PDA

View Full Version : Bibi - Hit The Ground (Lizz Wright)



BibixMusic
6 februari 2012, 18:07
Dit is het eerste nummer wat op mijn demo voor de Rockacademie komt te staan :)


http://www.youtube.com/watch?v=0AlkPx-w9Zo

Nielsje
6 februari 2012, 18:19
Ik vind wel dat je een beetje stil zit hoor, ik dacht dat iedereen hier had gezegd dat je wat meer moest uitstralen :D

Ik kreeg er een 'Norah Jones' gevoel bij. Niet qua stem, qua feel.
Erg lekker om aan te horen.

MichaelSS
6 februari 2012, 18:38
Mag ik hier nog kritiek opgeven??

Je stem is echt goed. Waar ik me alleen aan irriteer (ja, zover is het), zijn die stukjes die je tussen 1:40 en 1:43 doet. Dat "jankerige". Je doet dit behoorlijk vaak, en als je één nummer luistert is dat niet zo erg. Het is alleen terugkomend en dat maakt het, voor mij, op die stukken irritant.

Maar voor de rest erg mooi!

grayfink
6 februari 2012, 18:46
Mooi gezongen hoor.

Martijn-w
6 februari 2012, 18:56
Veruit het beste van jou tot nu toe. Erg goed!
Meer van dit soort liedjes graag!

Jedeel
6 februari 2012, 19:36
Eén woord: Heerlijk!!!

Ernest01
6 februari 2012, 20:41
Mooi gezongen en voor het eerst hoor ik nu jouw eigen stem.
Dus zonder - het eerder door mij genoemde - klagelijke 'bijgeluid'.
Dit is voor mij het beste nummer tot nu toe. Goed gedaan !
Jouw stem zit ook goed 'in de muziek'; goede backing-track ook.
Ga zo door....

pasqual
6 februari 2012, 23:19
Bibi, je stem is duidelijk in ontwikkeling. Jouw vibrato is veel beter als bij je eerdere opnames. Scheelt natuurlijk ook dat dit een behoorlijk mooie opname is. Ik kan me niet vinden in Michael SS z'n commentaar wat het jankerige betreft, tenminste...in deze opname. Kan zijn dat je dit truukje vaker toepast? But than again....Don't we all? Ik heb in mijn gitaarspel ook terugkerende technieken/truukjes en zo velen met mij. Kortom: mooi gezongen! En niet te vergeten: mooi lied;)

JimiDylan
7 februari 2012, 08:51
Prima! Als je muzikale gehoor in orde is lijkt het me sterk dat ze je niet aannemen, er zitten minder sterke vocalisten bij ons op school. Top!

Duhsjaak
7 februari 2012, 11:43
Hi
Dit is verdomd goed hè?
Als je je oudere opnames terug luistert, dan hoor je over de hele linie een heel mooie opbouw.

Het moet toch wel gek gaan als dit niet leidt tot een definitief 'yes' van de H. Rock Academy.

Mijn eigen jongste kind is inmiddels in China gepubliceerd. Dat heeft weinig met jou te maken natuurlijk, maar des te meer met vastberadenheid en rustig doorzetten. En dat geduld wens ik je toe vanzelf.

Pluim voor jou; pluim voor de backing en het gebruik dat je daarvan maakt.
Mooi klein, beheerst, en vooral muzikaal.
Vriendelijke groet, Gus

Willi@m
7 februari 2012, 13:36
Doe je goed :ok: ik heb nog niet eerder iets van je gehoord dus ik kan het niet vergelijken maar dit klinkt goed hoor :)

Harald
7 februari 2012, 16:59
Mooi !

jannest
7 februari 2012, 18:15
ik ben onder de indruk


maar rockacademie ????
wat wil je daar leren ?

Han S
7 februari 2012, 19:16
Gaat goed hoor, wordt steeds beter.

