PDA

View Full Version : Orginele Fender kleur uit 1969?



Noordeling38
5 februari 2012, 21:21
Omdat ik van plan ben mijn tele uit 1969 over te spuiten was ik erg benieuwd wat er onder zn oude lelijke zwarte refinish zou zitten.
Heel voorzichtig wat thinner op gedaan en daarna met scherp klein mesje de oude zwarte verf en de grondverf daaronder weggehaald. Toen kwam de kleur zoals op de foto te voorschijn... Het is de laatste laag voordat het hout zichtbaar wordt. Ik ben nu erg benieuwd of dit een grondlaag is of dat het de oorspronkelijke kleur uit 69 is... Het lijkt wel wat grijs/groenig..

Zie foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=JBSLTZDZ

Noorder Gitaardag 3 maart 2012 te Zuidbroek

ieme
5 februari 2012, 21:53
Surf green? Daphne blue? Olympic white?

Mr.Fingers
5 februari 2012, 21:54
fullerplast geel (grondlaag), met daarover olympic white.

guitarkid
6 februari 2012, 12:41
fullerplast geel (grondlaag), met daarover olympic white.

Yessss, Olympic white!!! Zei ik toch, Theo.....! Mijn oude Jazzbass is ook zo opnieuw gespoten!
Tijd voor de koffie! ;)

Noordeling38
6 februari 2012, 18:54
@Guitarkid: de tele ziet er nu als volgt uit:

http://www.mijnalbum.nl/Album=GWOIYGPN

Lijkt wel een beetje blaauw/grijs achtig ipv wit... Tenzij de olympic white verkleurd is door de zwarte refinish.... Als het orgineel blijkt te zijn dan maar niet overspuiten, anders wel (blond lijkt me wel wat).

Zeker maar even bakje doen binnenkort...

Noorder Gitaar Dag 3 maart as te Zuidbroek

Mr.Fingers
6 februari 2012, 18:55
dat grijs is de grondlaag van de zwarte refinish, nog 1 laag verder schuren.

Noordeling38
6 februari 2012, 19:11
@Mr.Fingers dank voor je hulp, direct onder dat grijze zit het hout al... (met fullerplast zoals je gisteren had uitgelegd)...

Al met al dus verschillende lagen tegengekomen, zwart (toplaag, oude refinish), wit, grijs en fullerplast

wireman
9 februari 2012, 11:14
Waarom een Fender uit ´the summer of love´ overspuiten met een mooi nieuw glimmend jasje?... CULTUURBARBAAR!! :hide:

Hij is op leeftijd en dat mag je best zien man!! is mooi zo!!!! damn... overspuiten.... :stop:

Kim Wilson
9 februari 2012, 11:29
Waarom een Fender uit ´the summer of love´ overspuiten met een mooi nieuw glimmend jasje?... CULTUURBARBAAR!! :hide:

Hij is op leeftijd en dat mag je best zien man!! is mooi zo!!!! damn... overspuiten.... :stop:

Hij is al een keer eerder overgespoten geweest, hè. Hij was zwart. ;)

muziekschuur
9 februari 2012, 14:43
(kleinzoon) OMA,

(Oma) Ja klein zoon.

(KZ) Ik heb de oplossing!!!

(O) Wat jongen......

(KZ) Nou, dat u zo oud ben en zoveel rimpeltjes heeft...

(O) (Glimlach) Dat hoort toch een beetje bij oma's....

(KZ) Nee, dat hoeft niet meer. Al heel lang niet.... Kijk. Met deze Fender uit 1966 kon het. Dat kan natuurlijk ook bij U. We smeren u in met Fullerplast. Dan goed schuren en netjes spuiten in de goeie kleur..... Kan u zeker weer 70 jaar mee Oma....

(O)...... Zucht....

Guitar GoD
9 februari 2012, 17:47
idd wel echt zonde, zeker ook voor de waarde....:hide:

Kim Wilson
10 februari 2012, 08:52
idd wel echt zonde, zeker ook voor de waarde....:hide:

Waarom? Hij had al niet meer de originele kleur, hij is al een keer gerefinished.

Damn, lezen jullie niet of zo?

wireman
10 februari 2012, 11:45
Ik blijf erbij.... U is een Marijke Helwegen aan het creeeren... Een oud wijf met een strak huidje.... Is te proberen.. maar het blijft een oud wijf! :seriousf:

guitarkid
10 februari 2012, 12:39
Waarom? Hij had al niet meer de originele kleur, hij is al een keer gerefinished.

Damn, lezen jullie niet of zo?

Way to go, Kim!!! :ok:


Ik blijf erbij.... U is een Marijke Helwegen aan het creeeren... Een oud wijf met een strak huidje.... Is te proberen.. maar het blijft een oud wijf! :seriousf:

Toch niet. Jij heb de gitaar niet gezien met de bepaald niet mooi gedane zwarte refinish. Ik wel! M.a.w. deze gitaar weer goed refinishen is in dit geval de moeite waard, zeker in een kleur die perfect bij een Tele uit 1969 past.
Dat verhoogt dan nog eerder de waarde. Enne, geef mij dan maar zo'n oud wijf als deze Tele. Mag ik bedanken voor Marijke Helwegen.....:seriousf:

Dit is een OW Stratbody die ik gerefinished heb en daarna licht gereliced, om hem een beetje in stijl met de rest van de gitaar te houden.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0024.jpg