PDA

View Full Version : HGD: Gibson SG-Z



Misery Signals
5 februari 2012, 22:13
Eindelijk...
Ik had van zomer 2003 tot winter 2006 een Gibson SG-Z. Heeft alles meegemaakt. Verschillende bands, tonnen shows, opnamens enz. Eén van mijn grote gitaarliefdes, klonk altijd goed, ontstemde nooit, heavy sound als een Les Paul...
Tot ik in in een vlaag van zinsbegoocheling in maart 2006 besloot om o.a. deze te verkopen om me een Les Paul Custom Lite aan te schaffen.
Na de wittebroodsweken met die Lite kreeg ik zo'n spijt, maar het kwaad was geschied. De nieuwe eigenaar was al zo verliefd op de gitaar als ik. Sindsdien geen meer tweedehands tegengekomen, en dat boeide me ook niet, ik had een band met die en ik wilde enkel die terug.
Tot een jaar geleden de nieuwe eigenaar en ik op facebook terug over die gitaar begonnen. Hij twijfelde om ze te verkopen, had soms geld nodig, dan weer niet, soms wilde hij verkopen maar had ik iets anders op' t oog en wilde er niets aan geven,... Vorige week opeens zei meneer dat hij een nieuwe Iphone4 nodig had, en me voor de prijs van dat gay onding me de gitaar wel wilde verkopen. Apple maakt mensen gek dus ik besloot daarvan gebruik te maken om nog wat af te pingelen.
In de vooravond heb ik hem terug opgehaald en nu staat hij hier naast me. Wat ben ik blij. Hij is nog in quasi dezelfde staat als waarin ik hem verkocht. Pic:

http://dl.dropbox.com/u/17464639/DSC06606.JPG

Zo, en nu eerst een passief element uitzoeken, de EMG wegflikkeren (of ruilen) en dan genieten.

MS

macwilliams
5 februari 2012, 22:17
Verhergefeliciteerd ermee

Mitch
5 februari 2012, 22:21
Ik vind het verhaal mooier dan de gitaar eerlijk gezegd, maar van harte!

ieme
5 februari 2012, 22:56
Gooi dat element nou niet weg, krijg je spijt van....

Misery Signals
5 februari 2012, 23:00
Weggooien doe ik dat niet. Het is een EMG zonder potmeters met quick connect dus een dumpprijs krijg ik daar nog wel voor.

MS

De V
5 februari 2012, 23:36
Eind goed, al goed.

En nu niet nog een keer dat soort rare dingen doen hè ;)

HUESSEN
5 februari 2012, 23:49
Ik vind het verhaal mooier dan de gitaar eerlijk gezegd, maar van harte!


Hier sluit ik mij bij aan!

DemolitionColorScheme
5 februari 2012, 23:58
Awesome! De gitaar zelf al helemaal, maar ook het hele verhaal erachter!

Terminus
6 februari 2012, 00:01
Ik vind SG-Z's ontzettend vette gitaren (net als SG90's, maar dat is ook ongeveer dezelfde gitaar). Maar die slagplaat... ga je die, samen met de truss rod cover, echt niet vervanger voor een zwart exemplaar?

Edit: ik zie net dat die slagplaat standaard is op SG-Z's. Doe mij dan maar liever de 90, want eerlijk gezegd was ik ook al geen fan van de bliksemschicht en de knoppen...

interessander
6 februari 2012, 00:20
Mooi ding en dito verhaal, wat voor element zat er voor de EMG in eigenlijk?

Misery Signals
6 februari 2012, 00:36
Een Gibson 500T.
Het is inderdaad een love-or-hate-gitaar.

MS

Mr. Dynamite
6 februari 2012, 00:39
Mooi verhaal, gitaar zelf heeft ook wel wat ;)

mixing
6 februari 2012, 12:37
Een mooi verhaal, met een mooie SG:)

DemolitionColorScheme
6 februari 2012, 12:48
Een Gibson 500T.
Het is inderdaad een love-or-hate-gitaar.

MS
Volgens mij komt deze gitaar overigens wel overeen met de Gibson SG-X:
http://cdn102.iofferphoto.com/img/wantad/110/729/7/SGX.jpg
Ook een 500T in de bridge, alleen niks in de neck.

Die van mij zag er na mods zo uit:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/GibsonSG-Xmodified.jpg

interessander
6 februari 2012, 16:32
Grootste verschil tussen de 90/Z en de X is dat de eerste twee een fender scale hals hebben, en de trini lopez inlays natuurlijk. Ik ben niet zo'n SG man maar deze zou niet misstaan naast mijn V 90.

polviggen
6 februari 2012, 16:45
wat is dat voor een brug op die sg ?

DemolitionColorScheme
6 februari 2012, 17:09
wat is dat voor een brug op die sg ?
Die van mij? Dat is een Kahler trem. Niet aan te raden. Niet zo stemvast en kan ook alleen maar naar beneden. Hij was ook alles behale subtiel, haha. Ik vond hem iniedergeval niet fijn. Is ook een van de redenen waarom ik hem na een tijd toch verkocht had. Die mods waren overigens gedaan door de vorige eigenaar. Ik heb alleen wat hardware verwisseld, zoals de slagplat gespoten, knoppen verwisseld, de switch, etc.

Als je die van de topic starter bedoeld, dan tja ... haha, weer wat extra info op een doordeweekse dag.

ben79
7 juni 2012, 13:52
Grappig Bart :-) heb het eigenlijk nooit begrepen dat je'm verkocht hebt, heb het altijd een erg knappe gitaar gevonden.
(Ben zelf ook lang aan het twijfelen geweest toen ik eenzelfde te koop zag staan, maar om een of andere reden toch niet gedaan.)
Maar ik dacht eigenlijk dat je'm aan Jef (je mede bandlid Area 51) verkocht had. Of was het andersom :-)
In ieder geval blijf ik je met 2 gitaren associëren, deze witte sg-z en de walnut houtkleurige SG standard..

Ik heb eenzelfde probleem met de blauwe strat die ik ooit verkocht (die waar we ooit samen mee opgetreden hebben op het marktplein bij ons in't dorp :-) ) ik blijf ze missen...

In ieder geval ben ik oprecht blij voor je !