PDA

View Full Version : floyd rose op strat



noshit
6 februari 2012, 15:08
hallo iedereen,
ik heb een blacktop stratocaster, met een gewone fender trem.
ik wil er graag een floyd rose op hebben.
ik zag dat je doorgaans dat moet frezen bij de kam maar ik kwam laatst een soort locking nutje tegen die achter de gewone nut zat: werkt dat?
http://www.guitarpartsresource.com/BP0018010.jpg
ik weet ook niet zeker of je dan alsnog niets hoeft te schroeven e.d. maar als het moet wil ik het laten doen door een pro denk ik,

en moet ik verder nog frezen in de body of hoed ik alleen die twee extra pinnen erin te boren?

er word mij verteld dat mn waarde ontzettend daalt als ik dit doe, maar dat maakt me denk ik niets uit want ik verkoop 'm toch niet lijkt mij

hartelijk dank alvast

Tankman
6 februari 2012, 15:10
Je kan hem ook verkopen en een Blacktop met Floyd Rose kopen. Die zijn sinds kort gewoon verkrijgbaar. Scheelt werk en geld denk ik.

Sjoerdo
6 februari 2012, 16:17
Frezen hoeft niet perse, maar een locking nut is wel aan te raden bij een floyd. De nut die in je post staat is dan een optie maar niet echt mooi..

Verder heb je kans dat je de body ook iets moet aan passen (block van een floyd is groter dan de standaar uitsparring in een strat en ik weet niet of er ook nog bussen in moeten komen (weet niet wat er standaard op een blacktop zit aan tremelo). Verder zal je je neck iets moeten shimmen omdat je actie anders veel te hoog uitkomst. Tenzij je de floyd natuurlijk recessed in de body maar dat is dan nog meer freeswerk...

is te doen, Eddy van Halen heeft het ook gedaan, maar het is geen plug and play.

pasqual
6 februari 2012, 19:34
Ik heb bij deze strat ook een floyd rose ingebouwd. Hierbij heb ik i.t.t. wat hierboven beweert wordt geen extra ruimte moeten maken voor het tremelo blok. Ik heb geen uitsparing gemaakt voor de tremelo, alleen 2 bussen moeten monteren en de halshoek groter gemaakt ( juist omdat ik geen uitsparing wilde maken ). Ook heb ik een lockingnut geďnstalleerd. Diegene wat jij hier laat zien is ook een optie. Scheelt weer een hoop geklooi om de juiste hoogte te krijgen en als je weer terug wilt naar de originele situatie, hoef je alleen maar een paar gaatjes op te vullen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4KVWJN8.jpg

Braindead
6 februari 2012, 21:18
Ik weet niet of ze dat trekken maar zijn locking tuners niet een optie ipv een locking nut? Ik weet dat de John Petrucci Music Man die ook heeft en wel een tremolo. Dus bij non recessed dan. Is een stuk makkelijker te installeren dan een locking nut.

noshit
6 februari 2012, 21:28
het is zeg maar: ik wil het liefst niet een floyd rose blacktop kopen, en ik zie de ene keer zeg maar een floyd rose die met het ijzer om de tremolo heen ik denk 1 milimeter in de body ligt begraven, en de andere keer zie ik hem erop liggen, maar er moet dus sws ook 2 gaten boren voor de tremolo opzich?

noshit
6 februari 2012, 21:35
och, ik zie het: dat recessed is dus in de body,
maar maakt dat veel uit? is het ook een ander systeem?

ik ben uiteindelijk gewoon bang om zelf te vrezen en op de een of andere manier trek ik het me heel erg aan van dat die waarde zou dalen...

pasqual
6 februari 2012, 22:58
er word mij verteld dat mn waarde ontzettend daalt als ik dit doe, maar dat maakt me denk ik niets uit want ik verkoop 'm toch niet lijkt mij




op de een of andere manier trek ik het me heel erg aan van dat die waarde zou dalen...

Huhhh? Op tijd van een uurtje of zes 180 graden gedraaid? Da's nog sneller als de PVV doorgaans:soinnocent:

Johannes
6 februari 2012, 23:28
och, ik zie het: dat recessed is dus in de body,
maar maakt dat veel uit? is het ook een ander systeem?

ik ben uiteindelijk gewoon bang om zelf te vrezen en op de een of andere manier trek ik het me heel erg aan van dat die waarde zou dalen...

