PDA

View Full Version : Amp Miccen



stevierayfan
6 februari 2012, 16:41
Hallo en een goedendag allemaal,

wie weet hoe iik mijn versterker moet opnemen met een Mic.

Het gaat als volgt - fender princeton reverb een SE electronics 220A een art phantom II pro ( zon 45 volt voeding). en een kabel. en een mixer

iemand enig idee hoe je moet micen ??

Aikara
6 februari 2012, 17:12
Het principe van een versterker miken staat eigenlijk los van verschillende versterkers/mixers/etc.

Hier een filmpje waarin het principe duidelijk wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=gQX71Ycrg28

p.s. volgens mij staat deze in het verkeerde subforum

stevierayfan
6 februari 2012, 17:26
Het principe van een versterker miken staat eigenlijk los van verschillende versterkers/mixers/etc.

Hier een filmpje waarin het principe duidelijk wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=gQX71Ycrg28

p.s. volgens mij staat deze in het verkeerde subforum


Ik bedoel eigenlijk hoe moet ik opnemen.
Welk programma hoe moet ik hem in de pc doen?? enz.

morris
6 februari 2012, 23:13
Topic verplaatst naar recording

vincedepooh
7 februari 2012, 12:55
Phantom power is meestal 48V

Je hebt een externe/interne geluidskaart nodig om je analoge signaal naar digitaal om te zetten. Google even naar usb interfaces. Dit is een extern kastje die via usb aan je computer wordt gekoppeld. Software genoeg, Audacity om mee te beginnen en is gratis.
De plaats van de Mic is ook zeer belangrijk zoals je al in het filmpje kon zien. Voor jouw type mic weer andere plaatsingen.

Arvoitus
7 februari 2012, 13:01
Software genoeg, Audacity om mee te beginnen en is gratis.
Sla audacity alsjeblieft over. Je kunt beter iets meer moeite nemen, en iets gebruiken als logic/cubase/reaper/audition. Basisfuncties heb je met een dagje googlen zo begrepen.

guhlenn
8 februari 2012, 08:44
Sla audacity alsjeblieft over. Je kunt beter iets meer moeite nemen, en iets gebruiken als logic/cubase/reaper/audition. Basisfuncties heb je met een dagje googlen zo begrepen.

Misschien heeft de topic starter meer aan je advies als je uitlegt waarom hij audacity moet overslaan.

Terminus
8 februari 2012, 14:45
Misschien heeft de topic starter meer aan je advies als je uitlegt waarom hij audacity moet overslaan.
Dat kan ik ook voor hem doen: Audicity met een echte DAW vergelijken is Kladblok vs Word, een kart vs een F1 auto. Audacity heeft alleen de meest basisfuncties, en alle geavanceerdere functies werken beter in andere programma's. Als je meer wilt doen dan alleen opnemen (zoals een beetje mixen) volstaat Audacity al niet meer.

vincedepooh
8 februari 2012, 20:50
Dat kan ik ook voor hem doen: Audicity met een echte DAW vergelijken is Kladblok vs Word, een kart vs een F1 auto. Audacity heeft alleen de meest basisfuncties, en alle geavanceerdere functies werken beter in andere programma's. Als je meer wilt doen dan alleen opnemen (zoals een beetje mixen) volstaat Audacity al niet meer.

Ik ben het helemaal met je eens; ik werk zelf met ProTools. Maar TS weet niet eens hoe hij zijn gitaar met de computer moet verbinden, even rustig aan :stop:. Ga maar even aankloten met audacity voordat je je gaat verdiepen in multrack met effecten.

Als je nog niet zo goed kan typen zou ik met Kladblok beginnen. Als je nog niet zo goed kan autorijden stap je toch ook niet gelijk in een F1?