PDA

View Full Version : Necrophagist - Stabwound [Cover]



Bloodline
7 februari 2012, 22:46
Van de officiele tablatuur!


http://www.youtube.com/watch?v=pi5oBJniQ8k

bass blom
8 februari 2012, 00:09
sjees man, das toch ziek :D

almarvk
8 februari 2012, 11:48
En dan te bedenken dat die gitarist (http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammed_Sui%C3%A7mez)dit doodleuk live staat te spelen en ook nog de brul erbij doet :)

USofguitar
8 februari 2012, 15:20
Hey Mendel,

Je weet het al maar ik zeg het opnieuw. Awesome man!

Hoe kwam je bij het idee om Necrophagist te coveren? Persoonlijke uitdaging of wat?

Gr
Ulrich

Duhsjaak
8 februari 2012, 15:38
Hi
Tering.
Ik heb m gisteren en vandaag eerst eens een keer of drie beluisterd. Zo snel kan ik niet eens luisteren, let alone spelen.
Maar goed, akelige portie vakmanschap. Wat ga je nou straks doen of overmoergen als je dit niveau op deze leeftijd al hebt? Bushokjes in elkaar rammen?

Dit ding is gedicteerd door een ander natuurlijk, maar het zo misschien iets spannender worden als je snellere en wat langzamere/zangerige stukken zou afwisselen.

Zeldzaam goed gedaan!
Ik denk dat ik m op halve snelheid ga spelen en dan gewoon dubbel.
Vind het wel een goed nummer!
Ik ga dat album van jou in de gaten houden.
Vriendelijek groet, Gus

bass blom
8 februari 2012, 16:51
komt wel goed met dat bushokjes slopen sjaak, als ik zo mendel zijn facebook berichten zie :seriousf:

FNaRK
8 februari 2012, 17:01
:punk:
vet man !!!

Bloodline
8 februari 2012, 20:35
Och heren toch!

Immens bedankt voor de och zo positieve comments!
De reden dat ik dit cover is het volgende:

In 2008 heb ik het officiele tab book van Epitaph gekocht @ Necrophagist gig in 't Bolwerk te sneek.
Dit was het laatste exemplaar, en omdat ik niet altijd even gezond verstand heb ben ik nu het hele boek aan het over tabben in guitar pro mocht ik het boek ooit kwijt raken.

Het is een van mijn doelstellingen in mijn leven om deze plaat (Epitaph) te meesteren, dan wel alleen Mohammed zijn partijen en de leads (anders wordt het teveel............lol).
Ik vind het zelf super interessant om een andere gitarist zijn nek-visie en schrijf wijze te bestuderen.
En aangezien Mohammed dit boek zelf heeft getabbed en zelfs in de studio heeft gebruik is het mij goud waard. + het feit dat deze muziek/band mijn techniek erg verbeterd (inside string picking gaat mij nu stukken beter af).

Vandaar dat ik de 1ste track v/d plaat Stabwound heb ingestudeerd.


P.s: Ja het overtabben is erg veel werk, maar dan heb ik een backup van mijn leven :) + je kan het in guitar pro allemaal zo makkelijk afspelen :D :D !

Duhsjaak
9 februari 2012, 21:18
komt wel goed met dat bushokjes slopen sjaak, als ik zo mendel zijn facebook berichten zie :seriousf:

Hi
Daarvan ben ik overtuigd. Als er maar een schijn van kans in zat dat het werkelijkheid zou kunnen worden, had ik het beter niet kunnen zeggen, toch? OK, dit is dus geen persoonlijke aanval. Ik ga het proberen uit te leggen. Bloodline ken ik niet dus ik heb misschien wel tips, maar geen oordeel.

@Bloodline
Wat ik bedoel is:
Geef de ontwikkeling van je spel en evt. je carrière richting. Denk daar over na. Wat ga je hierna doen. Ik heb maling aan de constante vergelijking van sport met het bedrijfsleven. Maar van de sport kunnen wij in de muziek leren dat zij een sterke drang hebben naar een bepaald punt toe te ontwikkelen. In de muziek doen we dat zelden. Of te weinig.

Geen atletiek kampioen is ooit kampioen geworden door maar wat aan te kutten. Die heeft nagedacht (of na moeten denken) over
- planning
- voorbereiding
- voeding (zie mijn recepten op 'wat eten we vandaag' in Off Topic - beetje zelfspot is nooit weg)
- periodes van trainen afwisselen met rustmomenten
- op welke momenten wil ik mijn topprestatie neer kunnen zetten
- welk doel stel ik mezelf

etc. etc. Geef de zooi richting. Ik zeg niet dat je dat niet doet hè, even voor de duidelijkheid.

Er zitten hier een aantal gasten op het forum met een niveau waar je akelig van wordt. Jij bent daar één van.

Dan kun je wel zeggen dat je blij bent dat je de wedstrijd hebt gewonnen en dat je de volgende keer beter je best wilt doen (uit Kuifje), maar dat schiet niet op.

Een van de redenen dat musici affikken of dat bands uit elkaar gaan ligt aan het gebrek aan focus.

Vandaar mijn zeikopmerking: OK Bloodline, je bent akelig goed. Nou wat??? Wat ga je nou doen? Andere sjaken na blijven spelen?

Kleine toelichting.