Mitch
7 februari 2012, 21:50
Ik kreeg er een 'Norah Jones' gevoel bij. Niet qua stem, qua feel.
Precies, binnen de minuut val je in slaap. :chicken: Het is een verbetering dat de kunstmatige kraakjes eruit zijn en het is wel met gevoel gedaan, maar dodelijk saai zeg.

guhlenn
8 februari 2012, 08:47
Precies, binnen de minuut val je in slaap. :chicken: Het is een verbetering dat de kunstmatige kraakjes eruit zijn en het is wel met gevoel gedaan, maar dodelijk saai zeg.


Ik dacht hetzelfde. Prima uitgevoerd, klinkt goed, niet over of under done, maar man, ik was het na 20sec beu. Zal wel smaak zijn, aan de kwaliteit ligt het niet.

pimmetje
8 februari 2012, 10:07
Idd mooi, goed gezongen. Ech met gevoel, niet overdreven :ok:
Maar als het niet hier was gepost, had ik 't niet tot 't einde van 't nummer uitgehouden.

BibixMusic
8 februari 2012, 20:11
Bedankt iedereen! :D

De keuze voor dit nummer was heel bewust:
ik wilde mijn stem puur laten horen in een heel eenvoudig (vertellend) nummer.
Iedereen vindt mijn zang mooi en daar ben ik trots op!
Dat mensen het liedje saai vinden begrijp ik, maar het tweede nummer op de demo maakt dat hopelijk een beetje goed :)
Ik heb namelijk Halo opnieuw opgenomen, en daarbij onthouden wat o.a. pimmetje zei (vrolijker zingen, het is namelijk geen triest nummer).

Hier is dan de tegenhanger van dit nummer:


http://www.youtube.com/watch?v=Wdq9Qa8QK14

-Martijn-
8 februari 2012, 20:53
Vooral Halo vind ik echt ongeloofelijk goed klinken!

JimiDylan
8 februari 2012, 21:09
Ik vind Halo juist een stuk minder, er zitten een aantal mooie uithalen in, maar het is allemaal net een tikkeltje minder zuiver dan hit the ground, tevens vind ik het arrangement de song hier niet helemaal tot zijn recht doen, terwijl ik dat gevoel bij hit the ground juist helemaal niet heb. Ik denk dat je beter in huis hebt dan dit, maar het blijft zoeken en het zijn slechts meningen, ga vooral door, je bent op de goede weg!

wiltin
9 februari 2012, 08:04
Bibi Bibi Bibi wat wordt dat met jou? Ik heb nu al een cd,tje samen gesteld van al de door jou gezongen nummers alhier. En vriend en vijand die bij mijn in de auto dat cd,tje hoort vraagt: Waar kun je hem kopen!!
Eerlijkheidshalve kijk ik wel uit naar wat meer uptempo nummers.
Vindt het ook van lef getuigen om hier alles wat je doet neer te posten want hier zitten nu niet bepaald de makkelijkste mensen, maar denk wel dat het een goede zet van je is want je gaat enorm goed met kretieken om en je doet er ook daadwerkelijk wat mee. Kortom ga zo door Top Top Top!!

guhlenn
9 februari 2012, 08:55
Je moet je er ook niet teveel van aantrekken Bibi, je hebt gewoon talent punt. Ook Halo kan me niet boeien, lijkt gvd the voice of die andere meuk wel. Ik zie die oma al applaudiserend al opspringen en 'fantastisch, onngelofelijk, wat een stem!' kirren.
Je kan niet iedereen tevreden stellen en dat is maar goed ook. Wordt vast een mooie demo.

TimoSomers
9 februari 2012, 11:17
Halo is ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO fantastisch gezongen!!!!!!!!!!!!
Wat een prachtige vibrato, controle maar speelsheid en feel heb je in je stem!
:mmmm:

Nielsje
9 februari 2012, 11:48
Beter dan de vorige versie, maar ik ben het ook wel met Guhlen eens: erg boeiend is het allemaal niet, maar dat is smaak.