Je wil niet frezen, je wil geen waarde daling én je wil geen blacktop mét Floyd Rose kopen. Je maakt het jezelf erg moeilijk zo. Gooi m op marktplaats, tel er het bedrag van een Floyd Rose en een verbouwing bij op en schaf een blacktop mét Floyd Rose aan. Je hebt zelfs kans dat je voordeliger uit bent op die manier.

jerome
6 februari 2012, 23:36
Je kan hem ook verkopen en een Blacktop met Floyd Rose kopen. Die zijn sinds kort gewoon verkrijgbaar. Scheelt werk en geld denk ik.


.....Gooi m op marktplaats, tel er het bedrag van een Floyd Rose en een verbouwing bij op en schaf een blacktop mét Floyd Rose aan. Je hebt zelfs kans dat je voordeliger uit bent op die manier.

Dat lijkt mij ook een beter plan...
Ik denk dat het laten inbouwen van een originele Floyd Rose misschien zomaar €350 á €450 kost, afhankelijk hoe je het freeswerk wil hebben...
Als je een verdiepte kamer wil hebben zal er ook wat spuitwerk bijkomen.

Ik zou dus ook een Blacktop kopen die origineel met Floyd Rose is uitgevoerd, die blijft bovendien beter z'n waarde behouden dan een gemodificeerde Blacktop...

Orgasmocaster
6 februari 2012, 23:41
Je kunt het beste gewoon een hele nieuwe body kopen, compleet met de "Recessed FR Route" dan ben je goedkoper uit dan het door een professional te later fresen.

ipv een locking nut, kun je ook locking tuners en een goeie gladde nut er op zetten.

Sjoerdo
7 februari 2012, 10:50
Verder heb je kans dat je de body ook iets moet aan passen


Ik heb bij deze strat ook een floyd rose ingebouwd. Hierbij heb ik i.t.t. wat hierboven beweert wordt geen extra ruimte moeten maken

Nou ja beweren :???:, ik zeg bewust 'heb je kans' omdat dit per strat routing en floyd systeem kan afwijken. Ik heb twee strats zelf omgebowud met floyd en de een moest ik wel frezen (licensed floyd quick loader) en de ander niet (licensed Jackson floyd).

Het is dus maar de vraag welk systeem TS wel of niet wil aanschaffen.

pasqual
7 februari 2012, 11:51
Geroepen? Beter?;) in het algemeen zijn de floyd tremelo blocks compacter als van de stratocasters.

Sjoerdo
7 februari 2012, 11:53
Geroepen? Beter?;) in het algemeen zijn de floyd tremelo blocks compacter als van de stratocasters.

ik zou eerder zeggen; preventief aangemerkt ;)

noshit
7 februari 2012, 17:47
wel het is: ik heb al veel ''emotionele'' waarde gehecht aan mijn gitaartje, en dat modificeren wil ik op zich graag doen want ik wil andere pickups en andere tuners en slagplaat enzovoorts, en ik kan voor tegen de 100 euro een originele floyd halen.
die waarde van mijn gitaar maakt mij op zich niets uit aangezien ik hem niet wil verkopen maar ik trek het me toch wel erg aan wat zeg maar andere mensen erover denken, snapje?

ik hoef de floyd niet in de body, hij moet er gewoon op komen, op of in de body. maar ikzelf durf niet te frezen en wat mijn probleem nou echt is: als je van het bovenstaande verhaaltje over mij uit mijn standpunt het zou doen of niet.
er zijn vast wel pro's die wat kunnen frezen ofzo.. hoop ik

Tabula Rasa
7 februari 2012, 18:54
Sorry hoor Noshit, je veranderd vaker van mening, wensen en argumenten dan Roelsmoel van versterker.

