PDA

View Full Version : Soms harde onregelmatige ruis Fender HotRod Deluxe



Jeroen...
5 februari 2012, 16:28
Hallo gitaarvrienden!

ik heb laatst een tweedehands USA made hotrod deluxe aangeschaft. Het is een amp met buizen. Soms aan het begin of tussendoor ruist ie heel raar en maakt hij bijna slurpende geluiden lijkt het wel. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Kan het er misschien aan liggen dat het 10 cm voor de leiding van een verwarming in mijn kamer staat? Ik ben een newbie mbt versterkers, ik speel ook pas twee jaar. Als iemand weet wat het is, heel erg bedankt alvast!

Jeroen

E-J
6 februari 2012, 00:12
Hallo gitaarvrienden!

ik heb laatst een tweedehands USA made hotrod deluxe aangeschaft. Het is een amp met buizen. Soms aan het begin of tussendoor ruist ie heel raar en maakt hij bijna slurpende geluiden lijkt het wel. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Kan het er misschien aan liggen dat het 10 cm voor de leiding van een verwarming in mijn kamer staat? Ik ben een newbie mbt versterkers, ik speel ook pas twee jaar. Als iemand weet wat het is, heel erg bedankt alvast!

Jeroen

Oei, als je dit niet met andere kabels/gitaren/versterkers hebt.. wordt het tijd om je versterker te laten nakijken door een goede tech. Veel (USA) Hotrods kunnen namelijk slechte soldeerverbindingen hebben. Ik heb een Blues Deluxe gehad die soms plotseling een keiharde knal gaf en daarna weer volkomen normaal functioneerde... bij een kennis van me gebeurde hetzelfde. Even de soldeersels na laten kijken en het was weg.

Ijselrobo 07
6 februari 2012, 07:34
Kan het er misschien aan liggen dat het 10 cm voor de leiding van een verwarming in mijn kamer staat?

nee.
mijn versterkers (o.a. een Blackstar HT-20C en een JTM45) staan allemaal bijna tegen mijn verwarming aan, zonder er problemen mee te hebben

cluseau
6 februari 2012, 10:51
Soms aan het begin of tussendoor ruist ie heel raar en maakt hij bijna slurpende geluiden lijkt het wel.


Wat je hoort is overgangsweerstand. Dit kan in een defect component zitten maar ook in een slechte las of een rotte buis. Geoxideerde buisvoeten is ook een veel voorkomend verschijnsel. Kortom, het is echt niet met zekerheid te zeggen waar dat zit. Alles is mogelijk.

Je verwarmingsbuis is zelfs van gunstige invloed omdat de amp een veel constantere temperatuur zal houden.

bass blom
6 februari 2012, 11:06
die slurpende geluiden zou ik wel eens willen horen :D

Midwolda
6 februari 2012, 11:37
Yeah, my amp sucks! :cheerup:

Little Jay
6 februari 2012, 12:09
Volgens mij is 95% van de problemen van de HotRod/Blues Deluxe-serie te herleiden tot slechte en/of gebroken soldeerverbindingen op de print. Grote kans dat het opnieuw laten vloeien van verdacht uitziende soldeerverbindingen al soelaas biedt (maar dat is natuurlijk een trial & error oplossing als het toch aan iets anders ligt)

Kijk ook een hier: http://www.justinholton.com/hotrod/

De meeste van de bekende problemen met de HotRods staan daar wel omschreven, vaak met oplossing.

Jeroen...
6 februari 2012, 17:42
Heel erg bedankt voor de behulpzame reacties! Hier kan ik zeker wat mee. :)
Ik zal mijn versterker laten nakijken. Ik wist niet dat er zo veel bekende problemen waren met deze versterkers.

Nogmaals bedankt allemaal, ik zal laten weten hoe het afloopt!

Gr. Jeroen