Wat ik nog wel een beetje merk is die scherpe 's' klank af en toe. Aan het einde van het nummer hoor ik ook een beetje een typische 'f' klank (bij I can ffffeeel your halo).
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat voor muziek je zou gaan maken als je een cd zou mogen opnemen.
Zou dat dan ook allemaal Halo-achtige muziek worden?

Babelouba
9 februari 2012, 21:45
Och jongens toch! Ik had het nummer nog nooit gehoord, maar dit klinkt toch wel heel lekker hoor!
Dat tremolo effect op die gitaar, heerlijk!

Qua zang ook zeker je beste performance tot nu toe!
Kom maar op met die opnames!

BibixMusic
10 februari 2012, 10:19
Dankjulliewel allemaal! :cheerup:

Timo, ik ben blij dat je deze versie beter vindt. :)

Nielsje, ik snap dat dat scherpe opvalt. Dat doe ik omdat ik 'twang/curbing' toepas op de hogere stukken (soort metalige stemfunctie). Bij de lagere stukken zing ik gewoon in neutral (spreekstem), dat doe ik eigenlijk ook het liefst. Het warme stemgeluid wat ik in die lage stukken heb moet ik nog proberen te krijgen bij de hoge stukken. Ik ben nu nog veel bezig met het zoeken van de juiste stemfuncties, maar uiteindelijk moet dat vanzelf gaan.
En ja, mijn voorkeur... Hit the ground is qua stijl wat ik het liefste doe, en wat ik naar mijn mening het beste kan: vertellend zingen op een ingetogen manier. Maar ik wil in dat soort nummers wel op z'n minst een uithaal (of een andere variatie) hebben om het nog een beetje interessant te houden. Dus eigenlijk wil ik van alletwee een beetje, maar ik neig toch het meeste naar het rustige.
Het laatste nummer wat op de demo komt, namelijk mijn eigen single, is precies wat ik wil. Ik mag het nog niet laten horen, maar hij komt er snel aan en dan snappen jullie denk ik wel wat ik bedoel.

savale
10 februari 2012, 15:06
Mijn complimentjes had ik al op facebook gegeven, maar na wat vaker luisteren begrijp ik het commentaar van sommige wel op "Hit the Ground"
het onwijs goed gezongen en echt perfecte controle over je stem, maar daardoor soms nog wat te saai. In het begin mist echt wat dynamiek omdat vrijwel alles in Neutral gezongen is, pak gerust een paar woordjes in Curbing waardoor je vast wat prijs geeft wat er gaat komen. Ik zou dan naar naar het einde toe de stukjes die je nu in lichte overdrive pakt dan ook gewoon wat harder pakken nog. Je stem red dat makkelijk nog!

BibixMusic
11 februari 2012, 07:53
Mijn complimentjes had ik al op facebook gegeven, maar na wat vaker luisteren begrijp ik het commentaar van sommige wel op "Hit the Ground"
het onwijs goed gezongen en echt perfecte controle over je stem, maar daardoor soms nog wat te saai. In het begin mist echt wat dynamiek omdat vrijwel alles in Neutral gezongen is, pak gerust een paar woordjes in Curbing waardoor je vast wat prijs geeft wat er gaat komen. Ik zou dan naar naar het einde toe de stukjes die je nu in lichte overdrive pakt dan ook gewoon wat harder pakken nog. Je stem red dat makkelijk nog!

Hm ja I know, probleem is wel dat als je in dit nummer ineens naar curbing (laat staan overdrive) wil gaan het wel onnatuurlijk kan klinken met een begeleiding als deze. Dat kun je eigenlijk alleen opbouwend doen. Vandaag ga ik 'm live uitvoeren dus als de band mij een beetje volgt qua dynamiek zou ik er nog wel wat kracht achter kunnen zetten. Ik probeer het hier alleen niet te veel te doen omdat het er niet echt het nummer voor is (Halo weer wel). :)

The Lo Lands
11 februari 2012, 14:34
Mooi gedaan Bibi! Hier mag je trots op zijn. Je groeit nog steeds en dat is goed!