Ga nou eerst eens rustig wachten en kijk over een week of 2 nog eens of je een floyd wil.

noshit
7 februari 2012, 19:21
ik verander niet van mening: het is dat ik het me aantrek wat mensen denken, maar ik wil graag een floyd: ik wil geen afstand doen van de gitaar die ik nu heb.

http://cdn3.iofferphoto.com/img3/item/385/823/104/2011-fender-blacktop-hh-stratocaster-strat-body-guitar-8e541.jpg dit is de body die ik heb zeg maar. past daar dan een floyd op, afgezien van die 2 boorgaten?

ik weet dat de kam moet worden aangepast denk ik.
toen ik mijn gitaar kocht was die met de floyd nog niet op de markt, en ik ben nu zeg maar al van het ding gaan houden en ik wil hem toch nog veranderen.
ik denk dat frezen niet zo duur is, die 2 gaten laten boren en dat kleine stukje aan de kam, dat geld (wat ik in mijn hoofd heb) heb ik er wel voor over

wat vinden jullie er dan van en dan kijk ik nog wel verder of mijn geweten het toelaat om die floyd daadwerkelijk er op te zetten, want metal met een standaard trem lijkt me niks, ik wil geen tremol-no of iets dergelijks, geen blokkades.

kortom een standaard blacktop strat naar een floyd rose strat omtoveren

Tabula Rasa
7 februari 2012, 20:26
Dit vind ik toch wel redelijk vaak wisselen van mening:


er word mij verteld dat mn waarde ontzettend daalt als ik dit doe, maar dat maakt me denk ik niets uit want ik verkoop 'm toch niet lijkt mij

op de een of andere manier trek ik het me heel erg aan van dat die waarde zou dalen...

die waarde van mijn gitaar maakt mij op zich niets uit aangezien ik hem niet wil verkopen maar ik trek het me toch wel erg aan wat zeg maar andere mensen erover denken, snapje?



Verder heb ik nog 1 vraag: Waarom wil je een Floyd Rose op dat ding, want als ik het zo lees lijkt het alsof je absoluut niet weet waarover je praat (of je formuleert al je posts op een manier die ik kennelijk niet kan begrijpen. In dat geval zal het wel aan mij liggen)


en dat modificeren wil ik op zich graag doen want ik wil andere pickups en andere tuners en slagplaat enzovoorts, en ik kan voor tegen de 100 euro een originele floyd halen.


Wat wil je er nog verder aan verpimpen?

noshit
7 februari 2012, 21:47
ik leg het ook wel wat moeilijk uit denk ik ..
maar het is een soort dilemma zeg maar

ik wilde er verder nog in de loop van de tijd emg's op zetten, andere slagplaat, met alleen een volumeknop, zonder tone enzo, en de veelal verchroomde hardware vervangen door zwarte

ik heb toch ook even zitten kijken naar zon floyd blacktop, mijn inruil garantie loopt nog en nou moet ik toch even heel diep gaan nadenken en kijken wat de voorwaarden zijn wat betreft die garantie

Orgasmocaster
7 februari 2012, 22:09
kortom een standaard blacktop strat naar een floyd rose strat omtoveren

misschien sta ik op je negeer lijst, maar de beste en goedkoopste optie is toch een nieuwe body..

noshit
7 februari 2012, 22:14
sorry,
tja..
dat is denk ik wel erg ver..
zo'n nieuwe body.. dat met die garantie wordt em ook niet want de originele doos is een eis..
maar als je de dimensies hebt is het toch wel te vragen aan iemand die freest voor zn geld?

een nieuwe body wordt em denk ik niet voor mij... ik wil alsnog wel even rondkijken maar ik denk het haast van niet

Rutger Molenberghs
7 februari 2012, 22:50
sorry,
zo'n nieuwe body.. dat met die garantie wordt em ook niet want de originele doos is een eis..

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar het lijkt mij dat een beetje fatsoenlijke winkel hier niet moeilijk gaat over doen. Vooral als een andere blacktop neemt. Dan kunnen ze in principe de doos van de nieuwe gebruiken voor de oude.

noshit
7 februari 2012, 22:52
ja, ik zal eens een mailtje sturen ofzo
het heeft op zich geen haast
maar het is zeg maar: je kunt geen metal met je standaard
fender tremolo spelen lijkt me toch?

JazzBass
7 februari 2012, 23:18
Je kunt alleen niet zulke grote divebombs etc maken met een normale tremelo, en bij het gebrek aan een locknut ontstemt het onwijs snel. Dat is het grootste verschil.

Ik zal je hetzelfde advies als sommigen hier geven, denk er nog ff over na wat je precies wilt (komt niet echt naar voren alsof je er goed over nagedacht hebt, maar dat kan aan mij liggen).
Kijk dan even wat je mogelijkheden zijn (zijn er genoeg genoemd hier) en neem dan je beslissing.

