kon zijn. Ik heb in mijn instellingen staan dat er 40 posts per pagina staan. Zeker op m'n gsm (waar ik geen page down/end knoppen heb) is het nogal scrollen tot waar het eerste ongelezen item staat.

Buzzel
27 maart 2012, 17:35
Inderdaad...

bass blom
29 maart 2012, 07:54
het naar nieuwste bericht gaan werkt :cheerup:

Kim Wilson
29 maart 2012, 08:46
Nou, hier nog niet, hoor.

bass blom
29 maart 2012, 08:57
ohnee, hier ook niet :chicken:
had nog niet genoeg koffie op :D

Buzzel
1 april 2012, 16:46
Ik heb nog iets nieuws.

Als ik op bericht bewerken klik. Dan is het de ene keer snel aanpassen (wat vaak nodig is omdat het maar iets kleins is), maar soms laad hij een nieuwe pagina met extra opties.

bat
8 april 2012, 17:07
De mobiele site ziet er nu zo uit:

http://home.planet.nl/~flier097/gn20120408.jpg

Er ontbreekt het een en ander en dit is niet werkzaam.

bass blom
28 april 2012, 10:21
ik kijk altijd via: nieuwe berichten en zag van de week 1 keer iets nieuws..
ik had een bericht gelezen en ging dus weer naar nieuwe berichten.. niet browser back zoals meestal..
en zag en regeltje er bij staan met iets als: er zijn nieuwe berichten sinds je laatste bezoek.
in de vormgeving van de forum koppen..
niet weer gezien daarna.

Buzzel
28 april 2012, 20:22
De mobiele site ziet er nu zo uit:

http://home.planet.nl/~flier097/gn20120408.jpg

Er ontbreekt het een en ander en dit is niet werkzaam.

Heb je het laden van afbeeldingen uit gezet?

j3r03n
16 juni 2012, 16:38
Wordt er nog iets gedaan aan de fout in de knop "ga naar het eerste nieuwe bericht"? (http://www.gitaarnet.nl/images/styles/GamerRed/buttons/firstnew.png)

Deze functie is erg handig voor het volgen van topics, maar hij stuurt je al sinds de update naar de laatste pagina en niet naar het eerste ongelezen bericht.

Outrage
17 juni 2012, 11:51
Als ik klik op een citaat van iemand kom ik heel vaak niet bij het citaat terecht, maar gewoon op de eerste post van een pagina in een topic. Ik heb het idee dat de koppeling naar een citaat in een topic dat één of meerdere pagina's teruggaat, niet goed loopt.