PDA

View Full Version : Engl powerball 2



gibsonfan
6 februari 2012, 19:17
Hey mensen.
Ik ben van plan om een engl powerball 2 te kopen.
Maar nu vroeg ik mij af of hij ook mooi clean kan enzo en of hij niet alleen voor metal is?
Vertel julie ervaringen of wat jullie ervan vinden of weten aub:)
Kan je er guns n roses mee spelen bijvoorbeeld?

groetjes en bedankt gijs

FNaRK
6 februari 2012, 19:18
je kan 'm wellicht ook zelf proberen en je eigen oordeel vormen ?

gibsonfan
6 februari 2012, 19:28
Ik ben 16 en vindt het op youtube een mooi klinkende versterker maar zou gewoon graag advies willen?
Het is niet dat ik 5000000 euro heb hoor?
dat ding kos 1600

The Unforgiven
6 februari 2012, 19:41
Je hebt duidelijk nog geen idee wat je graag wilt hebben, absoluut niet erg, want dat hebben de meeste mensen niet. (Kuch roelsmoel)
Ga lekker wat demotjes op internet zoeken en de versterkers die daar het beste klinken ga je uitproberen in een winkel. We kunnen hier wel onze voorkeur gaan roepen, maar daar heb jij niets aan omdat alles om eigen smaak draait.

macwilliams
6 februari 2012, 20:43
Hey mensen.
Ik ben van plan om een engl powerball 2 te kopen.
Maar nu vroeg ik mij af of hij ook mooi clean kan enzo en of hij niet alleen voor metal is?
Vertel julie ervaringen of wat jullie ervan vinden of weten aub:)
Kan je er guns n roses mee spelen bijvoorbeeld?

groetjes en bedankt gijs

Hoi,
Dat ding heet Powerbal niet Clean Machine. Het clean uit de meeste ENGL's is prima te doen maar is wat aan de kille kant. Zelf zet ik dan een reverbje eroverheen en dan is de meeste stugheid er wel uit.

Groetjes en alsjeblieft willem.

o0rollo0o
6 februari 2012, 22:38
Gewoon een marshall kopen man. Jcm 800 2205/2210 of 4210/11/12. Kan je switchen tussen clean(zeer mooie guns n roses clean en ingebouwde reverb!) en distortion. Zullen vast wel modernere marshall zijn met dit kunstje maar die jcm800 combotjes zijn ~500 euro op marktplaats.

marter544
7 februari 2012, 11:29
Ik heb een fireball gehad, kwa klank verschilt die niet veel van de powerball. Voor dingen guns 'n roses is het niet aan te raden. Het kan natuurlijk wel, maar ik zou er ook wat anders voor nemen. Als je toch een Engl wil (ik ben iig wel een Engl fanboy), zou ik eens een Blackmore en/of wachten op de nieuwe Engl retro tube:

http://www.rockpalace.com/product/Engl-E765-Retro-Tube-100

Ik heb zelf de blackmore en vind de klank daarvan erg fijn. Ik heb hier een clipje gemaakt van een wat lagere gain sound van de blackmore: klik (http://dl.dropbox.com/u/13617738/strat.mp3).

guitarkid
7 februari 2012, 18:44
Hey mensen.
Ik ben van plan om een engl powerball 2 te kopen.
Maar nu vroeg ik mij af of hij ook mooi clean kan enzo en of hij niet alleen voor metal is?
Vertel julie ervaringen of wat jullie ervan vinden of weten aub:)
Kan je er guns n roses mee spelen bijvoorbeeld?

groetjes en bedankt gijs

Hoe kun je nou van plan zijn één te kopen, terwijl je niet weet hoe dat ding is? Je wilt weten of het wat is c.q. of dat ding clean ook wat klinkt.... En dus sluit ik me aan bij een aantal mede-forummers: probeer het gewoon en oordeel zelf. 't Is zo smaakgebonden!

gibsonfan
8 februari 2012, 10:36
ok ik ga hem uitproberen maar dat was ik al van plan.
en die marshalls keek ik ook eerst voor maar zijn absoluut niet veelzijdig.

polviggen
8 februari 2012, 10:42
ok ik ga hem uitproberen maar dat was ik al van plan.
en die marshalls keek ik ook eerst voor maar zijn absoluut niet veelzijdig.

en dan ? je kan beter 1 goed geluid hebben dan 3-4 middelmatige.

een powerball is nu ook niet bepaald veelzijdig he.

caliban
8 februari 2012, 12:54
en dan ? je kan beter 1 goed geluid hebben dan 3-4 middelmatige.

een powerball is nu ook niet bepaald veelzijdig he.

De clean is goed, en de od is vrij schitterend, dus dan tel ik 2 goede geluiden i.p.v. 1 :)

The Unforgiven
8 februari 2012, 16:30
Weet niet waar je precies gaat testen, maar kijk eens of ze en DV Mark Badboy hebben staan, vrij veelzijdige amp lijkt me zo.


http://www.youtube.com/watch?v=WzC4ELKxg9k

Krikkeden 1ste
8 februari 2012, 19:20
Probeer ook de smolski eens...
Is in feite een iets aangepaste Powerball 2, maar heeft een interessante mid regeling extra...
http://users.telenet.be/krikke_den1ste/ENGL/IMG_9878-2400.jpg

YannickH
8 februari 2012, 22:55
ikzelf heb de powerball 2 gehad en ik kreeg er toch een redelijke clean sound uit.