Persoonlijk lijkt mij het omruilen van je huidige blacktop, bij de zaak waar je hem hebt gekocht, voor een blacktop met floyd de beste optie. Indien mogelijk natuurlijk.

ateng
8 februari 2012, 12:01
maar het is zeg maar: je kunt geen metal met je standaard
fender tremolo spelen lijkt me toch?
Wat... qua spel of sound? Want anders doe je echt iets verkeerd hoor!

lindstrom
8 februari 2012, 12:09
Je kunt alleen niet zulke grote divebombs etc maken met een normale tremelo, en bij het gebrek aan een locknut ontstemt het onwijs snel. Dat is het grootste verschil.

Ik zal je hetzelfde advies als sommigen hier geven, denk er nog ff over na wat je precies wilt (komt niet echt naar voren alsof je er goed over nagedacht hebt, maar dat kan aan mij liggen).
Kijk dan even wat je mogelijkheden zijn (zijn er genoeg genoemd hier) en neem dan je beslissing.

Persoonlijk lijkt mij het omruilen van je huidige blacktop, bij de zaak waar je hem hebt gekocht, voor een blacktop met floyd de beste optie. Indien mogelijk natuurlijk.

één naam,..... Yngwie Malmsteen

Standaard trem, geen locking nut... iets met uitveilen en lubricant.. :ok:

Nog een naam,.... Mark Tremonti

Standaard trem, geen locking nut........

hole
8 februari 2012, 12:19
Ik weet niet of ze dat trekken maar zijn locking tuners niet een optie ipv een locking nut? Ik weet dat de John Petrucci Music Man die ook heeft en wel een tremolo. Dus bij non recessed dan. Is een stuk makkelijker te installeren dan een locking nut.

..maar dat is dan ook geen floyd rose.

noshit
8 februari 2012, 14:56
ik zie allemaal voorstellen die opzich het overwegen waard zijn,
maar ik wil het liefst richting rammstein enz. spelen snapje?

ik ben ook niet echt bekend met de floyd rose
en het is ook niet iets wat ik op de korte termijn allemaal wil vervangen

is dat trouwens een alternatief? locking tuners met floyd rose ipv locking nut?

Tabula Rasa
8 februari 2012, 15:31
ik ben ook niet echt bekend met de floyd rose
en het is ook niet iets wat ik op de korte termijn allemaal wil vervangen


Zitten we nou allemaal onze tijd te verdoen?

noshit
8 februari 2012, 16:18
hoho, zo is het nou ook weer niet, ik vroeg om de mening van wat meer ervaren spelers

ik weet niet wat ik moet doen, en daarom vroeg ik het hier aan mensen die er volgens mij meer vanaf weten.

Terminus
8 februari 2012, 17:01
Begin bij het probleem, dan helpen wij met een oplossing. Begin niet met 'ik wil een Floyd Rose' terwijl wij niet weten waarom je dat wilt.

noshit
8 februari 2012, 21:54
sorry, mijn vragen zijn dus:
-kan zon floyd rose op mn gitaar zonder een joekel van een daling in waarde
-is dat LATEN frezen een dure ingreep?
-past het op de body? non recessed

en alstublieft dit keer zonder het liever een nieuwe body of de floyd strat aanschaffen,
ik weet dat dat toch misschien een betere manier is..

het is niet iets wat ik snel laat doen, ik heb nog lange garantie en ik
ga er voorlopig nog niet in hakken, of in laten hakken
en ik wacht ook momenteel op het mailtje van de winkel, misschien
dat ik nog voor een floyd strat ga

Mr.Fingers
8 februari 2012, 22:05
1: neen
2: hangt er vanaf, iets goed laten frezen kost nu eenmaal een redelijke zak met stuivers.
3: hangt er vanaf, maar ik acht de kans klein (floyd is angelsaksische maat, squier metrische maat, zit verschil op)

Johannes
8 februari 2012, 22:06
sorry, mijn vragen zijn dus:
1. kan zon floyd rose op mn gitaar zonder een joekel van een daling in waarde
2. is dat LATEN frezen een dure ingreep?
3. past het op de body? non recessed