@Bass, jij kan dat altijd zoveel korter. Wat kan ik van jou leren?
Vriendelijke groet, Gus

Bloodline
9 februari 2012, 22:54
Hey Duhsjaak!,

Thx voor je Miyjagi comment, ik snap je punt!
Ik speel zelden dingen nog na (behalve Necrophagist en alles van Emil Werstler), daarom komt zeeerr binnenkort ook mijn solo plaat:

65 min aan muziek, orkest composities, rustige klassieke passages en Djent gitaargeweld.

Niet na spelen dus, maar mijn eigen shizzle uit mijn eigen hasses :)

bass blom
10 februari 2012, 09:31
@Bass, jij kan dat altijd zoveel korter. Wat kan ik van jou leren?
Vriendelijke groet, Gus

volgens mij deugt hij wel hoor :satisfie:

The Lo Lands
11 februari 2012, 15:45
Ik vind dit altijd razend knap als je zo technisch en strak kunt spelen. Heerlijk om even je positieve agressie te ontladen. Je krijgt er geen tranen van in je ogen maar eerder het yeah, lekker gevoel. Kicken, stampen en bangen totdat je weer keihard met je beiden beentjes op de vloer staat.

Ben erg benieuwd naar je soloplaat. Met jouw skills verwacht ik er veel van!

Michael AE
11 februari 2012, 16:22
Erg vet gedaan! Ik heb destijds auditie gedaan voor Necrophagist met dit nummer en ik kan je vertellen dat het extreem lastig is om te spelen. Om dit op zo'n leeftijd te kunnen is erg knap hoor! Chapeau!

Bloodline
12 februari 2012, 00:50
Thx! Ik zag al meerdere comments over de leeftijd, ik ben 23 hoor! Geen jochie van 16 ofzo haha

Duhsjaak
12 februari 2012, 08:50
Hi
Je bent een relatief jonge gast. En: Natuurlijk deugt ie Bass! Ik vind alleen dat je te weinig richting lijkt te geven aan je ontwikkeling.

Je hebt het al een jaar over je nog te verschijnen nieuwe CD.
Tering, dóé het dan ook eens. Hoe moeilijk kan dat zijn met zoveel talent. En op die leeftijd dus. Waarschijnlijk heb je geen top hypotheek, 4 kinderen een vrouw en een vriendin en een stuk of wat matties. Dan kom je wel eens tijd te kort.

In Amsterdam heet dit wat ik heb gezegd over Bass' puntige korte stukjes (in vergelijking met mijn laten we zeggen wat langere stukjes) zelfspot. Het is vrijwel uitgestorven en om die reden moet ik er een beetje voorzichtig mee zijn blijkbaar.
Bass zet altijd puntig 1 regeltje neer. Vandaar.

Dus:
Ik probeer je niet aan te moedigen het lekkere aankloten te stoppen.
Nee, ik probeer je aan te moedigen lekker aan te kloten en dat lekkere aankloten wat concreter te maken. Wat meer richting te geven.

Ik vind dat je
- talent genoeg hebt
- de leeftijd hebt om het je volle aandacht te geven
- eigenlijk wel wat veel binnen de lijntjes kleurt
- een wat brutalere aanpak mag aannemen
- daardoor (door te weinig richting/te voorzichtig) het risico loopt dat je je gaat vervelen

Geeft het richting! Daag jezelf uit! Er zijn genoeg mensen die daarin geloven. Het lijkt er op dat je zelf nog een beetje twijfelt. Als dat zo is: Nergens voor nodig. Gooi de volle blaf erop.

Echt, een rondje joggen voor de lol en een afsprongetje oefenen maakt dat je je niet voor de Olympische Spelen zult kwalificeren.

Dat is wat ik naar voren heb geprobeerd te brengen. Wat jij ermee doet? Het is maar mijn mening.
Vriendelijke groet, Gus

Bloodline
12 februari 2012, 11:21
Duhsjaak,

Op veel punten heb je gelijk!
Solo plaat duurt lang om verschillende redenen: Perfectionisme en Ontwikkeling.
Tijdens het inspelen van de plaat leerde ik nieuwe technieken en ideeën die ik er weer in wilde verwerken, hetzelfde idee met mixen: Leerde nieuwe filter technieken en die wilde ik ook in mijn mix verwerken van mijn solo plaat. Daarnaast ook het feit dat elk mini lickje en riffje perfect ingespeeld moest worden, en elke orchestra stukje er perfect moest uitkomen.

De fout die ik maakte (tot nu) is dat ik er nooit een punt achter zette: Dit is het beste wat ik NU kan, afmaken die handel en nu naar de volgende stap.

De soloplaat is nu geheel af, heb vorige week 't artwork gekregen en moet nu geld bij elkaar krijgen voor het persen van de cd's. Het is natuurlijk wel een dikke leerervaring geweest! Ik weet nu veel beter hoe ik het de volgende keer moet aanpakken. En natuurlijk is er wel wat angst: Verkoop ik genoeg cd's om uit de kosten te komen die ik geïnvesteerd heb, zullen mensen het uberhaubt wel wat vinden? Zullen de reviews wat positief zijn? Slaat eigenlijk nergens op maar toch houdt je dat bezig.

En aan de andere kant: Ik doe er gelukkig niet zo lang over als Necrophagist :D (Epitaph kwam in 2004 uit).

Heb wel een vriendin btw! Al 6 jaar joh!

Duhsjaak
13 februari 2012, 01:28
Hi
Right.
Niet geprobeerd je af te zeiken, maar aan te moedigen.
Ik kijk uit naar je album en ben zeker de enige niet. Kijk maar naar de reacties!
Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
13 februari 2012, 09:26
Het is gewoon heel erg goed. En ik ben nogal een azijnzeiker dus... ;)