Johannes
8 februari 2012, 23:35
...een powerball is nu ook niet bepaald veelzijdig he.

Daar ben ik het mee oneens, dat ding kan van clean tot aardverschuivend en alles ertussen, verschillende tone shape opties, uitgebreide eq, 2 masters... Je kunt er echt veel kanten mee op. Wel ontbreekt het de amp vaak aan karakter (toch gebruik ik die van mij al ongeveer 10 jaar voor best uiteenlopende sounds) Klassieke marshall en fender sounds zitten er niet echt in.

YannickH
9 februari 2012, 18:23
ik vond het alleen onhandig dat je voor 4 kanalen maar 2 apparte instellingen had i.p.v. 4.
dus kanaal 1 en 2 hadden dezelfde settings en kanaal 3 en 4 ook.

VLP
9 februari 2012, 20:53
Ik heb het gevoel dat je weinig ervaring hebt wat amps betreft ?
Hoelang speel je al gitaar en over welke amp speel je nu ?
1600 is best veel. Dus een overhaaste aankoop is geen aanrader.

gibsonfan
9 februari 2012, 21:20
ik heb niet veel maar ook niet weinig ervaring wat amps betreft.
Ik speel nu op een vox ac 15 cc1 en ben voor een meer krachtigere versterker aan het kijken en dus viel mijn oog op de powerball 2.
Omdat hij 4 kanalen heeft en dus veelzijdig is.
Nu ben ik aleen bang dat het een TE metal versterker is en ik wil wel een mooi clean geluid hebben.
Dit heeft de powerball ook wel maar toch vind ik de amp ietswat schel klinken zonder warmte.
Maar toch is het een redelijk goed clean geluid:)
Ik speel met mijn band namelijk allemaal verschillende muziekstijlen.(acdc,guns n roses,live,three doors down,...)
Ik hoop dat dit genoeg info is? haha

groetjes gijs

VLP
9 februari 2012, 22:12
Bijna, Hoelang speel ?

Zoek eens een winkel waar ze hem hebben staan probeer hem uit, vraag wat raad en vertel dan hier wat je ervan vond.

Good luck.

polviggen
10 februari 2012, 08:15
Ik vind een Powerball totaal niet passen bij de band die je opnoemt. AC/DC en g'n r is typisch Marshall.

Ik zou het meer in de richting van Marshall, Blackstar, Laney, H&K, Orange gaan zoeken.

ga eens langs bij Guitar King in boekel bv. en ga testen

Trecion
11 februari 2012, 13:31
ik heb er zelf geen ervaring mee maar als we toch naar een €1600 amp kijken wat dachten jullie dan van de Hughes and Kettner TriAmp? Er staat een MK1 op marktplaats voor iets van 800. Ik weet dat 3 doors down en Stone Sour deze amp gebruiken / gebruikt hebben.

2e rocker
11 februari 2012, 13:42
en dan ? je kan beter 1 goed geluid hebben dan 3-4 middelmatige.

een powerball is nu ook niet bepaald veelzijdig he.

Nogal flauw om te zeggen dat een Engl middelmatige sound heeft. Dat is absoluut niet waar.
Veel mensen denken dat alle versterkers zijn bedoeld om te klinken als een Marshall ofzo.
Toch wel een fout die je vaak tegenkomt op dit forum.
Engl is Engl en heeft een eigen sound, t is geen Marshallkloon. (m.u.v. De Retrotube 100)
En dat "kille" clean en "steriele" drive noemen we Moderne Voicing. (maar de sound is in vergelijking met een Marshall idd ook wel kil -op een goede manier-)

Nu weer ontopic:

Voor de AC/DC en Guns 'n Roses is de Powerball veel te Modern Gevoiced (clean te "kil" en de drive te liquid). Dan is de PBII gewoon geen optie om te kopen.
Voor al die bands die je noemde heb je helemaal geen veelzijdige versterker nodig, gewoon een marshall.
Er staat een mooie Marshall JVM210 met cab op marktplaats. Zeker iets wat je uit moet proberen. Leuke prijs en ook gelijk een goed cabinet.

The Unforgiven
11 februari 2012, 14:37
. (maar de sound is in vergelijking met een Marshall idd ook wel kil -op een goede manier-)



Hoe kan een kille sound nou ooit goed zijn? Dat is als zeggen dat iemand ongelooflijk lelijk is, maar wel op een goede manier...

Michael AE
11 februari 2012, 14:39
Het leven wordt saai met alleen maar knappe mensen! Zet 4 knappe mensen op een podium en 1 hele lelijke en de knappen worden knapper!

Een kille sound kan soms best werken in een mix. Het is maar net wat er naast staat.