1. Wanneer je niet freest, en de modificaties terug te draaien zijn, heb je amper/geen last van waarde daling. Doe je wel onomkeerbare modificaties, dan zal de waarde in principe wat dalen (afhankelijk van wat voor brug je in dit geval terug plaatst), de marktwaarde wordt dan meer "wat de gek ervoor geeft"
2. 50 euro schat ik zo. Lak laten bijwerken/ opnieuw spuiten gaat (veel) meer kosten.
3. ja. Al zal het ding dan (bijna) op de body rusten en kun je dus geen tonen verhogen met de tremolo (Je kunt imo dan al bijna af met een non locking systeem als wat er nu al op je gitaar zit)

pasqual
8 februari 2012, 22:19
3: heb ik al op geantwoord: je hoeft geen uitsparing te frezen maar je moet wel 2 gaten boren om de studs ( waar de tremelo op scharniert ) in te plaatsen. Je moet dan wel je halshoek aanpassen om de floyd ook zwevend te kunnen gebruiken ( dus omhoog en omlaag ). Maar geef nu eens antwoord op de vraag hoe je de tremelo wenst te gebruiken? Om metal te spelen heb je echt geen floyd nodig. Dat heeft meer met je speelstijl, versterker en elementen te maken.

noshit
8 februari 2012, 22:22
ik wist niet dat er ook flink moest worden geschuurd op de body, das dus even minder...
ondanks dat ik hem niet wil verkopen trek ik mij die waarde daling toch zo ontzettend aan weetje
iets in mn hoofd blijft dan zeggen NEEE NIET DOEN
ik ben opzich toch best gehecht aan mijn exemplaar, maar ik wil zo graag een floyd en vraag me niet waarom, dat moet ik nog bedenken.
als ik 70 euro bijschuif (met instemming van de winkel) kan ik zon floyd strat krijgen..

ik denk het punt dat ik me gauw hecht aan spullen mijn probleem is..
het geld is er wel, ruim, maar er liggen hier bijvoorbeeld ook gewoon dingen waar ik nooit naar omkijk en ik het toch mis als ik weet dat het weg is.. handleidingen van dingen die het niet eens meer doen, facturen van kleren die maanden geleden al zijn aangekomen.

Terminus
8 februari 2012, 22:22
sorry, mijn vragen zijn dus:
-kan zon floyd rose op mn gitaar zonder een joekel van een daling in waarde
-is dat LATEN frezen een dure ingreep?
-past het op de body? non recessed

en alstublieft dit keer zonder het liever een nieuwe body of de floyd strat aanschaffen,
ik weet dat dat toch misschien een betere manier is..

het is niet iets wat ik snel laat doen, ik heb nog lange garantie en ik
ga er voorlopig nog niet in hakken, of in laten hakken
en ik wacht ook momenteel op het mailtje van de winkel, misschien
dat ik nog voor een floyd strat ga
De vraag waar ik jouw antwoord op wil horen is waarom je een Floyd Rose wilt.

noshit
8 februari 2012, 22:25
pasqual,
dat snap ik, ik ben geen dive bomber of iets dergelijks
maar wat ook wel speelt, zijn mijn grote gitaarhelden weetjewel
en geen van alle heeft een standaard fender trem.
die dezelfde pickups zal daarentegen niet zon probleem worden
daar ben ik al over uit, maar ik verander er voorlopig nog niets aan
tenzij ik zon floyd strat kan krijgen, dan doe ik dat wat sneller voordat
ik me nog meer hecht aan deze, als ik me alsnog niet bedenk

noshit
8 februari 2012, 22:38
terminus,

het klinkt misschien erg zwak, maar deels omdat mijn idolen zeg maar
ze ook wel gebruiken en het klinkt natuurlijk veel anders dan zon standaard
trem, wat mij wel aanstaat en los daarvan ziet het er ook fantastisch uit.

Orpheo
8 februari 2012, 22:41
als je je trem gebruikt, als je dive'jes maakt, pak dan een floyd. anders, laat het zitten! tenzij je de tone te gek vindt, dan natuurlijk wel doen.

wat je ook kan doen is een superVee erin zetten. evenveel range, ietsjes duurder, maar geen permanente aanpassing aan je gitaar.

noshit
8 februari 2012, 22:55
ik heb even gekeken naar die supervee dingen, wat op zich wel iets is.. maar
het mist ook die looks een beetje vind ik .. wat er toch eigenlijk niet toe doen mag..

ik wil mijn gitaar niet verkopen dus een waarde daling zou toch ook niet mogen uitmaken voor mezelf, maar ik trek het me ontzettend aan.

ik kijk het nog even aan, en ik laat weer van me horen op dit topic als ik een mailtje van de winkel heb, wat toch vrij snel moet zijn, mag ik hopen

dan ga ik nu slapen,
tot nu toe hartelijk bedankt iedereen voor de adviezen en reacties

tot morgen waarschijnlijk

noshit
9 februari 2012, 22:13
ik had toch verwacht binnen een dagje een mailtje terug te hebben van die klantenservice..
we zullen nog zien

Tabula Rasa
9 februari 2012, 22:20
Eigenlijk wil je dus een floyd omdat je vind dat dat er cool uitziet?

