PDA

View Full Version : Newbie



BeyondPhysical
7 februari 2012, 11:29
Hallo,

Ik ben Richard en kom uit Amsterdam. Pak 'm beet 6 maanden geleden kocht ik een gitaar en sindsdien heb ik niet meer teruggekeken.
Vorige week in een tweedehands zaak hier (je kent 'm vast) een Road Worn Strat gekocht waar ik nu al aardig wat uurtjes op heb zitten.:strat:

Groot fan van Frusciante's solo werk, RHCP, Pearl Jam (voornamelijk door Vedder), Springsteen, Elliot Smith, David Bowie, Joy Division en Counting Crows.

Guilty pleasures? Celine Dion en Celtische muziek :sssh:

Ik ben al lange tijd een fanatiek badkamer zanger en nu ik een gitaar heb schreeuw ik eens wat in een microfoon en experimenteer ik wat met tweede stemmen e.d. Het plan is om binnenkort eens op zoek te gaan naar een bandje om in te spelen.

Mijn gitaren:
http://i.imgur.com/4vXph.jpg

Een van mn covers met de Fender in actie op 2:45, 3:18 en 4:30. De solo's zijn niet goed, maar t geheel klonk wel aardig vond ik.

http://www.youtube.com/watch?v=KvDpMEVcq28


Anyway, ik hoop hier een hoop te leren en eventueel in contact te komen met andere muzikanten.

Cheers.

RogerRabbit
7 februari 2012, 11:39
Hoi Richard.

Welkom. Speel je pas sinds 6 maanden gitaar? Wat ben ik jaloers en wat ben ik toch een prutser! Knap!

BeyondPhysical
7 februari 2012, 16:29
Thx voor de welkom.

Ja. 15 februari heb ik 'm een half jaar :)

Pakie
8 februari 2012, 09:02
Thx voor de welkom.

Ja. 15 februari heb ik 'm een half jaar :)

Welkom Richard en complimenten voor je Youtube clipje !
Goeie stem en best goed gitaarspel. Dat zullen niet veel mensen kunnen die pas 6 maanden (!) een gitaar vasthouden.
Klein puntje (opbouwende) kritiek: Je gitaren klonken niet helemaal goed gestemd, klopt dat ? Enneh,... heb je ook iets van een metronoom of drumcomputer ? Je hebt soms de neiging om te versnellen (wie niet ?) en met een maatvoering hou je het nog mooier strak.
Verder: goed gedaan, jochie !

BeyondPhysical
8 februari 2012, 10:27
Welkom Richard en complimenten voor je Youtube clipje !
Goeie stem en best goed gitaarspel. Dat zullen niet veel mensen kunnen die pas 6 maanden (!) een gitaar vasthouden.
Klein puntje (opbouwende) kritiek: Je gitaren klonken niet helemaal goed gestemd, klopt dat ? Enneh,... heb je ook iets van een metronoom of drumcomputer ? Je hebt soms de neiging om te versnellen (wie niet ?) en met een maatvoering hou je het nog mooier strak.
Verder: goed gedaan, jochie !

Hoi

M'n acoustische had ik niet gestemd dus die stond een beetje te 'flat'.
Het ritme is idd niet overal helemaal lekker, daar kwam ik al achter toen ik wat tweede stemmen in zong. Ik heb de neiging om harder en sneller te spelen als 'k eenmaal in zo'n nummer zit. Ik ga oefenen om te spelen met een metronoom, want ik heb er lol aan om aan te klooien met tweede stemmen, gitaarlijntjes e.d. en dan moet het ritme wel kloppen ;).

Thx voor je reactie.

Rizz
8 februari 2012, 11:48
Hoi

M'n acoustische had ik niet gestemd dus die stond een beetje te 'flat'.
Het ritme is idd niet overal helemaal lekker, daar kwam ik al achter toen ik wat tweede stemmen in zong. Ik heb de neiging om harder en sneller te spelen als 'k eenmaal in zo'n nummer zit. Ik ga oefenen om te spelen met een metronoom, want ik heb er lol aan om aan te klooien met tweede stemmen, gitaarlijntjes e.d. en dan moet het ritme wel kloppen ;).

Thx voor je reactie.

Je lijkt net een echte gitarist! :D Volgens mij heeft iedereen dat in den beginne.. Het valt tenslotte niet mee om dertig dingen tegelijk te doen.. Maar goed gespeeld en Aim impressed!!

welkom!

BeyondPhysical
10 februari 2012, 08:59
Je lijkt net een echte gitarist! :D Volgens mij heeft iedereen dat in den beginne.. Het valt tenslotte niet mee om dertig dingen tegelijk te doen.. Maar goed gespeeld en Aim impressed!!

welkom!

Bedankt Rizz :)