Orgasmocaster
9 februari 2012, 23:44
ik heb jaren lang uitsluitend op gitaren met een FR gespeeld, maar uiteindelijk wordt je toch wel flauw van het balletjes afknippen, klemmetjes draaien, nog een klemmetje draaien.. oh kut het klem blokje is er uit gevallen wie helpt mij mee zoeken, enz....

Kreeg er heimwee van naar mijn System I, en heb daarop uiteindelijk het perfecte alternatief voor gevonden, de "Wilkie / LSR / Locking Tuner" combinatie.. een andere goede kam werkt trouwens ook.
ok, de Wilkie maakt niet zulke grote dives als een floyd rose, maar vooral met een recessed routing kun je er echt heel gek mee doen en nog steeds niet ontstemmen.
heb het nu op 6 of 7 gitaren en zou niet meer anders willen.

met andere woorden, weet je het zeker? als je niet zeker weet dat je het nodig hebt, dan kan je je misschien wel eens heel erg gaan irriteren aan het re-stringen.

is de boogie rail misschien een leuk alternatief voor jou?

Johannes
10 februari 2012, 00:27
Eigenlijk wil je dus een floyd omdat je vind dat dat er cool uitziet?

Daar begint het op te lijken he! Ik heb er in ieder geval geen antwoord meer op zo. Succes!

noshit
11 februari 2012, 09:20
sorry voor een ietwat late reactie

o.a. omdat het er cool uitziet,
zon boogie rail ziet er op zich ook wel aantrekkelijk uit
en ik heb antwoord gekregen op mijn mail: ik mag hem ruilen

maar ik denk dat ik ben bekeerd
ik geef toch teveel denk ik om het gitaartje
wat ik nu heb en ik wil er niet in gaan snijden
ik draai voor de lol een schroef in de tremolo
omdat het er leuk uitziet en ik die stok niet wil pakken

ik kijk het de hele garantie periode nog wel aan

en wat de pickups en verdere dingen betreft, die worden
wel veranderd denk ik ..

echt hartelijk bedankt voor al jullie informatie en advies
ik heb er echt wat aan gehad

Tabula Rasa
11 februari 2012, 09:25
holy shit, wat een kansloos verhaal. Lang leve de negeerlijst. Doei!

noshit
11 februari 2012, 09:26
beetje jammer zon reactie

maarja

ik kan trouwens de boogie rail nergens in nederland vinden,
het is opzich wel een gaaf dingetje en niet duur

The Unforgiven
11 februari 2012, 09:35
beetje jammer zon reactie



Mischien een beetje vervelend verwoord, maar ik ga hem toch echt groot gelijk geven, post dit maar op het Libelle forum o.i.d..

noshit
11 februari 2012, 10:07
wel, sorry dan dat ik jullie tijd heb verdaan

ik heb er in ieder geval wél wat aan gehad

bedankt alsnog

jerome
11 februari 2012, 10:08
holy shit, wat een kansloos verhaal. Lang leve de negeerlijst. Doei!


Mischien een beetje vervelend verwoord, maar ik ga hem toch echt groot gelijk geven, post dit maar op het Libelle forum o.i.d..

Kom op mannen, is nou nodig om iemand zo af te zeiken?
TS is zeer waarschijnlijk een jonge jongen die nog een hele hoop moet leren.
Geef m die kans...
We zijn zelf toch ook allemaal ooit eens begonnen...

Tabula Rasa
11 februari 2012, 10:13
Is geen afzeiken. Meneer luistert geen ene keer naar zinnig advies. Beantwoord geen vraag op waarom een floyd etc etc etc...

noshit
11 februari 2012, 10:32
nou sorry daarvoor dan, ik ben idd nog maar anderhalf jaar bezig
dus dat is niet lang

het spijt me dat ik je tijd heb verspild.

maar dus nog bedankt voor de informatie want ik heb er dus wel wat aan gehad